søndag den 1. januar 2012

Begyndelser

Jeg begiver mig aldrig ud i nytårsforsæt.
Jeg begiver mig ikke ud, " du skal tabe 6 kilo inden din fødselsdag".
"Drik mindre rødvin, spis mindre kage, gå til fitness, læs Kierkegaard..."
Jeg tror ikke på det!
Jeg holder, der i mod , frygtelig meget af nye begyndelser.
Den ny spidsede blyant, den rene, tomme skrivebog. Den nye uge med alle den muligheder. Ja, hver morgen begynder jo med mange timer af muligheder, oplevelser.Og rigtig god kaffe!
Det er så op til mig, at få det bedste ud af det.
At fylde mine timer, uger, måneder- ja hele 2012- med det der er godt for mig.
Ikke nogen , altid, enkel opgave, for hold da op, hvor der kan være bump på den vej !
Men selv om jeg skvatter- og det gør jeg ofte, så kæmper jeg mig altid op og går videre.
Livet er ikke lutter lagkage, men det er en gave, som jeg modtager i stor taknemmelighed.
2012- et helt nyt ubrugt år- det er bare om at få spidset blyanten !

23 kommentarer:

  1. Tak for godt indlæg i dag!
    Godt nytår til dig Miri.

    SvarSlet
  2. Godt Nytår Miri! Kan helt tilslutte mig dine tanker♥ Gad nu godt ha en ny kalender at starte året med. Her er de nye kalendre fra omkring september hvor vores nye år starter. KNUS♥

    SvarSlet
  3. Kære Miri. Begyndelser er gode og åbne for hvadsomhelst... (C:

    SvarSlet
  4. Rigtig godt Nytår til dig Miri- jeg vil glæde mig til at følge dig i 2012.
    Tak for 2011 - VI SES

    SvarSlet
  5. Godt begyndt er som regel halvt fuldendt ... Ikk' :0)

    Altid kloge ord der giver stof til eftertanke ....

    Her hos os er der lavet maaaange og laaaange fortsætter ... Især fra yngste og chefen :0)
    Kram og godt nytår

    SvarSlet
  6. Åh ja... .begyndelser.....
    De kan jo blive til hvad som helst!
    Spændende at se hvad vi finder og putter i 2012-sækken!
    Ønsker dig det allerallerbedste 2012!

    SvarSlet
  7. Kære Gaia; Jeg er glad for , du kunne bruge mine tanker og det samme til dig :-)

    Kære Tina, Og godt nytår til dig, alligevel, selv om du så er godt i gang med det :-)Og nye begyndelser, kan heldigvis begynde hele tiden :-)

    Kære Sidse; nemlig :-) !

    Kære Heidi; Og jeg glæder mig til at følge dig :-)

    Kære Marianne, jeg gik en tur og om til at tænke på tro og tillid. man tænker godt, når man går :-)
    respekt for dem, der laver løfter !
    jeg kan bare ikke :-)

    SvarSlet
  8. Kære Kirsten, jeg tror det er mulighederne , der glæder mig. At jeg så ikke altid lever op til dem, dét er en anden snak :)
    Jeg vil ønse dig det samme !

    SvarSlet
  9. Hej Miri.

    Skøn måde at betragte livet på Miri. Kan helt sikkert tilslutte mig fornøjelsen ved begyndelser, fremfor "punke-min-selv-oveni- hovedet-nytårsforsæt".

    Godt nytår til dig og dine.
    Kh Anette.

    SvarSlet
  10. Det starter blidt med plads til flere lys, men kønt i sig selv, kan jeg se!

    Det gør ikke noget, hvis jeg kommer til at tabe mig, går tidligere i seng om aftenen, løber en tur regelmæssigt...., det går vel også uden. Men tænk nu hvis.....

    SvarSlet
  11. Jeg gir dig helt ret......jeg ville faktisk også blive træt af lutter lagkage hver dag.
    Rigtig godt nytår til dig.

    SvarSlet
  12. Kære Anette Glaphuset; Jeg er rigtig god til at dune mig selv i hovedet ! Men , jeg gider ikke at gøre det mere !
    Godt nytår :-)

    Kære Eva, du ser betydning, hvor jeg slet ikke ser det :-) Næ- jeg ville da heller ike græde, hvis jeg pludselig vågnede op og vejede 10 kg mindre :-)

    Kære hanne, det kan godt være, man ville få kvalme af al den lagkage :-) Måske 2012 er året, hvor du begynder en blog !?

    SvarSlet
  13. Hva med et nyttårsforsett av typen: Spis mer kake. Det måtte vel være noe vi kunne klare.

    SvarSlet
  14. Godt Nytår min skønne Miri. Endnu et år fuldt af nye begyndelser, muligheder og udfordringer.

    Nytårskram fra Camilla

    SvarSlet
  15. 2012 er året hvor jeg begynder på meget nyt så måske også en blog....men jeg er ingen ørn ved computeren, hvad skal jeg skrive.....kan jeg overhovedet finde noget at skrive om.......som du kan se er der undskyldninger nok. Men lysten er der bestemt...

    SvarSlet
  16. Kære Hege, ha ha - jo, dét nytårs fortsæt ville jeg snildt kunne opfylde :-)Men behøver det slet ikke, jeg spiser den kage , jeg har brug for :-)

    Kære Camilla, Og du går også et spændende år i møde :-)

    Kære hanne, jo, undskyldningerne står ofte i kø :-) Måske vi skulle lade lysten og glæden vise vej :-)

    SvarSlet
  17. Lade lysten og glæden vise vej, den sætning vil jeg tage med mig på job idag hvor jeg,af egen fri vilje, tager hul på de sidste dage i det nuværende job. Tak for det :)

    SvarSlet
  18. Kære hanne, så sender jeg dig en tanke :-) Det er flot og spændende, at vælge en ny retning i sit arbejdsliv. Jeg må også afsted, men synes godt nok, det er stadig er nat :-)

    SvarSlet
  19. Rigtig godt nytår til dig Miri.

    Ja, et helt nyt år frisk og ubrugt, kun klar til at blive taget fat på, det kan kun blive godt!!!

    Stort kram

    Marlene

    SvarSlet
  20. Jeg er heller ikke god til nytårsforsætter og har for mange år siden opgivet dem. Griner måske endda lidt indvendig, når andre fortæller om deres.
    Dejligt indlæg du har skrevet!

    KH

    SvarSlet
  21. Kære Marlene, :-) Vi vil gøre vores bedste !

    Kære Karina; Tak ! :-)

    SvarSlet
  22. Du har så fuldstændig ret,...
    jeg er helt med på de spidsede blyanter ;)

    Ordnede bogstaveligt talt mine børns penalhuse idag, så er der styr på skolertasken til skolestart i morgen.
    Købte mig idag min nye kalender, og iiih... hvor jeg nyder at tage hul på dette nye år 2012.

    Godt nytår til dig, og i øvrigt fine uldne alfesokker...

    SvarSlet
  23. Kære Julie Graff, jeg elsker også,også helt bogstaveligt, de nyspidsede blyanter :-)
    Og så denne , udefinerbare forventnings glæde :-)

    SvarSlet