tirsdag den 15. maj 2012

Må eje !

 Jeg lånte en bog på Biblioteket.
Slog op og læste, bare et par linjer, " Ibland hitter jag människor i min trädgård som jeg inte bjudit in. Så var det den där förmiddagen tidligt i våras. Klokken var halv ett. Solen sken genom fönstren så att allt kladd från bladlöss och vintesmuts gjorde rutorna vattrade. Måsta tvätta fönstren, tänkte jag, och fick genast huvudvärk av stress."
 Den bog må jeg eje !
Bare pga af disse ord. Den MÅ jeg eje!
En hurtig bladren gennem siderne, gjorde ikke lysten til at eje, mindre.
Poesien driver gennem ord og billeder.
Humor viser sig hist og her og fik mig til at klukke.
Må eje !
Det er , så vidt jeg kan se, ikke en traditionel havebog, fyldt af anvisninger og gode råd. Det er en rigtig havebog, dvs en med smukke ord og billeder - fyldt med tanker der tænkes i en have.
Må eje !
Og bestillingen er sendt.
Nu venter jeg bare på posten :-)

18 kommentarer:

  1. Dejligt når man lige falder over sådanne bøger. At eje ønskebøger er en stor glæde.
    Kh.

    SvarSlet
  2. sådanne ting er skønne at falde over og især når det er til overkommelige penge.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Oh det er så fint med svensk "Blombok"... sjovt ord

    SvarSlet
  4. FANTASTISK.....den vil jeg også eje....hvor har du købt den?

    SvarSlet
  5. Kære Margith; Nogen bøger må ejes og denne var kærlighed ved første blik :-)

    Kære Lis; ja- og jeg går ind for selvforkælelse :-)

    Kære Udda Bella: jeg holder jo så frygtelig meget af alt svensk :-)

    Kære Betty; Jeg køber den gennem Cdon.com. Og den er skøn ! altså bogen :-)

    SvarSlet
  6. Hvor dejligt som du blev fejret på mors dag♥ Lyder som en utrolig smuk bog! Jeg skulle nu ha den oversat - er elendig til svensk og norsk ;-) Har en savnesk veninde hernede og vi snakker hebraisk sammen. Ha en dejlig dag♥

    SvarSlet
  7. Kære Tina, har også lige hørt i radioen, at vi mennesker i de nordiske lande, er elendige til at forstå hinanden.. Selv om vores sprog er så beslægtede.
    Og må din dag også blive skøn :-)

    SvarSlet
  8. Sikke dejlige ord...

    Må eje, kender jeg godt, specielt når det har med bøger at gøre...

    Fortsat dejlig dag til dig, Miri... ;-)

    SvarSlet
  9. For en nydelig bok. Jeg må finne ut om den er utgitt på norsk.
    Klem, Drude

    SvarSlet
  10. Kære Jeanette Mariae, den følelse rammer mig ofte, når vi snakker bøger. Jeg har altså noget med disse bøger af papir:-)

    Kære drudeblaa; den er ikke på dansk, så jeg køber den på svensk- for den må altså bo hos mig :-)

    SvarSlet
  11. Sådan er det bare nogen gange ...at må eje :0)
    jeg forstod så ikke lige det norske/ svenske men er sikker på at bogen er rigtig lækker i billeder og så kan sproget jo være sekundært ikk :0)
    Kram

    SvarSlet
  12. Den ser og lyder sørme dejlig! Glæder mig til rapport, når bogen er i hus :-) Måske er det sådan én, der skal stå i min reol også!

    SvarSlet
  13. Kære Marianne, :-) Svensk og ud over smukke ord, sjove ord, finurlige ord- er der også masser af fine billeder og skønne tegninger :-)

    Kære Anne, jeg tror faktisk at den også er noget for dig- vi deler da i hvert tilfælde, glæden over den engelske bog af frk Holden :-)

    SvarSlet
  14. Kære Marianne, :-) Svensk og ud over smukke ord, sjove ord, finurlige ord- er der også masser af fine billeder og skønne tegninger :-)

    Kære Anne, jeg tror faktisk at den også er noget for dig- vi deler da i hvert tilfælde, glæden over den engelske bog af frk Holden :-)

    SvarSlet
  15. Hvor ser den god ud, den bog:-) Den må jeg da kigge nærmere på.

    SvarSlet
  16. Kære Gitte, jeg er i hvert tilfælde ret glad i den :-)

    SvarSlet
  17. Det var præcis det, jeg tænkte :-) Glæder mig i hvert fald til at høre mere!

    SvarSlet
  18. Kære anne, jeg fortæller mere, når den engang kommer:-) Jeg venter og venter...

    SvarSlet