mandag den 26. marts 2012

Det er ikke størrelsen..

 -  Der er afgørende for glæden ved at se vækster gro.
Den glæde, jeg føler ved at se livet vågne på Altanen, er nok lige så stor, som den jeg følte da jeg havde have.
 En stille jubel ( deler jo næsten Altan med naboen ), da jeg opdagende at Løvstikke var på gang.
En af de opgravede  Storkenæb. Faktisk er de utrolig hårdføre og kan godt gro på min mørke Altan.
Heldigvis !
Ribs.Sidste år gav den intet, men jeg kan jo håbe, at det er Ribsens år i år.
Der er liv derude og jeg glædes dagligt.

18 kommentarer:

  1. Igen kan jeg sagtens følge dig ;-)
    I går fik jeg endelig taget mig sammen til at plante frø i potter med yngstedatteren. Og vi glæder os allerede til at se det hele spire :-)
    Også selvom det kun kommer til at gro i vindueskarmen...
    Din lille altan er fantastisk! Tænk at du kan gro så fine vækster på så lidt plads. Det er en gave :-)

    KH

    SvarSlet
  2. Kære Karina, det er rart at nogen forstår mig :-)
    Den samme glæde, kan nemlig fås i en vindueskarm !
    Håber din Mandag bliver god, måske med en fødsel :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt at læse, Miri! Mine potteplanter giver også mig meget glæde. Lige nu står der fire potter med små spirer - hvilken fryd at følge :-)

    SvarSlet
  4. Kære Miri
    Jeg glæder mig til at følge din dejlige altan have igen i år!
    Klem Herfra

    SvarSlet
  5. jeg hepper også på min ribs. Den blev plantet for flere år siden, men indtil videre har afkastet været mere end beskedent. Så jeg må stadig nøjes med at drømme om hjemmelavet ribssaft.
    Og jeg deler din glæde ved at se alting spire.

    SvarSlet
  6. Kære madame, Det er noget af det mest magiske og livsbekræftende :-)

    Kære Æblekinder- du slipper nok heller ikke :-) Hæ hæ :-)

    Kære Munter, Så må det da være i år ! - ikk ?! :-)

    SvarSlet
  7. Altid så livsbekræftende at kigge forbi dig! Tak for smilet på mine læber :-)

    SvarSlet
  8. Glæder mig på dine vejne..... det ser lovende ud..... tror din altan er super hyggelig!

    SvarSlet
  9. Kære Miri
    Din altan er fantastisk ... intet mindre ...
    Man kan blive helt høj af at se de små skud.... næsten mere end når det er kommet helt op ...
    skønne vækster du har ...
    Håber din dag på skolen var go':o)
    kram♥

    SvarSlet
  10. Planteglæde har heldigvis ikke noget med størrelse at gøre. Jeg har engang haft en lille altan på en kvm. og den fyldte jeg med krukker og yndlingsblomster, og så sad jeg på dørtrinnet med min kaffe og nød min lille have ;)

    SvarSlet
  11. Nej - de små livstegn vækker altid glæde uanset hvor de kommer :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  12. Hvor har du ret! Jeg tænker det samme om min vindueskarm ;-)

    Det sidste indlæg er vel nok dejligt at læse. Måske jeg skulle lave en tilsvarende collage, det ser ud som en god idé!

    Kram!

    SvarSlet
  13. Kære Kirsten, Det er jeg glad for at høre- mange tak :-)

    Kære Betty, ja, det ser lovende ud og drømme og planer, er jo den halve fornøjelse :-)

    Kære Marianne, Fik tidligere fri- det holder jeg jo meget af :-) Og jeg har det som dig, de første spæde skud, løfter mig mere end alt andet :-)

    Kære Trompet Trut, jeg fik straks et rigtig hyggeligt billede af en kvinde med kaffe og masser af blomster- dejligt :-)

    Kære Dorthe, det gør de nemlig ! Og det er den følelse, jeg skal holde fast i og ikke straks, tænke på HVOR meget bedre ALTING var, hvis jeg bare havde en have :-)

    Kære Polka, jeg holder også af min vindueskarm :-) Der gror meget godt ! Jeg synes du skal klippe dig en collage- jeg nød det !

    SvarSlet
  14. Underbart att se kära fina du! jag har inte satt några frön för det är så så mycket annat, men jag brukar alltid alltid. men nu får jag ju se och njuta dina..TACK!!!

    kramar om, Lycke

    SvarSlet
  15. Kære Lycke, våren er ung- du kan stadig nå det :-)
    Og du er altid velkommen her :-)

    SvarSlet
  16. Herlige livscirkler... Jeg elsker dine billeder. Kh. Jeannette Mariae

    SvarSlet
  17. Kære Jeanette Mariae, tak :-)

    SvarSlet