lørdag den 7. januar 2012

Mig og Harry

 Jeg sover ikke så meget om natten, for jeg er i selskab med den fordrukne, følsomme, høje blonde nordmand- Harry Hole. Sønnen begavede mig med størstedele af serien om politimanden.
Fryd og glæde over at læse og ikke mindst eje dem. For gode krimier kan læses igen og igen.
Når jeg ikke er i selskab med Harry, besøger jeg Tasha og hendes have. Nej, hendes univers. En billedskøn bog om en kvinde , hendes have, hendes univers, hendes ideer om,at i gamle dage var alting bedre- på måde. Det er så smuk en bog ! Og nu ejer jeg den- takket være ÆldsteDatter:-)
Jeg elsker bøger og de oplevelser de bringer mig.
Jeg elsker at eje dem.
Jeg er en meget flittig gæst på biblioteket , men det bedste er at eje dem.

17 kommentarer:

  1. Helt enig, Jo Nesbøs bøger er spændend og Harry Hole er lidt af et mandfolk! ;)

    Bøger er en af livets bedste gaver. Uhm.

    SvarSlet
  2. Tillykke med de nye bøger. Bøger er dejlige, jeg elsker bøger ingen tvivl om det. Men jeg læser dem som oftest kun 1 gang (faglitteratur undtaget) og har efterhånden rigtig mange hyldemeter at læste bøger, som nu bare fylder. Så jeg har istedet købt en ipad og ser nu frem til, at kunne låne alverdens bøger gratis, læse dem 1 gang og lade dem forsvinde fra min univers igen:)
    - så er der selvfølgelig lige de bøger man bare må eje, men de finder nok vej til mig også i fremtiden.

    SvarSlet
  3. Kære Megan, jeg er i hvert tilfælde lidt små forelsket :-)

    Kære Olines; Spændende! Jeg ved godt alle kloge hoveder mener at det er den vej det går- at e-bogen er fremtiden. Og jeg kan godt se det.. Men...jeg elsker duften og følelsen af papir :-)

    SvarSlet
  4. Åha, Miri, jeg faldt også for Tudors have. Tænk ... hun skulle have et nybygget hus, og valgte at få det bygget med skævt gulv og karme for at få dette "gamle" i sit nye hus. Jeg husker ikke præcist om det var sådan det var, men sådan har det forankret sig i min hukommelse. Det er en smuk, smuk bog. Tillykke med den :-)
    Knus!

    SvarSlet
  5. Hvis jeg havde plads, gad jeg godt eje mange flere bøger. I stedet er jeg rigtig glad for biblioteket og Harry Hole er bestemt et bekendtskab værd :)

    SvarSlet
  6. Ham der Harry Hole har slet ikke tag i mig....., mon han skal have en ny chance engang?

    Jeg er splittet imellem at synes at bøger hygger så meget i en stue, og så ikke gide at købe nogen, fordi jeg hører det meste på lydbog, og jeg synes, at biblioteket er en skøn guldgrube. Jeg læser sjældent bøger mere end én gang.

    SvarSlet
  7. Velkommen I klubben - Er desværre færdig med Harry om 2 kapitler - trist trist læser den sidste bog "Genfærd". Du har mange gode timer du kan glæde dig over !
    Knus herfra

    SvarSlet
  8. Hvor dejligt med smukke bog-gaver.
    Jeg må have fat i krimierne; jeg mangler ny krimiforfatter. Lyder som om det her er sagen.
    Tak for anbefalingen og god weekend :-)

    SvarSlet
  9. Har det på samme måde..... vil også gerne eje bøgerne....ejer to af Jo Nesby, hvoraf jeg kun har læst den ene: Snemanden, som var super super læsning.... Panserhjerte venter på mig!

    Fortsat god lørdag til dig!

    SvarSlet
  10. Åh ja Tasha Tudor. Har selv hendes vidunderlige bog og syntes at den skal udbredes. Den er SÅ smuk og man kommer i ro og harmoni af at læse den. Så skønt.
    Hilsen
    Lina

    SvarSlet
  11. Jeg ELSKER også bøger og når jeg om en lille måned endelig begynder at tjene "rigtige menneskepenge" igen er det også noget af det der skal investeres i:)

    SvarSlet
  12. Hej :)

    Dejlig blog du har her :)

    Jeg har også nogle karakterer - politimænd jeg elsker :) I særlig grad er jeg vild med Knutas i Mari Jungstedts krimier :)

    God weekend.

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  13. Kære Lotte, det var hos dig, jeg lærte denne bog at kende:-) Lånte den på biblo og måtte skrive den på min "bøger jeg må eje liste" :-)

    Kære Pernille, plads......Ja, de fylder og jeg har heller ikke plads..Men maser bøger ind alle vegne :-)

    Kære Eva, nogengange skal bøger ha en ny chance- måske Harry fænger om eet år ?
    Biblioteket ER en guldgrube ! jeg læser mange bøger og ville slet ikke ha plads (eller råd) til alle de bøger :-)

    Kære Heidi; jeg har læst dem :-) men genlæser igen, fordi jeg kan og det an jeg fordi jeg EJER dem :-)
    Og jeg ender følelsen af tristhed, når bogen ender...

    Kære Perler..Jeg er vild med ham, men du kan læse at Eva ikke er. Men lån ham !

    Kære Betty; jeg synes Snemanden var vildt uhyggelig ( og god) !

    Kære Lina, Ja- den udstråler virkelig ro og harmoni- det har du ret i. Og stor skønhed. :-)

    Kære hanne, dejligt du endelig får penge til bøger :-) For det er penge givet godt ud :-)

    Kære Jenny, mange tak og velkommen :-) Åh ja- hendes bøger er også rigtig gode. Pause---måtte lige se om jeg ikke havde een af hendes og det havde jeg - nemlig "Den du ikke ser" :-)

    SvarSlet
  14. Præcis, bøger bør ejes :-) Jeg må vist se lidt på din havebog mener helt bestemt at have læst om den.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  15. Kære Margith, den bog om Tasha s have, MÅ du låne, den er ganske vidunderlig :-)

    SvarSlet
  16. Den bog om Tasche ønsker jeg mig. Da jeg først så en omtale af den, tænkte jeg, at det var sådan en bog, der ville kunne blive en tilflugt og en inspiration!

    SvarSlet
  17. Kære Anne, jeg synes du skal ønske dig den- for det er altså en rigtig nyde bog, der kan læses igen og igen og igen :-)

    SvarSlet