fredag den 1. juni 2012

Fredag Morgen

 Juni er begyndt. Med storm og kulde og flygtende, regntunge skyer.
Jeg sidder her og kigger intens på dagens buket.
 Spiser. Spiser lidt mere. Stirrer. Surmuler. Sukker sagte i stilheden.

Dette venter. Opgaven. Opgaven  jeg bare ikke kan få hold om. Opgaven, der forstyrrer min nattesøvn. Opgaven, der hænger mig langt ud af halsen. Opgaven, der er et stakkels offer, for al min modvilje.
Nå.
Må vist heller komme i gang.
Måske en kop the, vil hjælpe..
Kage ?
I gang !

19 kommentarer:

  1. Kage er altid godt....her er der sol og blå himmel - og blæst, i dag hedder det virkelig flyvesand på marken overfor! I gang i gang, måske kommer inspirationen flyvende...

    SvarSlet
  2. Go-go!!! Jeg hepper her fra det fynske!

    SvarSlet
  3. Kage skal man have når man laver opgave.. Pøj pøj med den... :o)

    SvarSlet
  4. Det er ganske aldeles nødvendigt med stimuli både at kigge på og at indtage, når man skal skrive opgave. Hel og lykke med projektet, når først du er i gang, går det nemmere. det ved du jo godt, men jeg siger det alligevel, for jeg kender til at hænge fast :-)

    SvarSlet
  5. Hep hep, det skal nok gå, Miri - med en smuk buket og en kage som opmuntring. Og du går jo ikke glip af noget i det lidt triste vejr udenfor ...

    SvarSlet
  6. sender en portion opgavevilje i din retning! din fredagmorgen ser smuk ud. held & lykke med det hele.

    SvarSlet
  7. Sikke en smuk juni/sommer buket♥ Pyh når man har sådan et projekt man ikke gider fylder det enormt. Håber du får det ud af verden så juni kan nydes. Knus og god weekend!

    SvarSlet
  8. Oppgaver er ingen spøk. Jeg har fått et godt råd om å bruke stoppeklokke. 15 minutters oppgavearbeid, 15 minutters pause, 15 minutters arbeid osv. Husk å stille klokken også i pausene så de ikke blir for lange. Når det er pause er det ikke lov å arbeide. Når det er arbeid er det ikke lov å gjøre pauseaktiviteter. Heia, heia!

    SvarSlet
  9. hej rara! här har vi också kallt, regnade, haglade om morgonen. skickar lite energi från Sverige :) att vända dagen, jag brukar tänka så. tycker om dina ord..din bukett är underbar. inga sådana blommor blommar här ännu..

    fredagskyssar Lycke

    SvarSlet
  10. Har været igennem omvæltninger og dertil hørende træthed, mathed og uoverkommelighedsfølelse den sidste 1,5 måneds tid.
    Hvor er det fantastisk at være tilbage - har siddet og "læst op", kigget dine smukke billeder og læst dine dejlige ord. Og alt er det samme! Hvor er det fantastisk!
    Glædelig weekend til dig og dine!

    SvarSlet
  11. Jeg synes at kunne mindes en lignende situation, - der endte noget så godt med fin karakter osv.......

    Jeg håber, du valgte at peppe dagen op med lidt kage, for det kan da ikke skade det mindste i dette efterårsvejr.

    SvarSlet
  12. Kære Lone Lavendel; Flyvesandet- jeg synes det er så fint et navn :-) Jeg har faktisk fået skrevet !

    Kære Loppe-Shoppe, 1000 tak ! Din heppen hjælp- jeg kom faktisk rigtig godt i gang :-)

    Kære Pi Andrea; Ja, skal man ikke :-) Tak !

    Kære Lene; dejligt med forståelse :-) Det havde jeg brug for, havde ret ondt af mig selv :-) Men nu er eg i gang :-)!

    Kære Madame; Nej, hvilket lo.. vejr ! Og jeg er faktisk kommet ret godt i gang- er lidt stolt over det lykkedes- så NU bages kage :-)

    Kære Linda;Mange tak- kunne godt ha brug for en sprog kvinde som dig :-) ved min side:-)

    Kære Tina; Jeg satster virkelig på at komme så langt jeg kan, for du har ret, det fylder ALT for meget.Tak for opmuntring :-)

    Kære Fuglemamma, hvilken fin ide ! Det vil jeg prøve, når jeg , efter kaffe pause og kage pause, sætter mig bag computeren igen- mange tak :-)

    Kære Lycke; Lige nu stormer og regner det helt vildt !!Jeg er glad for energi fra dig- sendt helt fra mit hjertes land- tak, søde du :-)

    Kære Kirsten, det er dejligt , du er kommet tilbage ! Tak for dine ord, jeg blev helt rørt og glad :-)

    Kære Eva,, ja, jeg ved det godt..Jeg er en værre hyle tøs..Jeg er ikke god til disse eksamener- jeg er alt for usikker og nervøs og bare alt for meget !
    Og NU vil jeg drikke kaffe og spise kage og kysse lidt på Datteren, der er blæst ind af døren :-)

    SvarSlet
  13. Det er svært med sådan nogle opgaver, hvis de først har sat sig på tværs.
    Forhåbentlig finder du din egen måde at få den sat på plads. Og hvis det kræver kage, the, suk, ekstra løbeture eller noget helt andet, sender jeg gerne alle mine bedste tanker :)

    SvarSlet
  14. Kæreste Miri
    Håber din dag blev bedte end du selv forventede - det er tror jeg helt bestemt :0)
    Håbet du er kommet så godt i gang at du har lyst til at fortsætte og med glæde :0)
    Vejret her mod syd er/ har været sol men meget blæsende ...
    Nyd din buket og din weekend
    Kram

    SvarSlet
  15. Kære Pernille, løbetur ville ha været en rigtig god ide, men det stormede og regnede..Så spiste en kage :-)Tak for dine tanker- dejligt at vide, at tanker er sendt til mig :-)

    Kære Marianne; Jeg kom i gang ! Og jeg knoklede ! Ikke med glæde, men med disciplin :-) Weekenden skal indeholde opgave, men også hygge og et tur på marked. God weekend til dig også.

    SvarSlet
  16. Det kræves kage når man skriver opgave og kaffe ringe på klade pappirerne så er man rigtig igang med opgaven og gerne en krumme i mundvigen! Held og lykke med opgaven, du er sikkert snart på den anden side hvor du råber hurra - for at det er overstået og så blir man jo så stolt af sig selv! God weekend!

    SvarSlet
  17. Ihhh, hvor jeg håber, at du har fået styr på dine ord, så de flød i en strøm, af ustoppelighed.

    SvarSlet
  18. Längtar efter sommarens alla buketter som jag ska plocka.

    Lycka till med opgaven (vet inte riktigt precis vad det betyder, kanske läxa - uppgift?)

    SvarSlet
  19. Kære Udde Bella; Glæder mig til det tidspunkt :-)
    Og tak - du har jo netop siddet med en kæmpe opgave, dit speciale, min er ganske lille i sammenligning:-)

    Kære Sidse; jeg kom igang. Det går fremad. Jeg er ikke helt tilfreds, men bliver det sikkert heller aldrig :-)

    Kære Maria, en uppgift er nemlig det, jeg er i gang med at skrive :-)
    Jeh forstår din længsels efter at plukke buketter, de er nemlig min store glæde, at gøre det :-)

    SvarSlet