onsdag den 21. december 2011

Når det nu ikke kan være anderledes..

Det nytter eller gavner intet, at føle skyld eller ærgelse over, at jeg er blevet sløj .
Jeg får altid halv dårlig samvittighed, når jeg ikke er på toppen.
Føler skyld over for skole, arbejde, børn mig selv og hvad jeg ellers kan finde på.
Meget dumt !
Hvis jeg var køkkenchef, ville jeg ikke være interesseret i at se mig på arbejde i dag.
Jeg er klodset og nysende.
2 ting, der ikke er fedt i et køkken.
Jeg beslutter hermed, at få det bedste ud af de omstændigheder, livet pt byder mig!

 En svampeomelet til frokost, f.eks. Det er helt i orden at nyse i egen mad:-)
 Kaffen ( og marcipanen..) nydes sammen med læsning af den altid tilbage vendende julebog, her i huset; Wil Huygen og Rien Poortvliet´; Nisser i hverdag og fest.
Prøv at nyde dette patchwork tæppe.

Citat fra bogen ;"Til min forundring hører jeg, at der er folk,som aldrig har set en nisse. Man må ynke sådanne mennesker. Der må være noget galt med deres øjne".
Jeg kan ikke huske, at jeg har set en nisse. Men jeg er også rigtig god til at glemme.
Men mon ikke, jeg har set een eller to, da jeg var barn. Det tror jeg. Det håber jeg. Børn ser mere end voksne.
Sådan skaffer nisserne uld.
Den bog er så dejlig :-)
Jeg må vist lige ha en ekstra kop kaffe.
Og en enkelt peberkage.
Når det nu ikke kan være anderledes.

10 kommentarer:

  1. Jeg har elsket de bøger siden jeg var barn hvor de flittigt blev lånt på biblioteket. For et par år siden investerede jeg i min egne eksemplarer. De bliver taget frem hver jul og jeg elsker dem stadig. Specielt alle de "tekniske" forklaringer på hvordan nisser lever. Men nej, jeg har heller aldrig set en nisse, og må derfor ynkes...

    SvarSlet
  2. god bedring til dig ... det er ok at blive hjemme når man har det skidt :)

    kram

    SvarSlet
  3. vilken finfin tomtebok, och jag känner det måste bli böcker i _Jul, att läsa i, titta i med barnen..så himla mysigt. och nån tomte har jag tyvärr aldrig sett, men däremot änglar vill jag minnas (ler)
    hoppas sjukan försvinner strax, men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete kära du, men ajg vet vad du menar...detta ständigt. blåser lugn och ro åt ditt håll kära ***


    kramar mot Jul, Lycke

    SvarSlet
  4. Den bog kender jeg slet! fine illustrationer.
    God bedring atter engang :-)
    Knus.

    SvarSlet
  5. DEN BOKEN ER VIRKELIG SKJØNN.

    SvarSlet
  6. God bedring til dig. Jeg ved lige hvordan du har det med den dårlige samvittighed............men man kan jo ikke gøre for at man bliver syg vel. Og så kommer jeg da lige i tanke om at den bog har jeg liggende på loftet, den må findes frem :)

    SvarSlet
  7. Den bog kender jeg ikke. Den ser skøn ud!

    SvarSlet
  8. Kære ea-o; Det er nemlig skønt at fordybe sig i deres verden :-)

    Kære Helle, tak :-) Jeg ved det godt..

    Kære Lycke; tak for dine ord :-) At samles om det at læse bøger, det er noget af det jeg savner ved ikke at have børn. At læse op for børn, det elsker jeg ! Altså jeg har børn, de er bare voksne :-)
    Tak og i lige måde :-)

    Kære Margith; Så må prøve at låne den på dit bibliotek, for den er virkelig en oplevelse:-)

    Kære Kate;Ja, den er :-) Du kan bare leve med i en helt anden verden.

    Kære hanne, nej, man kan ikke gøre for det ! Det er også det jeg fortælle mig selv. Du må på loftet :-)

    Kære Eva, for en nisse skaber som dig, - du må ha fat i den :-)

    SvarSlet
  9. Du har set nisser, det er jeg helt sikker på. OG den dårlige samvittighed.. hvornår har den gavnet? God bedring Miri.

    SvarSlet
  10. Søde Sidse, dårlig samvittighed..Det har A L D R I G gavnet :-)
    Ja, jeg må da ha set nisser..Du gør det sikkert stadigvæk :-)

    SvarSlet