søndag den 8. januar 2012

At strikke

Jeg strikker, fordi jeg ikke kan lade være.
Jeg strikker ikke indviklede sager.
Jeg strikker enkelt og brugbart.
Jeg strikker, når jeg ser tv.
Jeg strikker i toget.
For tiden ser jeg meget tv.
Det betyder, vi kvinder i familien ikke mangler sokker og vanter :-)
De seneste tykke sokker, var planlagt til mig selv, men da ÆldsteDatter fik mindelser om varme sommerdage, hinbær sorbet og bolcher- så måtte hun da have dem:-)
Hvor strikker du ?

22 kommentarer:

  1. strikke ikke men hækler :)

    det var dem du strikket på da vi var der i torsdags de er da blevet fine :)

    når du giver dem væk må du bare strikke flere så du selv kan få et par :)

    SvarSlet
  2. Hvor jeg kan....:-)
    Lige nu en hue til Datteren.

    SvarSlet
  3. At strikke :
    er rigtig god terapi...
    er rigtig hyggeligt ...
    er stærktvanedannende.(i perioder)
    er brugbart....
    ...

    Jeg strikker over alt ..især hvis det er simple ting ....

    Da jeg gik på handelsskole (i 80'erne) .. havde jeg en gåtur på ca 1km til og fra bussen i Svendborg... på den gåtur(spildtid mente jeg den gang) kunne jeg godt finde på at gå og strikke .... (
    ja kald mig bare tosset )
    :O)♥

    SvarSlet
  4. Jeg har desværre kun tid til at strikke når jeg er hjemme.
    Min tur frem og tilbage på arbejde bliver tilbragt på gåben, og her er jeg altså ikke hardcore nok til at kunne strikke :)Har selv lige strikket babystømper i str nyfødt
    Lige nu strikker jeg de sødeste babybukser med sømandsbobler...
    Må du have en dejlig dag Mira ♥

    SvarSlet
  5. Kære Helle,nemlig- jeg kan altid strikke et par nye :-)
    Jeg holder også af at hækle, er faktisk i gang med et lille tæppe.

    Kære Lavendel, ja, du strikker vildt meget og du strikker vildt flotte sager !

    Kære Marianne; jeg synes du er tosset på den meget søde og charmerende måde- gående strikning har jeg endnu ikke prøvet :-)

    SvarSlet
  6. Jeg strikker oftest i min gyngestol foran tv, men jeg strikker også rundt omkring i venteværelser o.l.
    Er først begyndt at strikke offentligt for nylig, da jeg ikke har brudt mig om den opmærksomhed det medfører ;-)
    Dine døtre er heldige, at de har dig til at hjælpe med, at holde hænder og fødder varme! Dejligt at de sætter pris på hjemmmestrik. :-)

    Nyd din søndag.

    KH

    SvarSlet
  7. Jeg strikker mest foran tv, og også en masse i tankerne. Det sidste er ikke så ringe!

    I mine unge dage strikkede jeg rigtig meget på stranden, og også i timerne på gymnasiet- ja i det hele taget overalt.
    God søndag til dig.

    SvarSlet
  8. Kære Pernille på 1; Næ, at strikke mens man går, det er hardcore :-) !
    Åh, det må være så hyggeligt at strikke til den kommende lille ny !
    jeg glæder mig til dét engang bliver min tur:-)

    Kære Karina, du har faktisk ret, det skaber stadig opmærksomhed, når man strikker i det offentlige rum.. Men godt vi gør det !

    Kære Eva, næ, at strikke i tankerne er en dejlighed :-) Du skulle bare vide , HVOR meget jeg syr i tankerne :-)

    SvarSlet
  9. Jeg strikker - som dig fordi jeg ikke kan lade være. Jeg nyder skabelsesprocessen - det meditative - nogle gange med lidt frustrationer. Jeg nyder resultatet. Lige nu er jeg i gang med en lang cardigan - idag skal jeg klippe den op foran - og lave forkanter.
    Jeg ville ønske at jeg "gad" at strikke strømper - for hjemmestrikkede strømper er svære at leve foruden.
    Er ening i at strik skaber opmærksomhed - men også rigtig meget sammenhørighed. Mange kan ikke lade være med at kommentere strikkeriet - og ofte har de selv en god historie om strik. Det synes jeg er dejligt.
    God strikkelyst...

    SvarSlet
  10. ....fine sokker......jeg strikker, når jeg er til møde/undervisning, ser fjernsyn, når jeg lige har spist......i et forsøg på ikke at spise en portion til......:-, når jeg sidder i haven........længes......når jeg er på venindebesøg.......og har endda haft mit strikketøj med i min seng.....ha en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
  11. Jeg strikker - hvor jeg kan komme til det.
    Som passager i en bil
    I toget
    Foran TV
    I haven
    Når jeg mødes med andre strikkere
    I køkkenet
    Som dig - kan jeg heller ikke lade være.
    Det er god terapi
    Jeg kan - som Marianne - også gå og strikke. Har gjort det på sygehuse (som besøgende) og når jeg går rundt i haven...

    SvarSlet
  12. Strikker ikke, men min mor strikker for os! Og tænk, Karina/ Viggehønen har strikket den fineste vest til min datter!!!
    God søndag.

    SvarSlet
  13. Kære unikarina, tak for din strikke historie. Jeg beundrer dig som strikker- du skaber selv , og er ikke bange for at kaste dig ud i noget stort, nyt og svært. Og så er du altid sød til at dele :-)

    Kære bruunsbolig; Tak for at dele:-) Strikker for ikke at tage en portion til- åh der fik du mig til at smile- jeg synes det er en genial ide !:-)

    Kære Kisser- jeg giver dig ret, det er meget god terapi. jeg gik en gang ned med stress og angst og strikkeri hjalp mig meget. At sidde der og lade den ene maske tage den næste..Jeg må vist prøve det der gående strikkeri :-)

    Kære Loppe-shoppe, dejligt med en strikkende mor :-)Og din datter er nu også ejer af een af Karinas fantastiske veste ! Jeg elsker min Karina vest :-)

    SvarSlet
  14. Hvad er det med al den hækling og strikkerier ?....altså jeg kan godt begge dele, men kønt er det fisme ikke. Det ser også hyggeligt ud når andre gør det, men jeg strikker med strittende fingre og det hele ser bare mærkeligt ud i mine hænder. Men gad godt, at jeg kunne lave nogle pulsvarmere f.eks. Ha´ en dejlig søndag :-)

    SvarSlet
  15. jeg strikker, når jeg trænger til at stikke af - sådan rent mentalt, ik :-)
    Jeg strikker, fordi jeg har sat mig for at lære det!
    Jeg strikker, når der er nogenlunde ro omkring mig, da jeg stadig skal koncentrere mig.

    SvarSlet
  16. Jeg strikker øh lige nu hækler jeg på et par tæpper, overalt, hjemme i pausen på jobbet, i flyet hvis jeg er ude og rejse, midt i solen om sommeren når jeg bader i solen. selv nytårs aften sneg jeg mig til et par omgange :)

    SvarSlet
  17. Strikke alle de steder du gør, lige før at man tager strikketøjet med i seng *smil*

    SvarSlet
  18. Kære Bettina; Øvelse gør mester :-) Jeg tror vi alle har brug for noget at koble af ved- nogle strikker.
    jeg tror vi alle har brug for at skabe et eller andet- nogle strikker,du maler og laver smykker.
    :-)

    Kære Rikke, den slags strik kender jeg også godt !
    Al begyndelse er svær, eller kræver koncentration. Jeg har ofte flere stykker i gang- et hvor jeg skal have fuld fokus og et hvor hjerne bare kan slappe af :-)

    Kære hanne, at have dét sådan som du beskriver- det synes jeg er så fedt ! at være så optaget af noget, at man bare lige må fortsætte lidt endnu :-)

    Kære fynpige, :-) Jeg har skam hæklet i sengen :-)

    SvarSlet
  19. Jeg strikker hvor som helst og når som helst :)

    SvarSlet
  20. ja selvfølgelig, skal hun da have dem. Hvor er de fine

    Stin

    SvarSlet
  21. Vilken fin bild. och härliga sanna ord. sant är att jag inte tar mig tid eller hinner att sticka fast jag vill. tycker det ser så mysigt ut särskilt på de små, med stickade sockar.
    ja här har vi snö minsann :) så det räcker och blir över. du påminner mig om att uppskatta den, tack fina! Ser du fullmånen. den skiner nog på oss båda *

    kramar om, Lycke

    SvarSlet
  22. Kære Pernille, det vidste jeg godt :-) Kan lige som fornemme det på din blog :-) Og du strikker de mest fantastiske sokker !

    Kære Stine, ja det skal hun da:-) Tak:-)

    Kære Lykce, Ja, vi har en fin måne og jeg tænker faktisk ofte at den også skinne i det smukke Sverige :-)

    SvarSlet