lørdag den 17. marts 2012

Sådan en Lørdag morgen

Det er gråt, derude foran mine vinduer.
Weekenden er kort, da jeg skal arbejde Søndag.
Opvask,rengøring,vasketøj venter.
Hovedpinen trykker.
Og en stille utilfredshed breder sig..

STOP !

Det grå lys, giver mulighed for at tænde det syrlig grønne bloklys, der står lige her foran mig.
Lørdagen er åbne for muligheder, tur på biblioteket, tilberede årets første brændenældepesto,en løbe tur i skoven- nye blomster til Evighedstæppet .
Opvask, rengøring og vasketøj, dør ikke af at vente lidt længere.
Hovepinen kan måske kureres ved cykelturen til biblioteket, ellers findes der kemi, der kan.
Citatbogen findes frem, den bog hvor jeg skriver ord ned, andre mennesker har skrevet, og som siger mig noget.
Sørme så,  "Du kan altid klare nuet, men du kan aldrig klare fremtiden - og det behøver du heller ikke. Svaret, styrken, den rette handling eller ressource vil være der, når du har brug for den, ikke før og ikke senere". Eckhardt Tolle.
Og en blå blomst, kan altid få mit hjerte til at slå. Og når den så også er en gave fra ÆldsteDatter.. :-)

19 kommentarer:

  1. Du er en blå blomst! Nyd din lørdag, den bliver en skøn dag.

    Og så glæder mig i grunden ret så meget til at se dig igen. Snart?

    Knus og god weekend.

    SvarSlet
  2. Go lørdag morgen søde
    Her er også gråt og hovedpinen trykkede - jeg har været på cykelturen og det hjalp :0)
    Lysene på bordet er tændt .... Og vasketøjet snurrer ...
    Resten af dagen er til fri leg ... Så mon ikke dagen bliver go'

    Jeg er helt sikker på at du også formår at udfylde din lørdag med glæder :0)

    Citatt er helt vildt godt

    Kæmpe kram og mange tanker herfra Fyn
    Med ønsket at din lørdag bliver super go

    SvarSlet
  3. Søde Megan, kære Lene- jeg er altid frisk på at vi skal ses :-) Og god weekend til dig :-)

    Kære Marianne; jeg springer på cyklen om lidt og vil plyndre biblo for dejlige bøger:-) Nyd din legende Lørdag :-)
    Min Lørdag bliver god, fordi den er her- åbne for muligheder- jeg vil lade lysten styre:-)
    Tak :-)

    SvarSlet
  4. en god lørdag til dig :)

    fik din mail og jeg regner da med at komme den dag på en lille udflugt og så er det jo blevet sommer :)

    SvarSlet
  5. Jeg ser en grå dag som en hvor man kan nusse med noget der tit bliver lagt væk, fordi lys giver lyst til noget andet.
    Jeg opdagede, en time efter jeg var stået op, at det var lørdag! sikken en glæde. Jeg smiler endnu :0)
    Hav en dejlig lørdag i stearinlysets skær ♥

    SvarSlet
  6. Ha' en dejlig weekend!
    Og Eckhardt Tolle er altid god for et godt ord, især om det eneste vi ejer; NU'et.
    :-) Dorthe

    PS. Hvis du svarer kan jeg ikke længere se det, da tilmeld pr. e-mail er væk.

    SvarSlet
  7. Det er altid så livsbekræftende at læse med her. God lørdag, kære du... ;-)

    SvarSlet
  8. Kære Helle, ja, da er det blevet sommer:-)

    Kære Kari, ej , hvilken skøn opdagelse du der gjorde :-) Som en ekstra gave :-)

    Kære Dothe, er væk ? Øh, noget jeg har gjort, skal gøre ? For jeg svarer jo altid.Og vil da gerne at du kan se mine svar ?!

    Kære Jeanette Mariae, tak for de ord- de gør mig glad :-)

    SvarSlet
  9. Jeg har snart smuldret min lørdag væk, og nu kan jeg blive frustreret over det, eller vælge at glæde mig over, at jeg i dag faktisk havde tid til det....

    Jeg tror, du valgte at glæde dig over din lørdag, så inspireret af dig vil jeg prøve at gøre det samme.

    Blå blomster er yndlings.

    SvarSlet
  10. Du har da om nogen forstået dét med: at lave en god dag! Nogle gange må man tage sig selv i nakken. Flot gjort, skrevet, tænkt. Håber dagens afkast af nærvær og hygsomhed er helt i top.

    SvarSlet
  11. Kære Eva, vi deler farven blå :-)
    Og jeg ved u valgte ret, at glædes over at have tid at smuldre væk :-)

    Kære Rikke; Tak :-) Og jeg fik faktisk rusket kærligt i mig selv og er i fuld gang med "bare" at nyde at have tid:-)

    SvarSlet
  12. Jeg håber din dag blev god :) og så spørger jeg mig hvorfor du hele tiden forsvinder fra min blogliste....

    SvarSlet
  13. Kære Christina, det er godt nok også underligt ! Du er heldigvis altid på min :-)

    SvarSlet
  14. Farven blå er SÅ lækker. Håber du får en skøn lørdag aften og en god arbejdsdag imorgen :-)

    SvarSlet
  15. Søde Miri! håber din lørdag har været laaaang, da du skal å arbejde imorgen. Atter engang tusind tak for du er som du er :-) Jeg nød vores korte tid sammen og glæder mig allerede til næste gang vi ses.
    Kh.

    SvarSlet
  16. Kære Bettina, blå er bare godt :-) Nu venter arbejdsdagen- men heldigvis skal jeg lige drikke min kaffe først :-)

    Kære Margith, selv tak og i lige måde :-)

    SvarSlet
  17. Lørdagsbarnet, du bliver nød til at komme med den der brændenældepesto igen.. Opskriften. Dejlig søndag min pige. (C:

    SvarSlet
  18. Kære Sidse, nåede lige at se din kommentar- så er jeg den den er smuttet afsted:-) Jeg skal nok skrive om brændenælde pestoen igen :-)

    SvarSlet
  19. Hej igen.
    Så gik jeg ind igen og checkede her og kunne så se du havde svaret mig.
    Det er din opsætning hvor du mangler at sige ok til at man kan følge dit indlæg via e-mail der mangler.
    Håber det lykkes for dig.
    Ønsker dig en dejlig søndag!
    :-) Dorthe

    SvarSlet