torsdag den 12. juli 2012

11 dage

Om bare 11 dage.
11 dage til jeg og De 2 Dejligste Døtre rejser mod Fyns land.
Vi skal bo på et dejlig B&B tæt ved Kerteminde.
Ældstedatter og jeg boede der et par dage, sidste sommer og var så begejstrede, at vi måtte vise Yngstedatter det hele.
Hele Fyn, får vi svært ved at nå på en uge..På cykel..Og bus/tog..
Men meget kan og vil blive oplevet- bl.a skal Johannes Larsen museet genses og nydes.
Men hvad skal vi ellers se og opleve på denne skønne ø ?!
Nogen ideer ?
Nogen gode fif ?
En skøn genbrugs biks ?
Et sti langs vandet, som du synes vi må opleve ?
En cafe med en skøn gårdbutik ?
Et spændende museum ?
En perfekt badestrand ?
En udsigt, der bare må ses ?
Det bedste sted at samle hulsten ?
Ja, ALT har interesse !
Vi vil gerne have input til oplevelser, der måske ikke lige står i turistbrochuren.

Sønnen blev skam også spurgt.
Men sagde han ikke lige havde ferie i den uge..
Nå.
Så kan han da bare passe Altanen !
:-)


25 kommentarer:

  1. Hvor lyder det dejligt - og om 11 dage har vi helt sikkert fået sommervejret tilbage med masser af solskin :-)

    SvarSlet
  2. Kære Madame;Ja- skal vi ikke aftale det ! :-)

    SvarSlet
  3. Det lyder så dejligt. Kender desværre ingen listige steder på Fyn, men mon ikke I får nogen tips.....

    Godt, at der er nogen til at vande violsfrøstjernen:)

    SvarSlet
  4. Vi håber på sol og sommer når I besøger Fyn.
    Her er mange dejlige steder, men jeg kan jo selvfølgelig anbefale Svendborg, som har Kunsthåndværker weekend i uge 29.
    Rigtig god ferie.

    SvarSlet
  5. Rigtig god ferie. Som Odenseaner vil jeg sige at I ikke må undvære H.C.Andersens kvarteret i Odense, samt eventyrhaven. Onsdag formiddag er der torvedag og det er altid skønt! Kerteminde er vidunderlig, bare det var mig!
    Ønsker dig sol på rejsen!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  6. Neiiiij, det er jo netop der hvor vi lige er taget på ferie... Åhhh... Øv-øv-øv...

    Turen ad den gamle jernbanesti, fra Kerteminde til Martofte på cykel...

    Munkebo bakke fra tårnet deroppe er smuk...

    Over Kærby-bakke er 3 km fra Kerteminde, hvorfra man kan se hav og to fjorde.

    Min venindes planteskole i Rynkeby - det er ca 8 km.

    Hindsholm, Måle strand er der ikke så mange folk på, de små velbevarede landsbyer på Hindsholm: Viby og Måle...

    SvarSlet
  7. IH...som det lyder hyggeligt...kan desværre ikke komme med gode fif.... kender nemlig overhovedet ikke noget til Fyns lokaliteter!

    God dag!

    SvarSlet
  8. Det her er pinligt... har boet 14 år i DK men har aldrig været på Fyn...

    SvarSlet
  9. Det er så skønt uden ved fyns hoved, det skulle I tage at besøge :)

    SvarSlet
  10. Dejligt for jer tre "tøsepiger", at I skal holde ferie på "min" skønne ø. Jeg har vildt mange forslag, som på hver sin måde er skønne. Når I er i Kerteminde, bliver I næsten nødt til at tage en tur mod nord og opleve Fynshoved..Her er der mulighed for at gå en skøn tur med udsigt til vand det meste af turen. Tag madkurven med og lav en heldagstur ud af det. På vejen hjem kan I cykle til "Solvognen" på Langø, som et lille spirituelt center med kunstudstillinger. Her kan I drikke kaffen - oppe på deres bakketop. Og efter min mening kan man ikke tage til Fyn uden at komme et smut til Sydfyn. Tag bussen til Svendborg og sejl til Drejø. En fantastisk tur ud gennem Svendborgsund. Drejø er en lille perle - fredfyldt og skøn. Nyborg slot skulle også være et besøg værd, og lige ved siden af, er der en skøn keramiker. Kan finde adressen, hvis du er interesseret. I Højby, tæt på hvor jeg bor, har vi en pragtfuld økologisk købmandsbutik (Højbyhus), med eget bageri og cafe´- Odense har såmænd også meget at byde på bl.a. Brandts klædefabrik. Sig til, hvis jeg kan hjælpe ydeligere.

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Kære Miri
    Hvor bliver det dejligt for jer. Personligt MÅ jeg ANBEFALE Faaborg Museum, hvor Fyenbomalerne fik et helt museum, af en mand, der tjente penge på konserves. Her er Larsen, Syberg, Svane og mange flere. Uha, det er et skønt museum.

    SvarSlet
  13. Det bedste sted på fyn MÅ være Den fynske Landsby i Odense, og fra d. 18/7 og frem spiller børn Hyrdinden og Skorstensfejeren på friluftscenen. Og husk endelig også at købe vaffelis i rundkørslen ved skoven ( ikke helt nede ved skovsøen - de er meget bedre oppe ved ishuset ved rundkørslen.
    Naturama i Svendborg kan også varmt anbefales, spændende for alle, og gratis for børn.
    Rigtig god ferie

    SvarSlet
  14. Kære Eva, Det håber jeg vi gør- vores værtsfolk er også søde til at give tips. Han skal vande den, skal han :-)!

    Kære Sonnie; Lyder spændende med Kunsthåndværker weekend, men det er bare lige een uge for tidligt:-( Men Fyn har så meget at byde på, at det er svært at nå :-)

    Kære Dorthe, perler på en snor- Tak:-) Der er bestemt basis for en Onsdag i Odense- :-)

    Kære Loppe-Shoppe; 1000tak ! Lige ideer vi kan bruge:-) Men øv, at du ikke er hjemme..skal det dog aldrig lykkes, at vi 2 skal mødes :-)

    Kære Betty, jeg er sikker på, det bliver en skøn uge:-)
    Tak:-)

    Kære Pernille, jeg glæder mig også, ret meget faktisk :-)

    Kære Alfebørn, man kan ikke nå det hele:-) men en dag må I afsted, for Fyn er virkelig fin :-)

    Kære Sascha; Tak for det tip ! Det er hermed noteret i vores lille bog :-)

    Kære bruunsbolig; 1000 tak ! Det er nemlig det jeg gerne ville ha- fif fra jer der bor der på den skønne ø. Tak for rigtig gode ideer, som er skrevet i vores tur bog.
    :-)

    Kære Sidse, det er hermed noteret- vi har alle glæde ved museums besøg og dit rigtig gode ide er nedskrevet- tak :-)

    Kære Anonym; Tak for rigtig gode ideer:-)
    Er vild med anbefalingen af ishus :-)

    SvarSlet
  15. 11 dage Åhhh....i bliver nødt til at tage til Sydfyn :0)
    Nyde udsigten over det smukke øhav ....
    - jeg gi'r selvfølgelig gerne kaffen og udsigten fra residensen ....
    Mange gode forslag er kommet ind ... Jeg er sikker på i får en fantastisk ferie :0)
    Weekend jeg savner dig kram ....

    SvarSlet
  16. Kære Marianne, jeg siger ja tak til kaffe og udsigt !
    Vi må virkelig snakkes ved, når vi lander på Fyn :-)

    SvarSlet
  17. Godaften..
    Du skal helt klart forbi Faaborg og omegn...
    Gå en tur med Vægteren fra Klokketårnet kl. 21.00, som fortæller og synger om byen... Hvisker det kunne være min fader..
    God Fredag Aften / RikkeBo

    SvarSlet
  18. Jeg kan også anbefale Drejø :-)

    SvarSlet
  19. Kære RikkeBo;mange tak :-) Sikke et spændende job, din far har !

    Kære Margith; Hermed noteret- Tak :-)

    SvarSlet
  20. har aldrig varit där tyvärr, men önskar er underbara dagar att njuta sommaren som jag hoppas ska bli varmare med oss..***

    kramar en lördag, Lycke

    SvarSlet
  21. Härligt med en mamma/dotter resa! Hoppas att ni får det fint!

    SvarSlet
  22. Kære Lycke, Tak :-) Selv om sommeren ikke er mild og venlig i år, så vil jeg nyde den alligevel ! - det er min beslutning :-)

    Kære Maria, ja, det er en glæde at være sammen med sine døtre og jeg er så taknemlig for at de har lyst.

    SvarSlet
  23. Hvor er du bare sej, Miri - sådan at tage dine døtre med på ferie alene ud i det blå. Lyder SÅÅÅÅ dejligt. Fyn er et af mine yndlingssteder. Har som barn været der en del - både på cykelferie og i sejlbåd. Synes jo Tåsinge og Ærø er fantastisk og idyllisk - Fåborg er bestemt også en rigtig dejlig og hyggelig by.

    SvarSlet
  24. Kære Gitte, tak for gode ideer :-)
    Vi tager hinanden med, tror jeg :-)

    SvarSlet