lørdag den 21. april 2012

Fredags glæder

Synes jeg mærker små snert af gamle stress mønstre- hvilket jeg ikke helt kan forstå, da mit skole liv er yderst ustresset...Men min krop og mit sind fortæller mig at et eller andet ikke er helt ok. Måske tankerne om tilbagevenden til lærepladsen/arbejdet?At mit hjerte er fuld af længsel ? At jeg ofte tvivler på, at jeg er på rette vej ?
Aner det ikke, men jeg vil være meget opmærksom og leve (endnu mere) langsomt og med fokus på lige nu og her.
 Fredags rødvin og evigheds patchworktæppe, men ÆldsteDatter var i køkkenet og tilberedte lækker middag  med dessert.
 Lakridssnørebånd- en gammel kærligheds- en last jeg giver efter for, bare engang i mellem:-)
Men ak og ve !- jeg tror, jeg er blevet for gammel til billig hurtig lakrids - det smagte mig ikke og jeg smed dem ud !!
Og mens jeg stod dér ved skraldespanden, så jeg på min fine geranium, jamen- hvor hun dog gror- hun stræber virkelig mod himlen og på den yndigste måde.
Fredag er god:-)

17 kommentarer:

  1. Godt du passer på, når du mærker stessen lure ... Sikke en yndig geranium du har!

    SvarSlet
  2. Godt du er opærksom på symptomerne Miri♥ og stoppe lidt op og tænke over hvad grunden kan være. Vi kvinder fortsætter tit indtil vi styrter hovedkulds....... SMuk blomst♥ Knus

    SvarSlet
  3. Ja. Godt du mærker efter. og nogen gange er det bare noget, som minder om stress, og i virkeligheden noget helt alm. pres. God dejlig langsom lørdag.

    SvarSlet
  4. Kære Madame; ja, er den ikke fin ! Hun bærer virkelig sin højde med ynde :-)

    Kære Tina; du har ret- vi bliver ved og ved, "tager os sammen" og fortsætter...Tak.

    Kære Sidse; håber du har ret. Pres og ikke stress og hvad det medfører..Tak :-)

    SvarSlet
  5. Jeg mærker også den indre stress og længsel i disse dag. Der er nymåne, så noget nyt og dejligt skal ske. Men først er det vel at slippe det gamle 'ubevidste' stof, vi alle bærer med os.

    Jeg ser, at din geranium blomstrer, hvor er den smuk. Min er endnu ikke nået til det stadie, der er kun en lille spæd knop.

    Vil ønske dig en rigtig dejlig langsom ustresset dag.

    Stort knus fra engens land... ;-)

    SvarSlet
  6. OK, nu har jeg fundet et system, der virker gennem kderne. Dejligt at have kontakt med dig på denne måde! Livsbekræftende hverdagsfilosofi!

    SvarSlet
  7. Kære Miri!
    Et evighedstæppe må vel siges at være langsommelighed :-)
    Pas på dig selv.
    Stort knus.

    SvarSlet
  8. Jeg er glad du er opmærksom og passer på dig selv - det er nemlig vigtigt :)

    SvarSlet
  9. Der er ikke noget så yndigt som geranium:)

    Pas på dig selv,- det mærkes, at du gør dig umage.

    SvarSlet
  10. Jeanette Mariae; Efter jeg er flyttet op fra jorden, på 1.sal- mangler jeg min jordforbindelse- mangler en kontakt til naturen..Nymånen ! Tak :-)

    Kære Anne, dejligt du er tilbage :-)

    Kære Margith- langsommelighed kan faktisk også stresse :-)
    Det skal jeg nok- altså passe på mig selv :-)

    Kære Pernille, tak - og ja, vi må og skal passe på os selv- :-)

    Kære Eva, glad for det mærkes at jeg virkelig prøver..Og ja- jeg har altid haft et meget svagt punkt for disse duft geranium :-)

    SvarSlet
  11. hvor er det altså bare frustrerende, når man mærker stressen, selvom man lever sit liv i laveste gear... så kan JEG i hvert fald godt blive noget så arggh!!

    SvarSlet
  12. Godt at du lytter og stopper op...hvad vi ikke når idag, når vi sikker imorgen... eller en anden dag. Der er masser af dage at tage af - god weekend ;-)

    SvarSlet
  13. Kæreste Miri
    Det gør mig ondt at dit liv ikke er helt som det det burde være ... ( altså som du ønsker det ) Heldigvis forstår du at lytte til dig selv og forsøge på den bedste måde ... Hvis jeg kunne tog jeg gerne månen (eller andet du ønskede) ned til dig ..
    .
    Jeg holder også meget af lakrids ... Men heller ikke de kedelige snører siger mig noget .... Det gør derimod din geranium ... Den har godt nok fart på .... Synes da lige du klippede den forleden :0)
    Rødvinen må du gerne ha' for dig selv ved du men evighedstæppet .... Det bliver så godt :0)
    Håber du har nydt en dejlig lørdag helt stille og roligt
    Kæmper kram og mange tanker sendes afsted

    SvarSlet
  14. Kære Rikke, jeg bliver , desværre ikke arghh, men mere lidt opgivende;.)
    Og lidt vred- hvilket jeg tror er godt, for så kan jeg forhåbentlig handle på det.

    Kære Bettina, Jeg har virkelig ingen begrundelse for at føle denne stress.
    Jeg er bare skadet-tror jeg :-)
    Tak og i lige måde.

    Kære Marianne; Månen er for stor til 1.salen her :-) Men 1000 tak- du er en rigtig omsorgsfuld ven.
    Tiden flyver og geranium vokser med :-)
    Jeg glæder mig til at du skal se mit tæppe og jeg har nemlig også brug for dit indput om afslutningen- snart ! :-)

    SvarSlet
  15. Ja, Miri, vi kan godt li' fredage. Det glæder mig, at du gør dit til at leve dine langsomt.

    SvarSlet
  16. Kære Mette, det kan vi nemlig ! :-)

    SvarSlet