søndag den 26. februar 2012

For tiden læser jeg;

 Jeg har altid gang i flere bøger på een og samme gang.
Tasha Tudors Have, har jeg skrevet om før. Men den bog, hun , taler virkelig til et sted dybt inde i mig. Skønhed, inderlighed, opmærksomhed, tilvalg og fravalg, fordybelse, respekt- ord, der sringer mig i møde,netop når jeg sidder her og skriver.
Ny Nordisk Hverdagsmad- en længe ønsket bog, jeg så fik i fødselsdagsgave af Sønnen. Dejlig bog! Enkel, overskuelig, indbydende og med et budskab, jeg kun kan bakke op om.
Magiske Måneder- en herlig sanse bombe af en bog. Fyldt med lækre billeder og gode inspirerende ideer til, hvad vi skal spise, hvad vil skal lege, hvad vi kan gøre, for at markere forskelligheden ved vores 12 magiske måneder. Dejlig bog.
I Frans af Assisis fodspor. En bog der rammer dybt. En bog, der borer dybt. En tænke bog. En smuk bog. En svær bog, fordi den tvinger mig til at tænke og mærke. Men også en dejlig bog, hvor vi lærer Frans at kende.
En bog, der gør indtryk på mig også selv om, jeg slet ikke er påbegyndt min egen indre pilgrimsrejse.

Det gode gamle citat, der følger mig overalt. Nu hænger det her, lige ved alle mine bøger.

Og det med at have gang i meget på een gang, det er jeg ikke alene om, her i huset.
Min sambo, ÆldsteDatter, dyrker også bunker.
God Søndag :-)

11 kommentarer:

  1. Det er så velsignet at være læselysten!
    Og bunker....
    det skal man da have :-)

    SvarSlet
  2. Kære Kirsten, det har du faktisk ret- at det er en velsignelse at være læselysten ! Tak :-)

    SvarSlet
  3. Bunker :) oh mand, dem har jeg i alle mine skabe ;) jeg skrev engang speciale om ham frans, den gang jeg ikke vidste at jeg selv skulle ha en lille Frans og hvor kirkehistorie var mit yndlingsfag.. Spændende læsning :) pg den der magiske måneder den kunne jeg også godt tænke mig - før ungerne er ude af huset... Go dag til dig og dine :))

    SvarSlet
  4. Jeg har en ønske liste her hjemme og på den står der "magiske måneder" den må jeg bare eje!!!

    SvarSlet
  5. Hej Miri.
    Jeg har også altid gang i flere bøger på samme tid. Jeg har også fået Magiske måneder det er en dejlig bog med masser af inspiration.
    Rigtig god ferie til dig
    Kram hanne

    SvarSlet
  6. Kære Christina, Frans var godt nok et spændende menneske ! Og du har din egen lille Frans :-)
    MAgiske måneder må være et must for en familie med børn- håber du snart får fat i den :-)

    Kære Udda Bella; Det er også en lækker bog :-)

    Kære Hanne; Bøger er bare en gave ! :-)

    SvarSlet
  7. Du må næsten have haft en vidunderlig søndag.

    SvarSlet
  8. Kære Sidse, jo, den var vel ganske dejlig :-)

    SvarSlet
  9. Der er sendt et par reserveringer afsted til biblioteket. Tak for anbefalinger. Frans af Assisi må vente, - jeg kan ikke tænke lige nu. Men mærke haveglæde og have-vemod, - dét kan jeg! Jeg vil glæde mig.

    SvarSlet
  10. Jeg elsker at læse, men lige for øjeblikket kommer jeg ikke rigtig nogen vegne.
    Måske det er payback for at have slugt tre-fire romaner inden for kort tid :)

    Jeg er nu ikke så bekymret, jeg er sikker på læselysten vender tilbage :)

    SvarSlet
  11. Kære Eva, selv tak :-) Kender godt til perioder, hvor der ikke kan eller skal tænkes dybt :-)

    Kære Pernille, tror mange læser i perioder. Jeg kan bare ikke lade være :-)

    SvarSlet