søndag den 25. marts 2012

Tænksom Søndag

 Måske var det pga  Søndagen- den sidste dag i ugen.
Måske var det pga, jeg går i min egen snot boble- lyder som en stønner, kan ikke høre, ikke trække vejret og fryser og sveder på en og samme gang.
Måske var det pga indsamlingen- den årlige indsamling for kræftens bekæmpelse- noget jeg har deltaget i , i mange mange år.
Under alle omstændigheder, så har jeg haft så mange tanker, i mit stakkels hoved, at jeg er helt træt!
Men det var godt, de kom frem, alle disse tanker, for de har luret i min bevidsthed længe.
Mange tanker om livet, om hvad, jeg vil med mit liv. Og hvorfor det ikke er, som jeg gerne vil have det. Eller er det ? Er mit liv, som jeg vil ha det ? Næppe...
Tanker om, hvor lille mit liv er blevet. engang var mit liv stort- fyldt med følelser, børn, venner, mand, familie,bekendte, kollegaer, interesser, museum, kultur, biograf, ud af huset, visioner, have, hus, drømme..
Gennem årene, er mit liv skrumpet- langsomt, men sikkert.
Måske er mit liv blevet et koncentrat, af alt det, der har været.
Som en indkogt sauce. Det fylder ikke så meget.
Måske.

Jeg afleverede min indsamlingsbøsse og tog en omvej hjem gennem skoven;

Da jeg sad der, slog det mig, at mit liv er som det er, og jeg gider faktisk ikke tænke så meget over det.
Jeg orker faktisk ikke at sende ud hele tiden- bede Universet om hus og jord, om venner og kærlighed, og overflod og helbred.
Mit liv er mit.
Og jeg glædes over, selve dét at få lov til at være her på denne jord. Over at sidde der i skovbunden og gumle på en ostemad, over at se anemonerne vælte op af jorden omkring mig.
Og i dag fik solsortens sang, mit hjerte til at frydes. En bi, som fortumlet væltede rundt i nogen krokus, fik smilet frem i mine mundvige. 
Livet er sgu da en gave !
Og nu vil jeg gå i bad og derefter smide mig på sofaen og håbe på, at der kommer noget i tv :-)

Lige inden, jeg smutter i bad, så vil jeg lige sætte dette billede på mit indlæg.
En collage, der hænger på min dør.
En collage , jeg skabte for nogle år siden, for at tydeliggøre for mig selv (og universet ), hvad jeg gerne ville have i mit liv.
:-)

18 kommentarer:

  1. Jeg håber jeg når så langt i mine tanker snart, som du er nået i dine.....

    SvarSlet
  2. Lille søde mor :) George Clonney mangler på den collage der ;)

    SvarSlet
  3. Men husk på at en sovs, der er kogt ind er FULD af smag og kraft. Den kan bruges som den er, eller spædes op men noget udefra. Der er mange muligheder....

    Knus Stine:))

    SvarSlet
  4. Jeg elsker sovs:)

    Du har da vist glemt det vigtigste på collagen, - hvor er du selv henne?

    SvarSlet
  5. Kære hanne, mine tanker løber rundt, frem og tilbage, uden hoved eller hale- tror ikke jeg finder en løsning, bare pitt-stop :-)

    Kære 3.sal- hæ hæ- jeg orker ikke en kendis :-)

    Kære Stine; tak :-) ! Og hvor har du ret :-) Jeg føler egentlig ikke at det er trist, jeg anerkender det bare.

    Kære Eva, Og jeg er sørme glad for du stadig er med , her hos mig :-)
    Jeg er hende, der er midt i det hele!

    SvarSlet
  6. Jeg tror i grunden det starter lige dér. I accepten af, at dit liv er dit og det er som det skal være.

    Og så synes jeg det var fine ord. Tak.

    Det bankede på døren i dag her for enden af markvejen. Dér stod en ung pige med indsamlingsbøssen. Hun smilede, jeg smilede og skyndte mig ind for at finde de kontanter, jeg havde. Hun var kommet herud på cykel. Jeg anerkendte det og sendte hende afsted med mønter og et smil. Fuld af beundring og en sær form for kærlighed.

    Knus.

    SvarSlet
  7. Så dejligt et indlæg. Mange tak for det! Og så begynder magien at indtræffe, bare vent og se. I det øjeblik vi giver slip og er lykkelige lige der hvor vi er, på trods af alle "omstændighederne", så er der rum til at alle de andre fantastiske ting kan ske. TAK for dit fine indlæg, det blev jeg rigtig glad af at læse.

    SvarSlet
  8. Kære Megan, og jeg siger tak for dine ord til mig :-)
    Det er noget ganske særligt at samle ind..Der sker noget i mødet med andre mennesker..

    Kære Anja, mange tak for dine ord og jeg er sørme glad for at jeg har kunne skrive ord, der gør dig glad:-) For, som du ved, læser jeg altid dine ord med glæde og undren :-)

    SvarSlet
  9. Et dejligt klogt og tankefuldt indlæg.
    Kh.

    SvarSlet
  10. Fin collage.
    Kan se at der står "have" på... I dag har jeg været i haven, som er helt stor og uoverskuelig at komme igennem med skovl og knofedt. Gid vi kunne dele.

    SvarSlet
  11. Kære Margith, tak:-)

    Kære Loppe-Shoppe, At have en have, er en enorm berigelse af mit liv. Og tak fordi du ville dele :-)

    SvarSlet
  12. Kære Miri.

    Livet er jo en foranderlig ting og ændrer sig hele tiden.Hvad enten vi vil det eller ej.
    Jeg kan godt forstå de følelser og tanker du har haft. Har selv haft mange af dem...
    Dejligt at du finder accept i at tingene er som de skal være. - Og det du savner, skal nok finde vej til dig. Før eller siden.
    Men i bund og grund er livet godt og du beskriver det så smukt. Tak du søde kvinde.

    KH

    SvarSlet
  13. Kære Karina, tak for dine ord.Jeg ved ikke om det jeg savner vil komme til mig..Men lige nu, er jeg også afklaret med dét. Tror jeg :-)

    SvarSlet
  14. Smukt og eftertænksomme ord fra dig.

    Tænker ofte på, at vi i vores liv er opdagelsesrejsende, hvor vi er frie til at udforske vores egne valgmulighader og opdage mange forskellige aspekter af os selv undervejs.

    Og alt er øjebliksbilleder. Vi er øjebliksbilleder. Livet ER vidunderligt, dyrebart, godt, som du skriver. Så lad os nyde det sammen og mens vi kan.

    Kh. Jeannette Mariae

    SvarSlet
  15. Kære Jeanette Mariae, hvor fint sagt- øjeblikke..Ja livet er en lang række af øjeblikke :-)

    SvarSlet
  16. Hvor er det godt med nogen som dig. Knus fra mig.

    SvarSlet
  17. Hvor er det godt med nogen som dig. Knus fra mig.

    SvarSlet
  18. Kære Sidse, tak for at sige det til mig.

    SvarSlet