torsdag den 7. juni 2012

Lidt fra Altanen

 Det gror, alt det grønne, på Altanen.
Her er blåbær i blomst.
Sidste år, kom der ingen bær, så jeg spændt på det lykkes i år.
 Koriander trives i sin Clementin kasse og har en rigtig fin smag.
 
 En lille autonom fyr, der har besluttet sig for at gro blandt Husløgene. Holder meget af vækster, men en selvstændig holdning og vilje til at leve, hvor de vil.
 Men..Alt er lang fra godt på Altanen..Timian ha fået mug.. Meldug eller hvad det nu hedder...
Øv, men den trives ikke på de mørke Altaner- det lykkedes heller ikke sidste år.
Men se, trods den noget gulige farve, har den lille ærte fyr, besluttet sig for at sætte blomst.
Måske vi får en ært eller 5.
2 mørke Altaner og denne kulde og mangel på sol - ikke et godt udgangspunkt for frodighed og vækst.

15 kommentarer:

  1. Det er flot at du kan dyrke så mange ting på dine altaner! Ja, sådan en lille autonom fyr gør glad :-) Nu mangler vi bare lidt sol og varme ...

    SvarSlet
  2. drømmer mig lige til dine altaner med morgen teen :O)
    ærgeligt med timianen :( ...
    men hepper på mindst 5 ærter :O)og selvfølgelig masser af sol og varme TAK :O)
    kram og og torsdag

    SvarSlet
  3. Kære Madame, du har et- jeg skal være glad for det jeg kan dyrke..Og ikke tænke så meget over, ALT det jeg kunne dyrke, hvis ikke mine altaner lå mod nordøst og nordvest.

    SvarSlet
  4. Kære Marianne, åh, hvor ville det være hyggeligt, hvis du liige kunne trylle dig til min Altan !- så ville jeg hive dig inden for i varmen :-) og fylde dig med the og snak :-)

    SvarSlet
  5. Kender godt det med den fine blåbær med mange blomster og ingen bær - det er simpelthen fordi du er nødt til at finde plads til at snige endnu en blåbærplante ind på altanen - de skal nemlig være to om bestøvningen og SÅ får du bær:)
    God fornøjelse
    Nina

    SvarSlet
  6. Hyggeligt som altid hos dig...dejligt med grønt. Ja, sommeren lader vente lidt på sig...
    her er roserne på gårdspladsen i fuldt og kæmpeflor!!

    SvarSlet
  7. HVordan får du det så grønt uden sommer? JEg tør næsten ikke tro, at noget som helst vil gro i år. Min have mynte har slet ikke bredt sig og det er som om, at det hele står stille...

    Gode råd modtages gerne, tak.
    Kh. Cristine

    SvarSlet
  8. Du har fået mere til at gro der, end jeg har i min kæmpe have, men i år har jeg gjordt noget ved det.. En bænk, så jeg ikke skal bukke mig.. Vel? (c;

    SvarSlet
  9. Er altså imponeret over hvad du får ud af dine altaner - tor jeg skal ud og rode lidt i jorden. Og dejligt taknemmeligheds indlæg Miri♥ Jeg har sådan en gratitude journal på mobilen med dejlige citater som minder mig på alt det gode. Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  10. Kære Miri!
    Jeg er også imponeret over dine forsøg og glæde over at noget trods alt vil gro under ikke helt optimale forhold.
    Ønsker dig solskin på din vej :-)

    SvarSlet
  11. Kære Nina, denne sort skulle bare være selvbestøvende..Det var den i hvert tilfælde, da den stod i min have, hvor den boede før, den blev en Altan blåbær..Men det kan være den har glemt den..Tak for dit råd :-)

    Kære Lavendel- din gårdplads med roser, den er bare så fin, så frodig, så overdådig :-)

    Kære Cristine- øh, jeg gør faktisk ikke så meget..Køber ikke den billigste jord. Og fylder vel bare mine vækster med kærlighed og lidt brændenældevand:-)
    Ej, skod råd- jeg ved det :-)
    Men nogen gange lykkes det andre gange ikke. Min mynte har faktisk også været sløv i år ! Måske det er et dårligt mynte år:-)

    Kære Sidse, jeg ville gerne se din bænk:-) Og jeg husker din have som meget hyggelig:-)

    Kære Tina; Tak :-) Og hvis mit indlæg , kan give din lyst til at rode i jorden, så bliver jeg glad, for jeg ved, hvor meget glæde det giver, at vi roder i jorden :-)

    Kære Margith, tak :-) stor ord fra en have dame som dig :-)

    SvarSlet
  12. Skønne billeder..
    Jeg synes det er utroligt, så mange dejlige ting, du kan få til at gro på dine altaner.
    Kram Hanne

    SvarSlet
  13. Kære Hanne, tak :-) Jeg kan slet ikke lade være- har jo så meget savn og længsel efter min have :-)

    SvarSlet
  14. Jeg blev glad af din "rundvisning" på altanen, du frembringer skønne!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  15. Kære Dorthe perler; det er jeg glad for at høre og du er altid velkommen :-)

    SvarSlet