torsdag den 16. februar 2012

Kloge ord

"Hvis fred kommer af at se helet, så udspringer elendighed af at miste perspektivet"

Sagt/skrevet af  Mark Nepo.
Kloge ord.
Ord er ofte kloge, hvis man kan forbinde sig til dem.
Hvis de siger en noget. Fortæller en sandhed for een selv.
Kloge ord.
Hans ord siger mig meget.
Når et område af mit liv ikke fungerer- spredes elendigheden som ringe i vand.
Løsning?
At tage fat på det, der ikke fungerer (som om det var så nemt..)  og ellers prøve at se det smukke og sande, der er omkring mig.
Som blomster:-)

6 kommentarer:

  1. Perspektivet er det, der giver mig en sammenhæng mellem det jeg er, og det jeg lever I. Gode ord.

    SvarSlet
  2. Dejligt citat - det kendte jeg ikke. Vi bør være omhyggelige med at vælge, hvad vej vi ser med vores indre kikkert.

    SvarSlet
  3. Altid kloge ord og eftertænksomhed fra dig søde og du gør noget ved det der nager ...iøvrigt... Skønt billede ....

    Kram

    SvarSlet
  4. Jeg har taget nogle andre ord med mig fra mit modul. For at kunne udholde en svær nutid, skal man kunne se fremtiden (den nære) og det at kunne se fremtiden giver håb.
    Jeg håber at din dag hjælper dig til at genfinde perspektivet, knus :-)

    SvarSlet
  5. Kære Sidse, tak for at dele. Han skriver faktisk mange kloge ord, den gode Mark :-)

    Kære Madame; ja, det har du ret i- og det kan være en udfordring:-)

    Kære Marianne, jeg forsøger ihvert tilfælde:-) Tak :-)

    Kære Lene, tak for at dele de ord. De er bestemt også kloge:-) De vækker en klang i mig- de siger mig noget.

    SvarSlet
  6. Fantastisk kloge ord. Både når det gælder mikro og makrokosmos. De er med det samme noteret!

    SvarSlet