lørdag den 31. december 2011

Kål

Jeg er bidt af et galt kålhoved.
Forleden, snittede jeg en salat af disse ingrediensser;
Rødkål, grønkål, quinoa, karse, bredbladet persille og purløg.
Jeg kastede grønkålen i foodprocessoren og lod den om snitte arbejdet.
 Vendte det hele med med en god kraftig olie/eddike dressing med sennep og hvidløg.
Ristede solsikke kerner føjede sig smukt til blandningen.
Det er da pænt !
Og det smager godt.
Jeg elsker al kål og spiser det af lyst og glæde.
At det så er sundt, er bare en heldig bivirkning:-)

22 kommentarer:

  1. Uhm, det ser godt ud!

    Og så vil jeg da benytte lejligheden til at ønske dig et lykkebringende nytår. Glæder mig til at ses igen! ;)

    SvarSlet
  2. Det ser MUMS ud - det må jeg prøve. Tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
  3. Sundt, farverigt og fuldt af vitaminer og smag, - sådan skal vores 2012 være.
    Godt nytår!

    SvarSlet
  4. kål er godt :)

    et godt nytår til dig og din familie.

    ses næste år :)

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig dejligt ud!
    Rigtig glædeligt nytår!
    mette b

    SvarSlet
  6. Mums det det lyder lækkkkkrt ....
    Og ser ganske smukt ud :0)
    kæmpe kram og godt nytår du dejlige ....

    SvarSlet
  7. Altid masser af inspiration - både til mad og tanker - på din blog!
    Glæder mig til at følge dig i 2012!
    Tak for søde kommentarer hos mig!
    Ønsker dig et nyt år fyldt med lykke!

    SvarSlet
  8. Kære Megan; Jeg vil også glæde mig :-)

    Kære perler..; Det var mig en glæde :-)

    Kære Eva, det lyder helt fint med mig :-) Godt nytår !

    Kære Helle, helt enig :-) Tak og i lige måde !

    Kære metteb; og jeg vil ønske dig det samme :-)

    SvarSlet
  9. Det ser vildt lækkert ud - her hos os er vi også meget glade for grøntsager, og i den seneste tid har vi opdaget glæden ved spidskål.
    Godt nytår til dig og dine!

    SvarSlet
  10. Kære Marianne, Takker og ønsker dig det samme :-)

    Kære Kirsten, mange tak for dine ord, der gør mig glad :-)
    Og jeg ønsker også dig et godt nyt år!

    SvarSlet
  11. ....lækkert.....det er lang tid siden jeg har fået frisk grøntkål....engang havde jeg det altid i haven.....når frosten havde været der, og alle larver med garanti var borte og foråret bragte nye friske skud på stokkene, var det kræs.....i aften skal vi hav en sprød rødkålssalat til nytårmenuen......:-)

    SvarSlet
  12. Lækker supermAD...GODT nYTÅR, DU KÆRE

    SvarSlet
  13. Kære Madame, jeg kan godt huske jeres vegetar julemiddag- den så lækker ud! Og godt nytår til jer :--)

    Kære bruunsbolig, kål er bare godt:-) Jeg tænker fatisk at jeg vil prøve med en enkel grønkål på altanen, til næste år.
    Rigtig godt nytår :-)

    Kære Janne, og vi ses i den nye år, ikk ! ? :-)

    Kære Lavendel- det samme til dig :-)

    SvarSlet
  14. Kål er skønt og smager himmelsk, jeg er også vild med det. Det ser vildt lækkert ud det salat.
    Godt nytår til dig.

    SvarSlet
  15. Hvor ser det bare lækkert ud - ville ønske familien her var lige så begejstret for den slags som jeg, elsker farverne og ikke mindst smagen :)

    Håber du og dine kære, må komme godt ind i det nye år - sikke en forskrækkelse den anden dag med din yngste datter, godt der ikke skete mere.

    Godt Nytår, glæder mig til fortsat at følge med her i det nye år :)

    SvarSlet
  16. Rigtigt godt nytår og må 2012 være året hvor vi mødes over mad, strik og dejlig snik snak.

    mange knus
    Henriette :)

    SvarSlet
  17. Sikke en skøn salat! Ønsker dig og dine et godt og lykkebringende nytår♥

    SvarSlet
  18. Hilsen til dig!!!
    Kål eller ej!!
    Røg og raketter
    Måske i stilletter?
    Hæklede klude -
    Nytår forude!
    Fugle på snore
    Du lykken må score
    Tak for hvert ord
    Losarinas mor!!

    Helle.

    SvarSlet
  19. Kære Sonnie, tak :-) Håber I kom godt ind i dette nye år :-)

    Kære Uglemor- du må lokke dem :-) Tak :-) Ja, det var en frygtelig oplevelse- sjældent har jeg været så bange og følt mig så langt væk. Heldigvis endte alt godt.
    Håber I kom godt ind i det nye år :-)

    Kære Henriette, jeg håber du kom godt ind det nye år:-) Og ja, det kunne være dejligt at mødes :-)

    Kære Tina, tak og jeg håber I alle kom godt ind i dette splinter nye år :-)

    Kære Helle, tak ! :-) Glæder mig til mange stunder med dig :-)

    SvarSlet
  20. Jeg er ikke så vild med kål, men den her salat fortjener da helt sikkert en chance:)
    Godt nytår!

    SvarSlet
  21. Kære missmuffin;Dette er rå kål, hvilket måske kan give dig en god oplevelse med kål :-)

    SvarSlet