mandag den 2. januar 2012

Mandags glæder

At komme (mega træt) hjem fra arbejde og smutte i de bløde gevandter og de hjemmestrikkede alfesokker.
At få en dejlig mail, med ord som fra et rigtigt brev, fra en blog ven, jeg bl.a beundrer for hendes evner til at skabe så smukke ting af stof og tråd.
At chefen fortalte, at han overvejer at give køkkenet en mere grøn profil- i betydningen , mere grønt- mindre kød. Lige noget for en grønsags elsker, som mig.
1. Mandag i Januar- gik ind i den med godt humør og brillerne indstillet på at se positivt.
Kunne også nævne glæden ved at liste ud i den tidlige morgen, efter at have kysset De Dejligste Døtre, der bare kunne vende sig om og sove videre.
Eller kollegaen, der glædestrålende fortalte, at når jeg nu blev ved med at sige nej tak til ham, havde han fundet sig en kæreste. Og at han havde savnet mig, mens jeg var på skole. Han var så glad.
Eller jeg kunne nævne vinen - ja, vin på en Mandag !- som jeg sipper af, mens jeg skriver dette indlæg.
Mandagen er fuld af små glæder og den er ikke slut endnu :-)

22 kommentarer:

  1. Det høres ut som en dag etter mitt hjerte.

    SvarSlet
  2. Det lyder som en skøn start på et nyt år. Må det afspejle resten af dit år, Miri :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig start.
    Om lidt starter jeg et nyt strikketøj op, - det kribler i fingrene. Det er også nytårsglæde:)

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig dejlig dag håber du får rigtig mange af dem i år.
    Kram hanne

    SvarSlet
  5. endnu et dejligt indlæg på din blog, tak!

    SvarSlet
  6. Det lyder som en helt fantastisk mandag - der findes ikke noget bedre end en god start på ugen - Håber din mandag aften må blive lige så god som starten på dagen :)

    SvarSlet
  7. Fantastisk! Dejlig mandag. Sådan én har jeg også haft. Så langt, så godt i 2012 :-)

    Og dine alfe sokker er rigtig, rigtig skønne!

    SvarSlet
  8. HURRA for det store i det små :D
    Tak for mandags glæde:-)

    SvarSlet
  9. Dejlig dag og lækre strømper:)
    Skål og Godt Nytår

    SvarSlet
  10. Smarte sokker :-) god mandag aften

    SvarSlet
  11. Underbar måndag!
    Jag hoppas att din tisdag blir lika härlig!

    SvarSlet
  12. Sødeste ven

    Hvor lyder det som en dejlig mandag og så tilmed starten på et nyt år ....
    De små glæder er ofte de bedste ...
    Kæmpe mandags kram :0)

    SvarSlet
  13. ....du er altså go.....til at se det store i det små......at få øje på det lyse i skyggerne........

    SvarSlet
  14. Sådan burde alle mandage være :) nu er det blevet tirsdag......måske den bliver ligeså dejlig, hvis ikke kan man jo altid mindes den gode dag ikk

    SvarSlet
  15. Kære Hege, jeg fik dog ingen kage :-)

    Kære Polka; Tak, jeg prøver at leve med tillid til at det sker:-)

    Kære Eva; At begynde et nyt strikketøj, kan helt bestemt give kriller i maven og fingerne- dejligt :-)

    Kære Hanne;Det gør jeg også :-)

    Kære Gaia, mange tak :-)Jeg er glad for du fortæller det.

    Kære Uglemors..; Og det var jo bare , en såkaldt almindelig Mandag- dem der er overvægt af , i mit liv :-)

    Kære Anne; hvor er det dejligt at høre ! Og tak- sokker er lidt fjollede og et er herligt :-)

    Kære Perler..,Det var nemlig det jeg sagde til mig selv :-)

    Kære Æblekinder; skål ( dog i kaffe)og ha en dejlig Tirsdag :-)

    Kære Lene, tak- aftenen var fin og Tirsdagen er , indtil videre, ganske fornøjelig :-)

    Kære Ann; Jeg vil gøre mit bedste for at finde alle de små glæder :-)

    Kære hanne, ja nu er det blevet Tirsdag og kaffen er god :-)

    SvarSlet
  16. Skøn mandag du har haft! :-)
    Dejligt med alle de glæder, og så endda et lille sip vin til.. Ahh!

    KH

    SvarSlet
  17. Åh, at have alfesokker :)

    Hvor er det skønt at kunne se det smukke i hverdagen og detaljerne :)

    SvarSlet
  18. Hvor var det smukt at læse :-) Sikke en dejlig dag!

    SvarSlet
  19. Kære Karina; når du en gang har født dit dejlige barn, så må vi nyde et glas sammen :-)

    Kære Pernille, jeg savler ofte over alle de fantastiske sokker du strikker :-)

    Kære Madame; Tak :-)

    SvarSlet
  20. alfesokker og smykke ord; hvor topskønt. helt sikkert fortjent!

    SvarSlet
  21. Hvor skal man lede efter opskriften på de der skønne alfesokker?

    Og GODT NYT ÅR forresten!

    SvarSlet