tirsdag den 10. april 2012

Lidt hjælp..

Dagen begyndte mens det stadig var mørkt, og efter en nat, hvor søvnen ikke slog sig ned. Men jeg var jo åben og positiv og alt det andet, jeg havde besluttet mig for, i går.
Men et eller andet gik galt i løbet af dagen...Ved ikke helt hvornår, men da jeg cyklede hjem i regnen var jeg godt gammeldags GNAVEN og pisseSUR !
Kaffen er nu brygget og jeg vælger bevidst at se mig omkring- finde noget fint at se på, I ved-se ordenligt og anerkende det sete.

 Jeg ser til venstre, og der er der da fint.
 Jeg ser til højre og der står jo 3 fine dåser, propfyldt med muligheder for at udfolde sig i tegning og skrivning- og sørme også en neglefil,ser jeg, i den lyserøde dåse, hvis jeg nu ville ordne negle.
Når jeg kigger op fra den varme kaffe ( i øverigt , Irmas øko kaffe, den i den grønne pakke- god !) , ser jeg disse 3 malerier, malet af skønne , dygtige kvinder, jeg har lært at kende, gennem Blogland.
hvorfor skal jeg dog spilde min sjælefred på at være gnaven og utilfreds !?!
Skål- i kaffe :-)

20 kommentarer:

  1. SKÅL - selvom jeg drikker te ;-) Hep hep for at du i morgen vågner glad, veltilpas og pokkers positiv! Kram

    SvarSlet
  2. Kære DatterMin, og skål til dig, du brave, modige kvinde- du gør mig stolt:-)

    Kære Polka, vi kan sagtens skåle i the :-)Tak :-)

    SvarSlet
  3. Det er nu ok at være gnaven lige nu, for dette mørke vejr gider vi altså bare ikke.. ØV.

    Knus
    Henriette :)

    SvarSlet
  4. Man kan jo også vælge at tænke på vejret som noget rigtig hyggevejr :-)...og i morgen er vi allerede midt på ugen, det hjælper gevaldigt synes jeg.

    :-D

    SvarSlet
  5. Der er altid noget at være glad for!
    Der er altid noget, der er bedre end det, der er værre!....... bare lige et citat jeg har læst i dag!

    God dag i morgen!

    SvarSlet
  6. Godt du fik "vendt skuden" i rette tid - så humøret kom op igen.
    Når jeg kigger rundt har jeg også meget at glædes over.
    Vi er faktisk heldige...
    Kram Hanne

    SvarSlet
  7. Jeg synes godt nok du er topgod til "mindfullness". Jeg kender alt for godt til "ulvetime" når jeg er sur, træt eller udkørt. Øko-kaffe hjælper lidt men B-vitamin hjælper meget mere!

    God karma og højt humør til dig!

    SvarSlet
  8. Skål i kaffe selvom min ikke er fra Irma... Der er dejligt hjemme hos dig... Knus

    SvarSlet
  9. Skål! Nu må jeg finde mig noget at drikke - og glædes over! (Altså jeg har faktisk ikke været gnaven i dag...)

    SvarSlet
  10. Der er altid noget at glæde sig over - og dem fandt du. Skål :-)

    SvarSlet
  11. Godt med sukkertøy for øyet. Skjønner du ble glad av å se de pene tingene. Så fin blogg du har. Jeg følger nå hos deg.
    klem fra Drude

    SvarSlet
  12. Nej vel ?!! Det gælder bare om hele tiden at have pudset positivitetsbrillerne :)

    SvarSlet
  13. ja tak til sjælefred og god søvn. men også her har den stået på 'skidesur' i dag. tak fordi du deler og siger det højt. hvor er det befriende! og jeg var ikke engang sur på regnvejret. bliver det endnu værre på fredag mon? fredag den 13.? a k ! virtuelt kram herfra

    SvarSlet
  14. Kære Henriette, vejret kunne bestemt være bedre, men det genere mig nu ikke- måske fordi,at lyset faktisk er her og fuglene er vågne :-)

    Kære Marie- Louise, Ja, det er nemlig allerede Onsdag :-) Og stearinlys er helt sikkert, meget hyggelige :-)

    Kære Betty; Skønne ord, tak for dem :-)

    Kære Hanne; Vi er nemlig heldige og har masser at glædes over- nogen gange skal vi bare lige åbne vores øjne :-)

    Kære Marian, tak for god karma- den ramte mig med det samme :-)
    kaffe og rødvin og kage, kender jeg til- må se lidt på B-vitamin :-)

    Kære Jeanette Mariae, Skål- nu i morgenkaffe:-)

    Kære Loppe-Shoppe, skål i morgens første kop :-) Glæder kan altid bruges til at forhøje hverdagen :-)

    Kære Bettina; nemlig ! Det lykkedes faktisk ret godt :-)

    Kære drudeblaa, mange tak for de fine ord og velkommen her :-)

    Kære Frøskuffen , nemlig ! De briller må aldrig fedte til ! Og det er min livsopgave :-)

    Kære linda, hvad var der dog med den Tirsdag !?+ Fredag den 13.....Vi må forberede os ! Den skal bare blive skøn :-)

    SvarSlet
  15. Selv om det også regner i dag, skal din dag nok blive god..du VIL jo..og så kan alt vendes - stort knus

    SvarSlet
  16. Ha' en dejlig dag, Miri - selv om det regner :-)

    SvarSlet
  17. Også en skål herfra - denne gang i te!
    Håber dagen i dag er mildere humørmæssigt ;-)

    KH

    SvarSlet
  18. hold da k... hvor jeg kender de der dage - der burde jeg bare gå i seng eller flytte hjemmefra eller sådan noget drastisk, for jeg har det med at råbe af alle og være totalt urimelig... synes da du omgås meget fint med det :) håber at du nu har det bedre...

    SvarSlet
  19. Kære Lavendel- jeg vil, det har du ret i og lige nu skinner solen faktisk ! :-)

    Kære Madame; jamen, jeg kom både ud og hjem i tørvejr, fik en siddeplads i toget og ros for mine boller af hr. Lærer - så :-)

    Kære Karina, jeg er så mild så du næsten ikke ville genkende mig :-)

    Kære Christina, det der med at flytte hjemmefra- den følelse kan jeg godt huske fra dengang jeg havde huset fyldt med børn, mand og dyr :-)
    I dag er jeg mild og blid og venlig :-)

    SvarSlet