mandag den 19. december 2011

På arbejde igen

Første dag på arbejde, efter det lange skole forløb.
Det var lidt underligt. Men fint.
Nye rytmer skal nu skabes.
37 timers arbejdsuge, kræver sin kvinde !
Og jeg har meget svært ved at arbejde 37 timer OG få overskud til det liv jeg gerne vil leve.
Min udfordring !
Det liv jeg gerne vil leve..
Dét er faktisk ikke det liv, jeg lever.
Min udfordring !
Ting tar tid og tålmodighed er en dyd. Siges det.
Min udfordring.
Nu vil jeg løsrive mig fra safranskorper og marcipan og blog- og få et varmt bad og noget slap af tøj på.
Og ikke spilde min energi på at slå mig selv i hovedet over, jeg ikke skrællede et par gulerødder istedet for :-)

11 kommentarer:

  1. Det må da i hvert fald være vejen frem: At tage udfordringerne op og ikke slå sig selv oven i hovedet :-D. Det er godt troen har en klemme på dig.

    SvarSlet
  2. Safranskorper og marcipan lyder helt vildt sundt.

    God aften og pøj pøj med det der liv:)

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt forstå det er underligt, at være tilbage på arbejdet.
    - Og 37 timers arbejdsuge kræver virkelig sin kvinde, og gør det ikke nemt, at have overskud til noget som helst andet..

    Håber ikke de udfordringer gør det hele endnu sværere? Det kan nemlig godt være, at det er ganske sundt, at udfordre sig selv. Men det kræver også en del energi.

    Det dér tålmodighed er desuden opreklameret, og jeg kender heller ikke til det ;-)

    Nyd din aften

    KH

    SvarSlet
  4. kære Miri
    Jeg kunne lige se at det nogle dage siden jeg har været forbi din blog .... men derfor er du rigtig meget i mine tanker ....
    senest i eftermiddag ...hvor jeg tænkte at du måske var startet juleferie ovenpå et laaaangt skoleforløb..... men ak og nej .... håber det allerbedste for dig ♥
    kram ...
    ps. ingen dårlig samvittighed over marcipan og safranskorper .....;O)

    SvarSlet
  5. Kære Miri. Dine indlæg giver altid stof til eftertanke. Det er dejligt og gør din blog til en af mine favoritter.
    Fat mod til de sidste arbejdsdage inden en forhåbentlig god og lang juleferie. Kh Dorthe

    SvarSlet
  6. Kære Janne; Hæ hæ- troen en klemme på mig, hæ hæ :-)
    At slå sig selv i hovedet er noget af det mest åndsvage at gøre og alligevel er jeg ret god til det..

    Kære Eva, tak :-) Safran og mandler, de er sunde !
    :-)

    Kære Karina; Tak for dine ord- ret at få lidt feed back på disse tanker. :-)

    Kære Marianne, jeg går fra den 23 , så det varer ikke så længe :-)
    Ps jeg begyndte morgnen med en choko mandel...Jeg er altså frygtelig ! :-)

    Kære Dorthe; Tak for de ord ! De kommer lige præcist, hvor jeg har brug for at høre dem. Er nemlig i gang med 87. blogkrise :-)

    SvarSlet
  7. Kære Miri, jeg håber, du finder rytmen mellem arbejde og tid til dig selv. Tanker og klem!

    SvarSlet
  8. Det liv man gerne vil leve, kan skabes. Men det koster andre steder. Men jeg ville gerne leve safranskorper og marcipanskiver.. Uhmmmm!

    SvarSlet
  9. 37 Timer og et liv ved siden af, er da en umulig opgave, når passionen kæmper ved siden af trætheden, som klart melder sig efter 37 timer...

    Slap af tøj er den rette kur, den kender jeg rigtig godt og desværre også den, med mangel på gulerødder, men plus på noget lækkert ;o)

    Tv2 synger: og drømmer ofte om det liv vi gerne ville gide turde leve
    hvis det var, at det var det......

    Det er intet galt med drømme og udfordringer...

    Mit liv føles nogle dage som EN stor udfordring...

    Men endnu et citat: Når forandringens vinde blæser er der nogle der bygger læhegn, andre bygger vindmøller

    Dine tanker, giver mig tanker...

    Tak for det søde dig :o)

    SvarSlet
  10. Hej Miri!
    Godt det snart er jul og safranskorper lyder nu som en god plan :_)
    Gulerødderne spiser du bare en anden gang.
    Knus.

    SvarSlet
  11. Kære Madame, jeg finder den- det plejer jeg jo på en eller anden måde altid at gøre :-)

    Kære Sidse, det tror jeg også på ! Men det kan være svært og gå omveje:-)

    Kære FamilienG; jeg er meget glad for dine ord- jeg havde brug for at udveksle lidt tanker om dette.
    Dine ord, dine tanker- giver mig nye tanker- Tak :-)

    Kæreste margith, tak :-)

    SvarSlet