onsdag den 2. maj 2012

Morgen tanker

 Det er fint at være alene.
Men nogengange er det bedre at være to.

Nej, jeg har IKKE fået en kæreste :-)
Men Vibeæg har fået en For-Glem-Mig-Ej.

Jeg tænke godt, her ved mit spisebord, hvor der altid står en blomst.
Året rundt. Altid.En eller anden levende vækst. Blomst.

Jeg må ha liv omkring mig. Jeg må ha mennesker omkring mig.
Men har også brug for ro. For tid. Fordybelse i at gøre intet. Tulle rundt.

Ville nogen gange ønske at jeg ikke tænkte så meget.. Og dog, det er jo mig, at reflektere og overveje og handle på det..Og trods alt, vil jeg ikke være nogen anden end mig selv :-)

Kast jer over denne Tirsdag  Onsdag i Maj , den ligge der i solen :-)


16 kommentarer:

  1. Det er onsdag i dag, kære Miri - men jeg genkender det, du skriver om, at man har brug for at brug for ro og bare tulle rundt. I dag vil jeg tulle rundt blandt ukrudtet og bare være.
    Ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  2. Søde Madame, hi hi- har vist brug for en tulle dag :-) Tak ! Nyd dit ukrudt :-)

    SvarSlet
  3. Jeg ville også gerne lære at SLUKKE for spekulationer, tanker og bekymringerne. Jeg øver mig pt. i at meditere i 15 min uden forstyrrende tanker. Det er svært med en hjerne, der er bygget til at lave to do lister og tænke på stort og småt konstant!

    Een ting ved jeg: jeg er bedst til min. at være to for alene er ikke særligt optimalt for mig. Det øver jeg mig også i....

    Svensk solskin til dig ;)

    SvarSlet
  4. Må din dag blive god og dejlig :-)

    SvarSlet
  5. Om lidt kaster jeg mig på en liggestol en times tid med Journal 64 i ørerne og kaffe ved siden.

    God maj-onsdag til dig. Jeg holder af at læse dine tanker.

    SvarSlet
  6. sådan en dag havde jeg jo igår med onsdag, nej tirsdag.
    Dem skal der være plads til og jeg må sige: Jeg er glad for jeg fandt din blog.
    Du giver meget af dig selv her.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Kære Marian- jeg takker for svensk solskin:-)Sverige har været så meget i mine tanker idag. At meditere, noget jeg har prøvet, men ikke lykkedes med. Endnu. Jeg håber det vil hjælpe dig, for jeg har hørt, at det skulle være gavnligt for hjerner som vores :-)

    Kære Lene, mange tak :-)

    Kære Eva, det lyder som en rigtig god ide ! Jeg holder meget af hans krimier. Og kaffe :-)
    Og tak.

    Kære Lis, ha ha- jeg kom faktisk også til at tænke på dig, da Madame skrev til mig :-) Mange tak for dine ord.

    SvarSlet
  8. Og så godt de klæ'r hinanden de to!

    SvarSlet
  9. Så fine tanker med vakre blomster til.
    Klem, Drude

    SvarSlet
  10. Kære Anne, et match made in heaven :-)

    Kære drudeblaa, og blomster går til det hele,ikke sandt :-)

    SvarSlet
  11. Må din torsdag blive ligeså skøn som dine ord og dine blomster. Knus... ;-)

    SvarSlet
  12. Nogle gange når min hjerne spinder af med mig så plejer jeg at hive mig tilbage og tænke -"Hvor er jeg heldig - at jeg kan tænke på lige hvad jeg vil, uden at nogen ved hvad jeg tænker på". Men klart det er også rart at kunne dele sine tanker for pokker da! Tak for at du deler dine tanker om tanker med os

    SvarSlet
  13. Kære Jeanette Mariae, tak, søde du- tak :-)

    Kære Udda Bella, og jeg takker fordi du delte nogen af dine tanker :-) Det er det, jeg holer af ved denne blogverden- at vi deler.

    SvarSlet
  14. Det er dejligt med selskab :0)
    Og især af en forglemmigej :0)
    Kram og go bededagsferie

    SvarSlet
  15. Känner igen mig så mycket kära du! det där med tankarna, behovet av att vara själv lite..egna tiden som behövs så mycket. lever ofta så mycket i mitt eget huvud bara :) vackra bilder. mer blommor vill jag ha. de kommer de kommer fler snart ***

    kramar Lycke

    SvarSlet
  16. Kære Marianne; godt selskab skal man ikke kimse af :-) Tak og i lige måde:-)

    Kære Lycke; Du er en kunstner og du har brug for det liv i dit hoved. Du har dine børn, der husker dig på dit liv , med fødderne på jorden.Og blomsterne er på vej, selv i det kolde nord :-)

    SvarSlet