fredag den 13. januar 2012

Det der med fokus

 Jeg er ikke et menneske med et spændende liv. jeg vælter mig ikke i venner, kærester, penge, sjove udfordringer, vilde ideer, kreative vidundere, fantastisk karriere.. Mit liv er småt, men også godt. Jeg vælger bevidst - (og jeg kan heller ikke lade være), at se på de små glæder, i mit lille og enkle liv.
At se tulipanens utrolige papir/stoflighed og utrolige farve- dens skønhed i forfaldet.
 Jeg havde hverken lyst eller ork til bagte rodfrugter. Men det er det, køleskabet bugner af, det kroppen har brug for i denne tid. Og så er det da en nydelse med de farver ! - og det smagte jo også fint. Og eg kan ikke følge min lyst altid, for så ville min kost bestå af pasta og rødvin, hver dag i denne tid :-)
 Hverdagens ydmyge måltider kan altid forskønnes med en smuk serviet. Lidt fjollet, måske- men jeg bruger altid servietter,fordi de er smukke. Og skønhed må jeg have i mit liv.
Ja, tulipanerne visner, men så er det da en glæde, at have mulighed for at skrive nye indkøb af nye, på Fredagens indkøbsliste.
Og i dag er det så Fredag og det er en god dag :-)

13 kommentarer:

  1. Det er et smukt fokus, du har. Og et værdigt mål at have, at glæde sig ved sin ydmyge tilværelse! I virkeligheden har de fleste af os jo ikke spændende, begivenhedsrige liv boblende med festligheder og hvad-ved-jeg.
    Og kunsten - for rigtigt at blive glad - består den ikke i, at finde glæden i det, der er, hvor man er?
    Jeg tror det. Vi er jo ikke andre steder.
    (A pro pos mine tanker om begrænsninger)

    SvarSlet
  2. Som en klog mand har sagt: Den som lever stille lever godt. Jeg er ikke i tvivl om sandheden i disse ord!
    Skønt indlæg der lige gav lidt at tænke på denne fredag i januar.
    God weekend!

    SvarSlet
  3. Min første tanke var, det har jeg heller ikke, altså et vildt spændende liv, min næste tanke var at jeg nyder din evne til at fokusere på det smukke i dit liv. Og den rødstribede rodfrugt er jeg helt vild med :-)
    God hverdag til dig, om lidt er det weekend.

    SvarSlet
  4. Men hvad er et spændende liv? At fare rundt til en masse forskellige venner (bekendte), arrangementer.....fart på. Jeg synes, du er et spændende menneske - de tanker du gør dig om forskellige ting i livet, din kreativitet, den mor du er overfor dine børn,at du ser skønheden i små ting - DÈT er da en gave. Jeg lever ligesom dig - har haft samme tanker - men er nået dertil, hvor jeg virkelig er glad for, at jeg kan være alene med mig selv og finde skønheden i små ting. Dejlig weekend til dig:-)

    SvarSlet
  5. kære søde rare Miri ...

    Jeg holder SÅ meget af
    din ydmyghed -
    dine dagligdagsfortællinger
    og i det hele taget holder jeg bare af dig som du er ...
    smiler ..... håber du får en dejlig weekend ... med pasta og rødvin måske :o) ...
    kram ♥

    SvarSlet
  6. Det er en hel lise at læse dine indlæg, som er skrevet på en behagelig rolig måde, uden på nogen måde at forsøge at være kunstig sjov.
    Dejligt.

    SvarSlet
  7. Jeg tror ikke man er mere lykkelig fordi man har et spændende liv, tror dem som har det glemmer at påskønne det. Masser af venner, kærester, penge og sjove udfordringer, vilde ideer osv. nej tror stadig ikke det giver mere lykke.
    Lykke kommer indefra, i forståelsen af at nyde og påskønne - den forståelse har du og os som får lov at være en del af dit liv indimellem er lykkelig ♥♥♥

    Rigtig god weekend søde.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  8. Det er bare så skønt og livsbekræftende at læse!

    SvarSlet
  9. Ja, fredag er nemlig en god dag!! Jeg bukkede under, som du så, og mæskede mig i pasta og rødvin i går. Det var det eneste, der duede! Men du har så evigt ret i, at kroppen gerne vil have sunde fibre og øjnene vil gerne se smukke farver. Må se om jeg kan få fat i lige så fine bolsje-beder, som dine :-)
    Knus og ha' en SKØN weekend!

    SvarSlet
  10. Spændende???
    Tænker at spændende hurtigt kunne blive spændende.
    På den lidt stramme, halssammensnørende måde...
    Elsker hverdagsglæden! Og kan ALTID finde den :-)
    Ønsker dig en dejlig weekend!

    SvarSlet
  11. Set fra min Planet er dit liv mer end 'spændende'. Det er et rigt liv du beskriver - rig i detaljen og dermed også i helheden.
    Det er jo i det stille liv lykken føles ....

    Som et tulipanblad før det falder...det følger sit liv... og er nok tilfreds med at være tulipan

    KH Siffe -

    SvarSlet
  12. Kære Anne, Tak for dine ord, som altid får mig til at tænke lidt ekstra :-)At finde glæden i det , der er- smukt formuleret- tak.

    Kære Camilla Wedel Sivertsen; Klog mand :-) Jeg holder meget af de der kloge ord, der kan koge mange tanker ned til en enkel sætning.Tak og i lige måde:-)

    Kære Lene; Ja, nu er det weekend, en stile en af slagsen:-)
    Og tak for dine ord.

    Kære Gitte Barley; Mange tak for dine ord- jeg bliver så glad når vi kan udveksle vores tanker og følelser på denne måde. Det giver mig meget. :-)

    Kære Marianne, snøft- nu blev jeg rørt- tak :-)

    Kære Konen bag hækken ; skønt navn:-) Og mange tak- det er jeg glad for at høre.

    Kære Marlene, tak :-) Og jeg er altså så glad for denne dialog- tak for dine ord :-)

    Kære annemoloney; tak :-) Det er jeg glad for.

    Kære En glad Blogger, nogen dagen har kroppen bare brug for rødvin og pasta, andre dage vil den ha rødbeder :-)
    Og jeg ønsker det samme for dig :-)

    Kære Kirsten- tak for dine ord:-) Jeg bliver glad over at du deler dine overvejelser:-)

    Kære Siffe, mange tak for dine smukke ord. De betyder meget :-)

    SvarSlet