lørdag den 9. juni 2012

At brænde

At brænde. At virkelig brænde for noget. At være optaget af noget, at man ikke kan lade være med at gøre det. At man bruger al den tid, man kan skrabe sammen, på at gøre det, man brænder for.
Det at brænde for noget.
En evne, nogen mennesker besidder.
For jeg synes det er en evne, det at kunne være optaget, at være jublende glad, at være koncentreret, at kunne generere meget energi- om/på/i  det, man holder af at gøre. Det man brænder for.
Jeg er misundelig.
Jeg gad godt brænde.
Der er mange mange mange ting, jeg holder af at gøre. Mange ting, der fylder mit liv.Mange ting jeg så gerne vil bruge min energi på.
 Men brænder jeg for noget ? Sådan virkelig brænder ?
Gør du ?

14 kommentarer:

  1. Tja, jeg brænder for hverdage...., ikke for én bestemt ting, som kan skubbe alt andet til side, men for alle de små hverdagsting, som kan glimte (et ryddet køkkenbord, en overvintret pelargonia, morgenkaffe, uventet besøg, nybagt brød...) . Nok nærmest det modsatte af det, du kalder "at brænde for noget". Men det er altså det, der giver lykke i mit liv ♡

    God lørdag.

    SvarSlet
  2. Jeg brænder altid for meget - det kan altså være ret anstrengende, især for mine medmennesker ;) hos mig er det meste sort eller hvidt, jeg kunne godt tænke mig nogen gråtoner også ;) bare at være må sgu da være meget dejligt :)

    SvarSlet
  3. Du brænder for noget, du har bare ikke muligheden for at "pleje" det. Da vi havde huset i sverige var det, det du brændte for - for haven, huset og skoven. Før og efter huste i sverige, brændte du for haverne i Knasten. Nu har du ingen have, men det får du en dag igen - gem alle gnisterne og flammerne til den :)Så sørger jeg for at have en brandslukker i nærheden ;)

    SvarSlet
  4. Gad vide om din datter har meget ret, men du kan ikke få dine lysetr styret. Hun er sød!

    SvarSlet
  5. Altså det jeg prøver at formulerer er at din datter har ret. Og du kan bare ikke få dine lyster styret lige nu!

    SvarSlet
  6. Helt sikkert, jeg brænder! Er opslugt og min stakkels mand kan blot prøve at tænke sig til forståelse for hvad det vil sige at brænde :-) det er skønt!!

    SvarSlet
  7. Kære Eva, jeg forstår godt hvad du mener og kan nikke genkendende til det :-)

    Kære Christina; Har egentligt ikke tænk over, at det kunne være anstrengende for menneskene omkring, hende der brænder..Men selvfølgelig må det være det, til tider, men det må også være inspirerende:-)

    Kære 3.sal- jeg ved, du altid vil være der og det er jeg dig så evig taknemmelig for:-)

    Kære Sidse,Hun er meget sød ! Og meget smuk og meget klog :-)
    Du er vel selv en der brænder !?!!

    Kære by.bak; jeg tænker nemlig at det må skønt ! Skønt og udviklende, berigende at brænde :-)

    SvarSlet
  8. Om jeg brænder????
    Hmmm - dér fik du mig lige til at tænke...
    Jeg har været udbrændt, afbrændt og forbrændt - nu er brandsårene helet og jeg har fået mod på at lege lidt med ild igen. Nu brænder jeg for MIG - og flammerne er ved at have så godt fat, at andre kan varme sig ved ilden :)

    Jeg skal bare lige lære at sove - 1000 tak for din kommentar til mit meget trættende problem!

    SvarSlet
  9. Skal noe brenne må flere faktorer på plass, ikke sant. Du kan ikke brenne helt av deg selv. Det krever brennbart materiale, luft og varme. Jeg brenner for jobben min, men det gjør jeg jo fordi jeg er omgitt av varme hele tiden. Varme kolleger, varme elever, varm sjef, høyt tempo. Og så er det massevis av oksygen, luft og rom. Det handler også om å være på rett sted til rett tid, - og sånt er dessverre av og til avhengig av flaks.

    Ha en fin dag.

    SvarSlet
  10. Kære Miri.

    Dejligt og tankevækkende indlæg.Tak!
    Din smukke datter, som er en af dem der nok kender dig bedst, beskriver så godt, hvad jeg tror er rigtigt.
    Du brænder for naturen og for at pleje en have, men ikke hvilken som helst have. Det skal være din have, og du får en have igen. Det er jeg sikker på.
    Hmmm. om jeg brænder for noget? Det må nok være mine børn, som jeg brænder allermest for.

    KH

    SvarSlet
  11. Dejligt og tankevækkende indlæg som Karina også skriver! Jeg synes, du så fint fortæller her på din blog, hvad du brænder for - dine skønne børn fx ♡

    SvarSlet
  12. Kære Miri!
    Losarina har sat ord på :-) glæd dig til tiden kommer igen.
    Stort knus.

    SvarSlet
  13. KæreMiri
    Dejligt indlæg ... At brænde ....det må være tanden efter at holde af ....
    Jeg er sikker på at du brænder for at skabe liv....
    Liv til spiseligt .... Liv til smukt .... Liv og gode oplevelser
    Dine børn er det allervigtigste for dig ... Det kan ingen være i tvivl om
    Håber du har haft dn dejlig weekend
    Kæmpe mandags kram og pøj og pøj senere i dag

    SvarSlet
  14. Kære Kirsten; Hvor er det fantastisk at du brænder igen ! Så skal søvnen bare lige ordens, for den er vigtig !

    Kære Hege, tak for dine ord- de fik mig til at tænke mig om. Jeg tror du har fat i noget !

    Kære Karina, ja, du brænder for dine børn :-) Og det er en herlig ild :-)!

    Kære Madame, tak- for dine ord. Jeg føler ikke helt at jeg brænder- jeg kan være vildt optaget , men brænder... :-)

    Kære Margith :-) Jeg må håbe..

    Kære Marianne, du er altså et ganske særligt menneske- tak fordi jeg får lov til at få en smule af dig i mit liv :-)

    Kære

    SvarSlet