torsdag den 26. april 2012

Altan Glæde

Have arbejde...Det kan jeg vel ikke kalde det, når det foregår på Altanen ? Altan arbejde- det lyder bare åndssvagt.
Nå.
Men, jeg udtyndede  mine radisser, der gror i en altankasse, der hænger på Altanen.
Den opmærksomme, kan se, på solens lys, at det ikke skete i går.
For i går regnede det. Og regnede. Og regnede.
Jeg udtyndede min radisser i Tirsdags.
Og disse fine radisse blade, smager godt.
Jeg har spist dem alle.
Bare en nyttig oplysning- spis det du udtynder, med mindre du genplanter det et andet sted.

21 kommentarer:

  1. elsker radiser :)

    læst engang et eller andet sted af man bare skulle spise sit ukrudt fra haven ,men dine radise-blade ser da lækre ud formet som et hjerte :)

    SvarSlet
  2. Søde ven
    Altanglæde så det forståes ....
    Din altan er så dejlig at jeg lige drømmer mig forbi til en kop kaffe og et radise blad ....
    Tak for nyttig oplysning :0) det vil jeg huske når mine radiser titter frem
    Regn i går ??? Her skinnende solen hele dagen :0)
    Kram og go torsdag håber solen må skinne på dig

    SvarSlet
  3. Kære Helle- radisser er nemlig gode og det er bladene altså også:-) Lige nu i hvert tilfælde.Tror ikke de er gode, når de får disse "hår" eller hvad vi skal kalde dem.

    Kære Marianne, her regnende det! Jeg blev helt trist af al den regn..Men om eftermiddagen var der et ophold, hvor jeg kunne komme i skoven og se, at bøgen VAR sprunget ud ! :-)
    Og lige nu er der en anelse sol- som jeg heller må drage nytte af og se at komme afsted.
    Hvis du sidder i solen på Altanene og gnasker på et radisseblad, når jeg kommer hjem, ville jeg da ikke blive ulykkelig :-) God dag !

    SvarSlet
  4. Rigtig god idé, Miri! Hvor er det dejligt, at du har så meget glæde af din altan. Her fik vi sol igen ved 3-tiden i går, og alting var vokset om kap i regnen :-)

    SvarSlet
  5. mmmmm ja,,,godt at kunne udnytte det hele! Det er bestemt en glæde. Men de kan heller ikke genplantes som salat eller persille. hav en dag fuld af glæder.

    SvarSlet
  6. - og tak fordi du har afskaffet de svære ord!!!

    SvarSlet
  7. Alt småt bliver udnyttet af dig, meget fin balance.

    SvarSlet
  8. Nyttig oplysning, jeg vidste ikke de små blade kan spises. Jeg kan ikke lide radisser, men måske bladene.
    Håber solen skinner på dig idag, her regner det.
    Kh.

    SvarSlet
  9. Mere regn? Har I ikke fået nok ;-) ? Nam en leverpostejsmad med radiser. hernede er radiserne så store at de er alt for stærke synes jeg. Må så nogen selv. Ha en dejlig dag♥ Knus

    SvarSlet
  10. Det gror i jord, og du passer det - så er det havearbejde... Uanset hvor lidt jord og hvor små planter *S* Inspirende. hvad du kan få ud af "lidt"... ;o)

    SvarSlet
  11. Jeg tror det er mer hage på din altan enn i mange store hager jeg vet om. Og hjerteformede reddikblader - det er så jeg kjenner solskinnet helt hit nord for polarsirkelen. Ha en deilig dag!

    SvarSlet
  12. Tusind tak for dejlig nyttig oplysning, det skal jeg helt sikkert huske når mine radiser og andet dukker op af mine nye højbede.

    Din altan er super hyggelig og mindst lige så hyggelig som at sidde i en have.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  13. Uhm, hvor dejligt med radisser.
    Jeg kaldte det da havearbejde, da jeg havde altan og dyrkede sager der;-)
    Tænkte på dig, da jeg læste i "idenyt" at man kan lave nye kartofler i en spand på altanen;-)

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  14. Kære Madame; Jeg synes næsten man kan se det gror ! Det går hurtigt, så det gælder om at nyde det :-)

    Kære Lone; så er det jo smart at spise dem :-)
    Det var så lidt :-)

    Kære Sidse, jeg er ussel til at smide væk :-)

    Kære Margith- der er kun en måde at finde ud af det på- så en række i din dejlige have og spis dem, inden de bliver til radisser :-)

    Kære Tina, jov- jeg synes også vi har fået nok regn ! Men mig, er der ingen der hører efter :-)
    Radisser er også så fine i deres farver- må indrømme, at de ikke er min ynglings grønsag , men de gror fint her på den halvmørke Altan :-)

    Kære Rina, ok- vi kalder det havearbejde :-) Og tak- jeg vil virkelig få det bedste ud af situation- nytter ikke er græder over min haveløse skæbne- hele tiden :-)

    Kære Fuglemamma, det var smukke ord om min Altan- tak :-) Jeg synes de hjerteblade er så fine !
    Og håber din dag vil være dejlig:-)

    Kære Marlene, højbede er SÅ gode at dyrke i! Det kan kun blive godt :-)
    Og tak- men du ved, jeg s a v n e r min have :-)

    Kære Dorthe, vi kalder det havearbejde på Altanen :-) !
    Jeg har godt hørt om de der spand kartofler ! Har bare ikke plads til den der spand ! Tør slet ikke tænke på, hvor mange kilo mine altaner skal bære på.... :-)

    SvarSlet
  15. Hvad med at kalde det Grønt Arbejde...
    Det er skønt at dyrrke grønt og at kunne spise, hvad der dukker op. Vi er så heldige at have en dejlig stor køkkenhave - den skal fyldes med grøntsager, så vi kan forsyne os selv...

    SvarSlet
  16. vackert och klokt, och så goda de ser ut! jag har bara orkat så luktärter i år. när det blir varmt sätter jag krasse i jorden också...det gör jag varje år för att fylla ut tomma hål i rabatterna :)

    kramar Lycke

    SvarSlet
  17. Åh så fint! Det oser sørme af forår!

    SvarSlet
  18. Dejlige altanglæder hos dig, Miri. Jeg har aldrig smagt blade fra radiser, det må jeg da prøve engang... Knus

    SvarSlet
  19. ....sikke dog en god ide´at spise de små planter......der bliver hevet op i udtyndingen.......jeg har så vanskeligt ved at tynde ud, hvilket resulterer i alt for små rødbeder.....i år, må de komme i salatskålen.....

    SvarSlet
  20. Kære unikarina, Selvfølgelig- grønt arbejde :-)
    Det er en fryd at gro de grønsager man holder af at spise- de smager bare bedre !

    Kære Lycke,nogen år, når man mere end andre, det vigtigste er det er sjovt !
    Karse i jord- det smager meget godt, en hel anden smag end på vat.

    Kære Marian, jeg holder så meget af forår :-) !

    Kære Jeanette- Mariae, ja, det må du- bare husk, at det skal være de første fede blade, ikke dem med stikker på.

    Kære bruunsbolig- i en have er udtyndings arbejdet også noget mere tidskrævende end i en altankasse :-)
    Men måske, hvis man ser på det, som man plukker salat til aftensmaden... :-)

    SvarSlet