lørdag den 26. maj 2012

Nu


 Jeg forsøger at leve nu. Leve lige nu, i dette sekund.Være tilstede i det. Lade være med at tænke for langt frem. Undlader at lægge planer, der strækker sig lang ud i fremtiden.
Min erfaring var vist mig, at det er spildt arbejde.
Der kommer ALTID noget og vælter disse fremtidsplaner.
I mit liv.
Det er sikkert helt anderledes i dit liv.
Jeg kan kun leve mit liv og det gør jeg så.
Ofte har livet spændt ben for mig. Ofte har jeg ligget, der nede og følt, at livet, når jeg nu alligevel lå der og flød, lige kunne sparke mig lidt ekstra.
Mange gange har jeg rejst mig, forslået og en anelse knust og slidt.
Men jeg har altid rejst mig, for glæde er min retning.
Taknemmelighed og Glæde.
Flere og flere lag bliver skrællet af mig, det gør mig sårbar og skrøbelig, men også stærk.
Jeg vil leve mit liv i opmærksomhed.
På den bedst mulige måde og med små skridt. Bevidste, små skridt og let gang.
Uden de store drømme, men med en enorm bevidsthed om magien i hverdagen og en dyb taknemmelig over at have fået livets gave.
Det forsøger jeg i hvert tilfælde.
At holde hjertet åbent, at mærke livet omkring mig.
At se det store i det små.
At huske, at alt er foranderligt.
At prøve at leve i tillid til, at alt er godt.
Tak.


10 kommentarer:

  1. Meget smukt skrevet... Carpe diem.

    SvarSlet
  2. Det er gode holdninger, som mange kunne lære af :)

    SvarSlet
  3. Kære Karina, mange tak.
    :-)

    Kære Pernille, Det er i hvert tilfælde min sandhed.
    .-)

    SvarSlet
  4. Vakkert, gjenkjennelig og viktig.

    SvarSlet
  5. tror også det sommetider er bedst at leve i nuet :)

    SvarSlet
  6. Tja, - dejlige tanker på sådan en pinselørdag:)
    Og ikke helt let...., men det gør vel heller ikke noget.

    Glædelig pinse.

    SvarSlet
  7. Kære Fuglemamma, mange tak :-) Fint at du kunne se noget i det.

    Kære Helle;:-)

    Kære Eva; Oplever dem slet ikke tunge, men der er der :-)
    Tak og i lige måde :-)

    SvarSlet
  8. Så fint du skriver. Inspirerande. Man bör sträva efter att leva efter det du skriver. Det är inte alltid enkelt. Men man bör träva efter det. Och så fina sommarblommor; livets lycka kan ibland finnas i en bukett sommarblommor.

    SvarSlet
  9. Smukke ord....ved du hvad: I mange mange, alt for mange år, har jeg følt mig som tilskuer til livet...nu er jeg så småt ved at leve livet, og være i det.... skal dog stadig huske at øve mig!

    SvarSlet
  10. Kære Sara, tak for dine ord. Det var et meget personligt indlæg og jeg er glad for at du giver dig tid, til at skrive til mig:-)

    Kære Betty, hvor er det dejligt, at du nu føler, at du ER i livet, en del af livet, mærker det. Alt kræver øvelse !
    Tak for dine ord:-)

    SvarSlet