lørdag den 30. juni 2012

For tiden

- Nyder jeg denne skønne strikke bog. Jeg rå nyder den faktisk- den tiltaler min trang for det rene og enkle med den lækre detalje. Børnestrik. Ingen børn at strikke til, men det komme vel en dag :-)
Bogen er i hvert tilfælde skrevet på " Må eje bøger".

 Se bare denne jakke- helt enkel retstrik og så lige den lille lomme :-)
For tiden og igen igen, nyde- læser jeg Blombok.

Nu ejer jeg den selv. Så jeg kan bare læse i den, når jeg vil :-)
Den kvinde kan formidle glæde og respekt for naturens vækster.. Hun kan skabe drømme og vække minder.
Fordi hun er så betaget, så glad, så overvældet af kærlighed til alle disse blomster- frydes jeg med hede, istedet for at blive pisse misundelig over, at jeg ikke har en have.

 Jamen , se en rose ! Man kan  jo (næsten) dufte den :-)

På mit natbord, ligger denne svenske krimi.
Den er mørk og kold. Foregår om vinteren i sne og kulde. Menneskelig ondskab og udnyttelse.
Åbenbart noget jeg holder af at falde i søvn til...?..!..
Krimier er ofte båret af rigtig gode menneske beskrivelser. Og det er nok derfor, jeg holder så meget af at læse dem.
Denne er god og selv om den er lidt som alle de andre- enlig mor, journalist, lidt lækker, men ved det ikke osv.
Hendes første bog, og jeg vil da læse den næste.


15 kommentarer:

  1. Den strikbog er så gennemført sød, så jeg var nød til at købe den. Små børn inden for rækkevidde eller ej :-)
    God weekend Miri.

    SvarSlet
  2. Jeg har set den trøje flere gange i blogland og bogen er absolut en must have bog. Den vil jeg også gerne eje :-)

    SvarSlet
  3. ....skønne bøger du er i gang med.....er også rigtig glad for have/blomster bøger.......de skal ligge fremme, så jeg lige kan lade mig forføre og inspirere. Kogebøger og kreabøger ligger også fremme i hele huset......de skønliterære indtager jeg som lydbøger......

    SvarSlet
  4. Rart med gode bøger ,,, særlig babytrøjebogen ,,,;-)

    Er netop begyndt at forsøge læse igen - det går bare pokkers langsom så varer bogen bare længere

    God weekend til dig Miri

    SvarSlet
  5. Den boken der kunne da få hvem som helst til å ønske seg en liten baby i omgangskretsen å strikke til. Sånne enkle og tekstur-fokuserte babyplagg er de aller fineste synes jeg.

    SvarSlet
  6. synes du skal købe den bog og strikke små trøjer ... og en dag er der nok en baby at putte i den/de trøjer :)

    SvarSlet
  7. Kære Marie-Louise, jeg forstår dig :-) Jeg kommer også til at gøre det, inden for en overskuelig fremtid :-)

    Kære Karina; Og du har endda en undskyldning- den smukke Rose :-)

    Kære bruunsbolig; Interessant at du høre skønlitteratur, men må se og røre og dufte, de andre :-)

    Kære Siffe; :-) - ja, så varer bogen længere :-) Jeg glemmer jo og prøver at anskue det positivt- at jeg kan læse den samme bog mange gange, fordi jeg jo hat glemt det meste :-)

    Kære Fuglemamma, netop ! Det synes jeg også:-)

    Kære Helle, tak for opmuntring :-) Jeg er også stærkt fristet :-)

    SvarSlet
  8. Tak for anbefalingen af de tre skønne bøger, Miri! Jeg er også vild med krimier, men ser dem mest som tv eller i biffen, og havedrømme er bestemt et must :-)

    SvarSlet
  9. Jeg siger også tak for anbefaling af de tre bøger. Du gør ihvert fald at jeg tænker over, om ikke det var på tide med lidt læsning igen. Jow, jeg er gået i stå på det område og når det sker er det svært at komme igang igen. Måske det er fordi jeg læser hver eneste dag sammen med og for sønnen!?

    Strikkebogen så nu også spændende, men som du har jeg heller ingen lige pt. der mangler meget strik til baby, hmm.

    God lørdag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  10. Tre dejlige kategorier, -strik, have og krimi.
    Ingen af delene er der tid til, men om 14 dage......

    SvarSlet
  11. Dejligt med bog-anbefalinger, strikkebogen MÅ jeg have fingre i ...

    SvarSlet
  12. Dejlige bøger Miri. Strikkken lyder specile lækker. Og så er projekterne små. (c:

    SvarSlet
  13. Kære Madame; det er mig en glæde at fortælle om de bøger jeg har gang i. Jeg bliver ofte selv inspireret til nye oplevelser, gennem andres anbefalinger:-)

    Kære Lis, Jeg ved at mange læser i perioder. Jeg læser bare altid og altid gjort det :-) Strikkebogen er virkelig en nydelse- helt enkle modeller.

    Kære Eva, kan forstå du glæder dig til noget ferie :-)

    Kære Pia, ja, det må du :-)

    Kære Sidse , dét er de! Små og fine :-)

    SvarSlet
  14. Jeg holder også meget af krimier. Nu er der så en ny, jeg kan skrive på listen over dem, der skal afprøves :)

    SvarSlet
  15. Kære Pernille, det var dejligt - og nu er det jo heldigvis ferie tid og mulighed for mere læse tid ;.)

    SvarSlet