torsdag den 1. december 2011

Sårbar

Livet er ikke altid lige nemt at gå til.
Og i min høje alder, har jeg efterhånden lært, at sådanne stunder, hvor livet viser tænder, de kommer jævnligt.
Og , i min alders klogskab, ved jeg også , at de vil løses hen ad vejen.
Alligevel bliver jeg vildt sårbar og skrøbelig i perioder.
Og skal passe på ikke at falde i selvmedlidenhedens brønd.
Eller Ynkebrønden, som Siffe kalder den.
Jeg tror jo på, at vi kan og skal og må , lære af alt hvad der møder os. Jeg tror ikke på, at alt er skæbne bestemt og sker af en årsag. Men jeg tror på, at vi selv vælger, hvordan vi vil reagere på alt, hvad der møder os.
Dét er mit livs store udfordring. Og andres.
Jeg er sårbar.
Basta!
Og det skal jeg så lære at leve med. At holde af. Måske endda elske.Eller i det mindste, at acceptere.
Acceptere min sårbarhed, for den er en del af mig. Sammen med alt det andet, der er med i pakken, der er mig.
Og jeg er godt på vej- men kan stadig blive overrasket, over mig selv. Og det er vel ikke så dårligt- har trods alt levet med mig i 46 år :-)

19 kommentarer:

  1. Dejligt at læse, at du er godt på vej, Miri - vi lærer hele livet og må øve os igen og igen i at passe på os selv. Klem!

    SvarSlet
  2. At erkende sin sårbarhed er en stor styrke...stærk, smuk og sårbar - MIRI. Kæmpe kram fra Camilla

    SvarSlet
  3. Åh søde kender alt for godt til at være sårbar. Som du siger er man nødt til at leve med det og acceptere det men det er nu ikke let. Er sikker på at du tit er misundelig når du ser hvor "let" det er for andre der bare glider hen over vandene MEN samtidig er der også noget smukt og livsbekræftende ved at være sårbar♥ KNUS og varme tanker

    SvarSlet
  4. Kære Miri!
    Det kan være svært at acceptere, men jeg tror også det er stor gave at være sårbar. Til tider kunne det dog være rart og ikke være det så meget. Pas på dig selv.
    Tanker og knus til dig.

    SvarSlet
  5. Kære Madame, Jeg er altid på vej og er vi ikke alle det ? Livet er vel en vej eller..Men er enig, vi må hele tiden øve os og lære nyt, at udvikles er vel liv:-)

    Kære Camilla; Tak :-) Jeg var engang i Angstgruppe og der sad vi, alle os, der var Angste og vi blev enige om, at vi var skide modige :-)

    Kære Tina; Jo, jeg kan tit være, om ikke misundelig, så vildt forundret, over dem, der bare lever livet uden de store besværligheder:-)
    Tak for dine ord og knus :-)

    Kære Margith; Noget alderen også har lært mig, at passe på mig selv:-)
    Også selv om, det kan virke fjollet og overdrevnet at passe SÅ meget på mig selv :-)

    SvarSlet
  6. Af din sårbarhed skal din styrke komme, sagde Freud.

    Og én ting har jeg lært: Hvis man lever sit liv, virkelig lever, så åbner man sig og er sårbar. Det findes ikke uden. Sårbar på godt og ondt.

    SvarSlet
  7. Der er bare nogle ting, der er svære at accepterer, men det hele bliver lidt lettere, når man til sidst gør det.
    God torsdag.

    SvarSlet
  8. Du er lige som du skal være, lige dig og helt perfekt! Det giver mig så meget at du deler de her emner på din blog, tusind tak for det kære.

    SvarSlet
  9. Åh Miri at læse dit indlæg i dag gør mig både glad og ked. Ja det lyder måske mærkeligt, men jeg er også så sårbar. Sad på cyklen på vej til arbejde gennem den mørke morgen i dag, og sagde til mig selv: jeg vil ikke være sådan.
    Efter én gang at have været nede med stress er jeg blevet ekstra opmærksom på hvor sårbar jeg er og hvor nemt jeg vælter...
    Jeg sender dig en masse gode tanker og ønsker dig en god dag, en dejlig december og forhåbentlig en glædelig jul!!!!!

    SvarSlet
  10. Du skal være stolt, for du er så god til at sætte ord på dine følelser, og du tør!
    Har selv været meget sårbar (er det vist lidt endnu)og fik at vide engang, i et terapi forløb....der var en lille pige inde i mig...det var Betty, og hun ville så gerne ud, men kunne ikke finde ud af det!..... fortæller det noget?

    De bedste tanker fra mig!

    SvarSlet
  11. Kære Megan, jeg takker for både Freud og dine ord :-)

    Kære Sonnie, ja. Så enkelt kan jeg sige det :-)

    Kære Anja, du er altså en svedske :-) Og jeg takker for dig og din blog !

    Kære Gaia, jeg er glad for du fortælle mig det. Jeg er glad for, at nogen kan få noget ud af det jeg fortæller om.
    Jeg tror virkelig på at dele, at være ærlig- det er vejen frem.
    Tak og i lige måde :-)

    Kære Betty, jeg forsøger virkelig at gøre mig umage med mit liv. At møde det med åbent hjerte. At møde det i ærlighed. At andre kan få lidt ud af min trang til at dele- det gør mig glad:-)

    SvarSlet
  12. Elsker når nogen skriver "svedske" Sådan gør jeg selv også. Din sårbarhed genkendes. Og styrken er også en del af den, men begrænsningen er desværre også. Fordi erkendelsen er, at vi kan ikke alt.

    SvarSlet
  13. Akseptere det, må vi, - men jeg skulle ønske jeg var litt mer hårdhudet enn jeg er.

    SvarSlet
  14. Kære Sidse; :-) Tænk, hvis vi havde vores blogge, havde vi ikke mødt hinanden.. :-)

    Kære Hege; Ja, nogen gange ville det vær nemmere at være mere tykhudet. Kunne drive gennem livet uden at støde ind i noget , hele tiden.

    SvarSlet
  15. 8ll 4b 4åø g i -uh.g,fkrhgfdsa
    (Denne kommentar er skrevet med hjælp fra Samuels traktor)
    Tak fordi du deler din sårbarhed! Jeg kender den godt. Og er ved at lære, at den ikke er farlig, men er noget jeg skal leve med - sådan som du skriver. Havde bare håbet, der vikke snige sig lidt mere sikkerhed ind. Men er vist ved at forstå, at det bedste er at give mig den omsorg, jeg i perioder har brug for.
    At jeg ikke er den eneste, der kender til sårbarheden er en trøst. Tak :-)

    SvarSlet
  16. prøv at være glad for din sårbarhed - den giver livet en ekstra dimension, noget du ikke ville have følt hvis du ikke havde den og den bringer udvikling - jeg kan godt lide min :) for det meste ;)

    SvarSlet
  17. Kære Anne; Tak for dine ord- og tak til Samuel, der hjalp til:-)

    Kære Christina; at kunne respektere og være glad for og måske endda , taknemmelig- det er mit også mit mål:-)

    SvarSlet
  18. Jeg tror på, det er sundt at falde i ynkebrønden engang imellem. Hoppe ned i den! Og ynke løs for fuld musik. Bare man også kan komme op af den igen...

    SvarSlet
  19. Kære 29; at give sig selv lov til at leve sine følelse fuldt ud.At give den max gas:-)
    Måske.

    SvarSlet