fredag den 9. marts 2012

Jeg elsker mad


Jeg elsker altså mad. Jeg elsker at spise den, at læse om den, at tænke på den, at tilberede den, at dyrke den.
Nogen gange, kan det at tilberede den, dog kræve et lille spark i egen rumpe, da jeg ofte er lidt mat omkring aftensmad-skal-tilberedes-tid. Så er det jo dejligt at gribe til de lette løsninger, som ovenstående billede viser:
En rest Belugalinser,peberfrugt, en rest dampet gudeskønt  italiensk blomkål og gavmilde mængder af persille, dertil en tyk skive hjemmebagt rugbrød med gedeost.
Og her til morgen, var jeg - hjælp !- udgået for mine højt elskede frosne øko blå bær, så måtte finde alternativer.
A38 med knuste hørfrø, havregryn, abrikoser, lidt hasselnød, mandel og valnød og endelig, et par eller 4 frosne solbær fra sommerens høst, hos gode venner.
Og kaffe. Og mere kaffe.
Ganske fin måde at begynde en Fredag.
Og i aften står den på hjemmebagt pizza.
Og alle mine børn.
God Fredag :-)

14 kommentarer:

  1. Uhm hvor lækkert Miri! Og maden fylder meget i ens liv og her ikke mindst på reolerne - alle de kogebøger jeg har ;-) Og med alle børnene hjemme hos dig iaften er desserten klaret♥ Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
  2. Mad er også dejlig og får vores krop til at fungere. Mad er vigtig, så det er godt at elske den. Din mad ser rigtig dejlig ud!
    Og nu får jeg lyst til hjemmebagt kartoffelpizza... ;-) Tak for inspirationen :-)

    Hav en dejlig fredag, ikke mindst med X-factor aften med børnene.

    KH

    SvarSlet
  3. Jeg har det da ligesom dig. Elsker mad og hele processen. Uhm! :)

    God fredag med mad og unger. Det bliver godt!

    SvarSlet
  4. God fredag med ungerne og pizza!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  5. Jeg elsker også mad og tænker på det 24-7 stort set! Nem, hurtig og sund aftensmad er mit speciale ;)

    God weekend til dig!

    // Marian

    SvarSlet
  6. Uhmm! Nu sidder jeg her med mundvandet løbende :-)
    Mad er SKØNT! Meget kan jeg gladeligt give afkald på, når bare min mad er god :-)

    SvarSlet
  7. Ååh, det där översta hade jag så gärna ätit precis just nu! älskar också mat, men galet vad lite tid det finns när man har tre barn och en man som jobbar sent! blir att slänga ihop nåt på en höft och hoppas på det bästa..oftast! har god lust med hämtmat idag :)

    helgkramar Lycke

    SvarSlet
  8. Hvor lyder det lækkert alt sammen, Miri! Det er så vigtigt, at vi ikke bare spiser noget tilfældigt, men gør os umage og tænker over hvad!

    SvarSlet
  9. Det er da ik´ så ringe endda. Jeg elsker også mad OG kager. Ikke så vild med at lave det første mere sjovt at lave det sidste. God weekend :-)

    SvarSlet
  10. Jeg kan godt lide at lave mad. Men ikke til hverdag. Jeg vil have tid og forberedelse og tid og lyst og så videre. Det har jeg sjældent til daglig :)

    SvarSlet
  11. Uhm. Det ser lækkert ud, med alle de indbydende farver
    God weekend til dig.
    Måske ses vi i næste uge
    Kram hanne

    SvarSlet
  12. Kære Tina; Åh ja, kogebøger , en last og fornøjelse er også deler :-)

    Kære Karina; Mad er godt :-) Tak:-)

    Kære Megan; Det var godt :-)

    Kære Dorthe, mange tak :-)

    Kære Marian, Og det samme til dig :-)

    Kære Anne, jeg sparer også på alt andet, så jeg kan få en mad jeg vil have :-)

    Kære Lycke; jeg kan godt forstå dig- har også haft tre børn og en mand , der arbejdede meget- :-)

    Kære Madame, at gøre os umage- det er faktisk rigtig godt sagt- tak for det :-)

    Kære Bettina, :-) Jeg elsker også kage !!

    Kære Pernille, men så nyder du det
    ved særlige stunder :-)

    Kære Hanne, vi spiser nemlig også med øjnene :-)
    Og ja, det bliver så hyggeligt :-)

    SvarSlet
  13. Du er bare sindsygt good til at lave mad! Basta!

    SvarSlet
  14. Kære Sidse, det tror jeg nu ikke, men jeg holder meget af det :-) Tak.

    SvarSlet