lørdag den 18. februar 2012

Så har jeg også prøvet det..

Det er ikke fedt at afslutte Fredagens arbejdsdag med et skænderi med chefen.
Et skænderi kan åbne for en konstruktiv samtale. Det gjorde Fredagens skænderi ikke. Jeg gik.
Såret og rasende.
Brugte resten af Fredagen til at komme mig.
Vil have en god weekend !
Gruer for Mandag. Men må tage det hele med oprejst pande og åbent hjerte og i tillid til , at alt går som det skal gøre.
I dag vil jeg hygge mig. Og det betyder ofte noget med mad, kage, en tur i skoven og lidt nørkleri :-)
I morgen vil de fleste af os (familien) samles ved Sønnen. Bare en kop the og en kage og den gode stille samtale.
En weekend, der burde fjerne klumpen i min mave.
Jeg har noget med træer.
De stræber mod himlen og er dybt forankret i jorden.
Her et billedet af et træ, der spejler sig i en kæmpe vandpyt.
Det var så fint.
At jeg måtte stoppe op og tage et billede, på vej til arbejde.
Arbejde.. Øv, det skulle ende sådan. Håber mandagen kan bringe løsninger og nye begyndelser.
Men NU VIL JEG HYGGE MIG !
Jeg brygger en ekstra kop kaffe- skål i kaffe :-)

21 kommentarer:

  1. Det kræver gode evner til at leve i nuet, og glemme trælse ting, der er sket. Jeg øver mig jævnligt! Håber weekenden trods alt bliver dejlig!

    PS: sjovt som flere af os i midt 40´erne har lyst til at lave babyting, uden at have babyer i udsigt... Kunne se at Eva har det lige sådan. Og jeg med...
    Kh Inger Lise

    SvarSlet
  2. Håber at weekenden fjerner klumpen i maven, ja. Det lyder som gode planer. Altid godt at kunne være i nuet!

    Nogle gange er man nødt til at møde konfrontationer, selvom det er svært. Uh, jeg kender det. Med oprejst pande og mod i hjertet. Gør det!

    God weekend.

    SvarSlet
  3. Kære Inger Lise; Tak:-) Jeg gør mit bedste og øvelse gør, som bekendt, mester-ikk :-)
    Ang. babyting, tror jeg det må være trangen til børnebørn:-)

    Kære Megan; Tak for din opmuntring :-) Den betyder noget.Og god weeken til dig.

    SvarSlet
  4. Øv at have en uafsluttet konflikt at gå på weekend på.

    Men det er nok meget godt at få lov at "tælle til ti" weekenden over, - så kan I måske bedre være konstruktive.

    God weekend-hygge og pøj pøj med mandag.

    SvarSlet
  5. Kære Eva, tak ! Tak for kloge og opmuntring. Og faktisk hygger jeg mig ret godt lige nu :-)

    SvarSlet
  6. Øv kan godt forstå det er træls at gå på weekend på den måde. Jeg er dog sikker på at alt løser sig på mandag. Jeg håber du får en rigtig dejlig weekend med hygge, kærlighed og kage :) knus herfra

    SvarSlet
  7. Søde søde veninde
    Øv øv øv ... Håber du trods alt hygger dig ....
    Kunne chefen ikke finde på at ringe eller komme forbi ???
    Så i kunne få snakket ud???

    Da jeg læste overskriften og så billedet ... Var min første tanke at du var væltet på cyklen ... Og lå der med kameraet i hånden .... Lidt komisk :0) ..
    Håber min tanke kunne bringe smilet lidt frem ....
    Kæmpe kram fra regnvejrs Fyn

    SvarSlet
  8. Kære Æblekind, Tak :-) Og jeg vil ønske dig en skøn weekend.

    Kære Marianne, ups ! Nej, heldigvis intet cykelstyrt- selv om det har været glat :-)
    Ang. dit spørgsmål- så kan jeg jo ikke svare på det...
    Dejlig weekend til dig fra det også regnvåde sjælland :-)

    SvarSlet
  9. Jeg krydser gerne fingre for at weekenden bringer perspektiv fra begge sider, så mandagen kan blive konstruktiv og bringe glæde.

    God weekend med søn og dørte (og kage og natur) :)

    SvarSlet
  10. ......træls......men godt at få markeret, når man ikke er enig.......det bliver en god weekend kan jeg høre........og ny uge med nye ord og tanker starter på mandag......Go´weekend...:-)

    SvarSlet
  11. Blot et kram her fra....og en tanke din vej.
    (ØØØØV!!)

    SvarSlet
  12. Mon ikke du lige skulle ringe til chefen og få klumpen smuldret, som gær i dej.? God søndag alligevel og måske har chefen slet ikke tænkt noget videre.. Dette kan så både være godt og skidt.

    SvarSlet
  13. Jeg håber også for dig at din mandag bliver go.. og du har ganske ret.. DET er ikke sjovt.. :)

    SvarSlet
  14. Kære Pernille, tak:-)

    Kære bruunsbolig - ja, det er træls ! Og uenighed kan være godt. Men ikke på den måde. Håber Mandagen løser op for det hele. Tak :-)

    Kære Rikke, tak- det er hvad jeg har brug for :-)

    Kære Sidse, nej, jeg vil ikke. Mandagen må komme og så må vi se...
    Men tak:-)

    Kære Wunderbar; tak for støtte og opmuntring :-)

    SvarSlet
  15. Sikke en fredag, håber du fatter mod til at møde morgendagen, og det hele bare var en storm i et glas vand. Håber din weekend har givet mod og styrke, og klumpen er gået sin vej...

    Kram og god søndag fra Camilla

    SvarSlet
  16. Åh, sikke noget Miri! Men jeg håber, I får en dejlig dag hos Sønnen.

    Ofte er det godt at sove på et problem, som min far altid sagde. Når man får det lidt på afstand dukker der gerne løsninger op, og man når at falde lidt ned.

    SvarSlet
  17. Kære Camilla, tak :-) Klumpen er væk, men lyst til Mandag....

    Kære madame, Det er faktisk godt at sove på mangt og meget, der giver jeg din far ret.Og vi havde en skøn dag hos Sønnen :-)

    SvarSlet
  18. Kære Miri.

    Jeg håber, at du fik en rigtig god weekend, trods den trælse afslutning fredag. Det ser heldigvis sådan ud på dit indlæg om strik-graffitti og broderier :-)
    Jeg håber, at mandagen bringer god karma og konstruktiv samtale med sig.

    Kh. Eva

    SvarSlet
  19. Kære Eva, jeg takker for din omsorg og opmuntring :-)

    SvarSlet
  20. Kære Miri
    Tak for din søde besked på min side.
    Og sikke en sød blog, du har. Jeg eeeelsker holdninger og stærke personligheder. Og det fornemmer jeg at du både er og har.

    En chef, jeg havde en gang sagde ofte: "At skændes/udveksle meninger og være i affekt tyder på engagement. Og det er et godt tegn. Vi vil det samme, men på forskellig måde. Resten er et spørgsmål om at gi´ og ta´". Og jeg selv tvil tilføje: At lytte og forstå, overveje og dele tanker.

    Nu er det tirsdag. Håber bølgerne har lagt sig.

    Smil fra Marianne med
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  21. Kære Marianne, ej, var lige ved at overse din kommentar ! Godt jer ikke gjorde det :-) Tak for dine ord.

    SvarSlet