torsdag den 22. december 2011

Orkanens øje, måske

Vi er midt i julen, med al dens fryd og glæde.
Mange har vildt travlt.
Jeg er heldig, jeg har ikke travlt, kan bare nyde det hele.
Om lidt, kommer det nye år.
Og, som mange andre, får jeg en trang til at begynde på en frisk.
Jeg er nok lidt tidlig ude i år- men føler, jeg står stille og mærker livets drønen omkring mig.
Jeg føler trang til fornyelse, ændringer, til at blive æltet igennem og få tilført ny energi, nye tanker, Se livet på nye måder, ændre perspektiv. Ej, jeg væver rundt! Men, et eller andet må der ske og jeg har en vag fornemmelse af hvad og hvordan- håber jeg. Vaner skal ændres, rytmer spilles på nye måder. Jeg står lidt her og tænker.
Jeg vil glæde mig til julen , som skal holdes med de 3 mennesker, der er meningen med det hele- nemlig mine børn.
Jeg holder en pause, tror jeg, fra Losarinas Mor. Føler min blog står fast, ikke udvikler sig. Kan ikke finde ud af , hvad jeg vil med den. Det eneste jeg ved er, at jeg vil blogge ! Det at have en blog er en enorm glæde i mit liv. Så I slipper ikke for mig :-)
Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig jul.
Og billedet...Tja, det er fra mit Sjæls Slot i Sverige og hvorfor det skulle på i dag, har jeg ingen anelse om. Det ville bare være med, så det fik det lov til:-)
Pas på jer selv og nyd det hele :-)

26 kommentarer:

  1. Jeg fornemmer din skrøbelighed ud gennem skærmen hos mig...har kunne mærke den igennem et stykke tid...jeg har ikke kunne kommentere hos dig, fordi min egen skrøbelighed også er meget tydelig i denne tid...idag er jeg begyndt at krakelere, så der skal lige klinkes noget for at jeg kan komme hel igennem de kommende par dage...fordi det skal jeg...ikke for min skyld men for mine to dejlige tøsers og Øjestenens skyld.
    Knuss og kram fra mig til dig...du og dine ønskes en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår... :o)

    SvarSlet
  2. Kære Pi Andrea, søde du- jeg ville ønskes at du følte dig hel, det ville jeg virkelig.Og er glad for dine ord her- selv om de var svære for dig.
    Tak og jeg ønsker jer det samme.
    Jeg er skrøbelig, men også stærk.
    Og jeg føler det er min styrke, der taler til mig i disse dage:-)

    SvarSlet
  3. Det er spændende, hvor dine tanker bevæger dig hen.
    Glædelig jul til dig og dine tre stjerner.
    Nisserne ligger hos Post Danmark, så jeg håber, de når dig i morgen.

    SvarSlet
  4. God jul, Miri. Ha det riktig fredelig og fint.

    SvarSlet
  5. Ønsker dig og dine en hjertelig god jul :D Knus herfra

    SvarSlet
  6. Glædelig jul til dig--- jeg tror du finder vejen selvom du i øjeblikket vist står i et af livets vejkryds, hvor flere skilte fører ad kendte veje og andre slet ikke har noget navn endnu. Det kræver mod og styrke at vælge det ukendte men godt du har en fornemmelse af hvilken du skal vælge. Held og lykke i den næste del af dit liv med dine børn.

    SvarSlet
  7. Jeg kan godt følge dig mht. at føle at ens blog er gået lidt i stå, men jeg forsøger at holde fast, og håber det er en periode :o)
    Godt at høre at vi ikke "slipper for dig".
    God jul.

    SvarSlet
  8. Jeg ønsker også dig og din familie en rigtig glædelig jul og et godt nytår. Tak for alle de smukke og tænksomme indlæg fra året der er gået, jeg er sikker på at du finder den måde du vil fortsætte på i 2012.

    Mange kærlige hilsener
    Henriette :)

    SvarSlet
  9. Tag du den tid du har brug for. jeg vil glæde mig til at følge dig i det nye år.
    Jeg er selv på vej i nye retninger så det nye år bliver spændende.
    Glædelig jul og godt nytår

    SvarSlet
  10. Kære Eva, Jeg glæder mig til at se nissen i virkeligheden :-) Og tak.

    Kære Hege, og jeg ønsker det samme for dig og alle dine kære :-)

    Kære perler..; mange mange tak- og i lige måde :-)

    Kære Karin; tak:-) Og du har ret, det er ikke let at vælge og det er ikke altid, at det frie valg kan tages, ude for store omkostninger. Nogen gange må du blive på din vej og bare løfte blikket.Eller noget :-)

    Kære Sonnie, Jeg er et periode menneske ! Måske er dette også bare en periode :-)Og rigtig god jul til dig og dine :-)

    Kære Henriette, mange tak for dine smukke ord. Og jeg ønsker dig og dine en dejlig jul :-)

    SvarSlet
  11. Kære hanne, det lyder spændende !
    Jeg føler bare at et eller andet godt må og skal ske:-)
    Og håber også din jul bliver dejlig :-)

    SvarSlet
  12. kæreste sødeste ven ♥
    Livet og bloggen (som er blevet en stor del af os ) flyver afsted ...vi forsøger at følge med i det tempo vi orker og kan ...
    Jeg holder så meget af din blog .... men jeg holder endnu mere af dig ...og glæder mig meeeeget over at jeg er blevet en lille lille bitte del af dit liv i 2011....
    tusind tak for alle de dejlige timer jeg har fået lov til at være i dit selskab (både her på bloggen og IRL ) ...Jeg håber jeg får lov til at få en lille bid af 2012 ....
    kæmpe kæmpe ja kæmpe stort kram fra mig ♥♥ med ønsket om alt godt for dig og dine
    Marianne

    SvarSlet
  13. Kære Miri!
    Rigtig glædelig jul til dig og dine!
    Varme klem

    SvarSlet
  14. Kære Miri, jeg ønsker dig en rigtig glædelig jul og godt nytår. Jeg er lidt stille, men læser med herinde, dine ord og billeder og eftertænksomhed,
    jeg læser med, altid!
    Knus Lotte (frodighed)

    SvarSlet
  15. Kære Marianne, jeg blev så glad og rørt over dine ord. eller bliver :-)
    Jeg er så glad for du er blevet en del af mit liv! jeg håber at vi kan udvide vores venskab endnu mere i 2012. Jeg ønsker dig og dine kære, en rigtig dejlig jul :-)

    Kære Madame, mange tak og i lige måde :-)

    Kære Lotte, hvor er jeg glad for at høre fra dig! Det er lang tid siden. Jeg savner dig og din(e) blog(s) :-)
    God jul !

    SvarSlet
  16. Vidunderligt Miri! Du udvikler dig og bevæger dig, det er så skønt at læse. Med eller uden blog så ønsker jeg dig alt det bedste i hele verden og at du får ro og mod til at lade dig udfolde dig lige som du skal. Store kram og glædelig jul.

    SvarSlet
  17. Spring ud kære Miri, i lige det du vil eller der hvor du ikke helt kan bunde- det er der masser af positiv energi i! Og jeg glæder mig til at se dig i det nye år og til din blog - i en eller anden form.

    Kæmpe jule-nytårs knus fra Lærke - lidt skør, men sød ;-)

    SvarSlet
  18. Kære Miri. Glædelig JUL Min ven. TAk for dig!

    SvarSlet
  19. Kære Miri

    jeg ønsker dig en dejlig jul :)

    stort kram :)


    glæder mig til at se dig igen næste år hvilke der jo ikke er så langt til :)

    SvarSlet
  20. Kære Anja, mange tak :-) Jeg føler selv at jeg står mussestille, så dejligt du fornemmer noget andet:-)

    Kære Lærke; Ja, bare jeg så vidste HVAD jeg skulle spring ud i :-)
    Men tak- søde og lidt skøre kvinde :-)

    Kære Sidse, tak- mange tak og selv tak :-)

    Kære Helle, mange tak og i lige måde :-) Jeg glæder mig også !

    SvarSlet
  21. Vil blot sige glædelig Jul og godt Nytår kære Miri - jeg er lidt tom for ord for tiden...midt i al vores kaos omkring flytning mm, har vores ældste fået epilepsi...har været indlagt med to store anfald her op mod jul.
    Knus fra Camilla

    SvarSlet
  22. Kære Camilla; det var dog frygteligt ! Det gør mig virkelig ondt. Håber de kan få medicineringen i balance. Sikk e et chok !har også tænkt, at det var lang tid siden, der var nyt fra dig..
    Håber alt vil blive godt, lige nu!
    Knus

    SvarSlet
  23. Miri - jeg håber du vil nyde din tænkepause og din rejse. Jeg glæder mig ofte over dine ord, tanker og billeder. Jeg vil glæde mig til du kommer tilbage - til dine nye ord, tanker og billeder. Pas på dig selv...

    SvarSlet
  24. Kære Karina, 1000 tak- det er jeg meget glad og rørt- over at høre.
    Tak :-)

    SvarSlet
  25. Jeg håber du har haft dejlige dage med dem, der er bedst at være sammen med :)

    SvarSlet
  26. Kære pernille, mange tak :-) jeg har haft en rigtig dejlig jul med de dejligste mennesker :-) Og håber det samme for dig !

    SvarSlet