søndag den 19. februar 2012

Inspiration


Jeg har en lille plan.At strikke mig en sweater med mønster. Øver mig derfor lidt i mønsterstrik og det at trække tråden tilpas stramt og ikke for løst. Og gryde lapper kan man da altid brug :-)
Jeg har lånt 2 bøger, der bare er dejlige at kigge i- på den der vildt inspirerende måde- Denne -Yarn bombing- der som undertitlen antyder, handler om det bløde graffiti. Denne bog har det hele, billeder og ord om alle aspekter af denne kunstform ( vandalisme?)
Ideer, materialer, opskrifter, interviews,hvordan man kan gribe det an og meget meget mere.

Meget skønne billeder.

 Den anden bog, er denne. Den er bare smuk og fyldt med gode ideer, historier, fantastiske farver og mønstre.

 Jeg får i hvert tilfælde, helt lyst til at brodere :-)
Bøger ER godt !

17 kommentarer:

  1. Det ser da ud til at du her helt parat til at kaste dig ud i at strikke en sweater i mønsterstrik :o)
    God søndag.

    SvarSlet
  2. Grydelapper ... Årh ville det ikkenæsten være synd for det smukke strik ....du er da super go'e til mønster-strik ....
    Glæder mig til at se hvilke mønstre du får valgt ....
    Jeg ved Karina har en retrovir med hønsestrik :0)
    Rigtig go søndag til dig og dine

    SvarSlet
  3. Jeg er lidt enig med Marianne i, at det er synd at bruge så fin strik til grydelapper ;-) Men godt gået, det er nemlig slet ikke så svært vel?
    Kan sagtens forstå du får lyst til at brodere, det er en meget smuk pude!

    Hav en dejlig søndag med familien :-)

    KH

    SvarSlet
  4. Årh nogle flotte grydelapper ! Kan du ikke øve dig lidt mere og lave et par til mig også ? ;)

    SvarSlet
  5. Jeg er lige ved at opgive at kommentere, når jeg ser de snørklede bogstaver herunder...men de bøger er da for lækre! Man kan jo også strikker broderierne! Godt gået...husk at sno garnerne ved lange skift (Madam Munch har lavet en fin video om det) god søndag!

    SvarSlet
  6. Tror ikke du behøver at øve mere.... du er klar til større projekt.. flot arbejde!

    Elsker også at kigge og lade mig inspirere af fine bøger!

    Rigtig god søndag!

    SvarSlet
  7. Bøger er fantastiske, og mønsterstrik er hyggeligt :)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det spændende ud! En bog om yarn bombing, fantastisk idé, og den må strikkerne her i Frederiksværk have set ;-)

    SvarSlet
  9. sådan noget lidt "folklore" broderi er altså ret pænt!

    SvarSlet
  10. Kære Sonnie; årh tak :-) Men har også vist den pæneste side frem :-)

    Kære Marianne; Jeg synes det var smart at bruge prøvekluden til det- så blev det brugt til noget. Karina er nemlig en haj og kan kun inspirere :-)

    Kære Karina; aka hønsestrik hajen :-)Ikke svært, men lidt besværligt :-)
    Tak og i lige måde :-)

    Kære Datter, ha ha- måske :-)

    Kære Lavendel, ja, det er drøn besværligt at kommentere nu ! Men tak fordi du kæmpede dig igennem :-) Sno garnet.. det må jeg vist lige tjekke- tak.

    Kære Betty, tak:-) Men vi for se :-) Jeg elsker at låne bøger og bare svælge i smukke ideer og billeder. Hurra for biblioteket!

    Kære Pernille, der er vi 2 helt på bølgelængde:-)

    Kære Madame, jeg kom også til at tænke at det var lidt sjovt, at vi begge skrev om street art i dag :-)

    Kære Marian; den bog er altså meget lækker og jeg får vildt lyst til at kaste mig ud i alle de mønstre og farver.

    SvarSlet
  11. Billedbøger elsker jeg ...
    Dine hjemmestrikkede grydelapper elsker jeg
    Broderier elsker jeg ..

    KH Siffe

    SvarSlet
  12. Kære Siffe, glad for du kunne lide dagens indlæg :-) Tak :-)

    SvarSlet
  13. Ihhhh, hvor ser det hele ud som om du orker at gå i gang med noget længere projekt. Det glæder mig uendeligt meget.

    SvarSlet
  14. Du strikker da simpelthen SÅ jævnt og smukt. :)
    Og hvor er jeg enig med dig mht. bogen om broderi. Jeg har den selv og ih hvor jeg også har nydt de mange vidunderlige mønstre og farver.

    God fornøjelse med strikkeriet. :))

    SvarSlet
  15. Sikke flotte grydelapper, jeg ville slet ikke nænne at bruge dem.

    Kram

    SvarSlet
  16. Sikke dog et smukt mønster og smukke farver, kan du nænne at bruge dem som grydelapper? Det kunne blive den smukkeste pude, hvem der bare kunne sådan noget mønsterstrik :)

    SvarSlet
  17. Kære Sidse, Ja - jeg tror jeg har fået modet :-)

    Kære Ulla, tak :-) Jeg må indrømme at den bog kok kommer på mine "jeg vil gerne eje den liste " :-)

    Kære Marlene, så fine er de nu ikke, men tak :-)

    Kære TrompetTrut, ved du hvad, det er altså ikke så svært- så tror sagtens du kan kaste dig ud i det :-)

    SvarSlet