onsdag den 14. december 2011

At dele

Jeg holder af at dele. At dele både glæder og sorger. At dele gode ideer og kloge ord. At dele.Det hele.
Ellers havde jeg vel heller ikke en blog.
Jeg glemmer bare en gang imellem, hvor mange der i princippet kan læse med her.Jeg føler jo bare, at jeg skriver for jer, der skriver en kommentar.
Men skidt med det. Jeg deler jo alligevel her og der og alle vegne. Jeg er nemlig ikke særlig god til at være hemmelig, sej eller kontrolleret.
I dag vil jeg dele, noget så vigtigt som et syltetøjsglas!

Jeg kan ikke undværre et tomt syltetøjs glas i mit køkken. Det bruges til mangt og meget, der skal rystes sammen. Bl.a dressing. Jeg har faktisk svært ved at undværre det. Så jeg slæber gerne rundt på et tomt syltetøjs glas, hvis jeg skal lave mad i fremmede køkkener.
Denne lyskæde måttes jeg bare eje. Den hænger nu og lyser i mit køkken. det ser så fint ud, at jeg bare måtte dele det med jer:-)

17 kommentarer:

  1. God idé med syltetøjsglas,når man skal ryste en dressing sammen:-) Det vil jeg huske.
    Super fin lyskæde - jeg har også en stjernelyskæde, og er rigtig glad for den.

    SvarSlet
  2. Det er hyggeligt du deler, og jeg sætter stor pris på det.
    Stort som småt. Tak! :-)

    Knus

    SvarSlet
  3. ups så må jeg huske at gemme mine syltetøjsglas for de kan bruges til meget :)

    skønt at dele ud af lidt af det hele :)

    god onsdag til dig :)

    SvarSlet
  4. Dejligt at dele - og når andre deler. Jeg vil gerne dele den glædelige nyhed - hvis du ikke har opdaget det allerede - at du vandt mine læderstjerner i min seneste give-away. Vil du maile mig på lisbetha@yahoo.com - så sender jeg fluks - eller halvfluks, i hvert fald! KH Lisbeth

    SvarSlet
  5. Og tak fordi du er så gavmild :)

    Du har ret: Et syltetøjsglas lukker ofte meget mere tæt, end en melryster/meljævner. Så står man der midt i julesovsen og ryster et bøtte, hvorfra mel og mælk siver. Brand irriterende. Så jeg vil bluge syltetøjsglasset næste gang.

    SvarSlet
  6. - og det er lettere at gøre rent!Også gode til knapper....og ....og...knus

    SvarSlet
  7. Her er jeg også en stor gemmer OG bruger af gamle tomme syltetøjsglas, de er virkelig geniale til MANGE ting :)

    Og tak for at du deler stort som småt, altid hyggeligt at kigge ind forbi din blog søde ;)

    SvarSlet
  8. Kære Gitte; Dejlig at du kunne bruge ideen :-)
    Jeg har en stor svaghed for lyskæder- ville gerne fylde huset med dem!

    Kære Karina, Selv tak :-)

    Kære Helle, Nemlig ! De er guld værd!De kan bruges til SÅ meget :-)

    Kære Lisbeth; tak du gavmilde kvinde ! Jeg har sendt dig en mail :-) Og nu går jeg bare her og glæder mig- tak :-)

    Kære Frøskuffen, selv tak- tak fordi du skriver hos mig, det er jeg ret glad for.:-)

    Kære Lavendel- ja, de kan bruges til stort set ALT :-)

    Kære Uglemors verden- jeg er også en gemmer..Mener altid at det hele kan bruges til noget :-)
    En flytning har dog gjort, at der ikke er så meget gemmeplads..Men et syltetøjs glas- kan jeg altid for presset ind :-)

    SvarSlet
  9. Kære Miri

    monstro det er derfor jeg holder såååå meget af dig :O) ...
    ♥♥♥
    Den med glasset er super go' og jeg har jo set det "in action" ...
    smart ... :o)

    kram♥

    SvarSlet
  10. Kære Marianne, du er altså altid så rar og sød ved mig- tak :-)

    SvarSlet
  11. Sikke nu en dejlig lille "hverdags-idé" med det syltetøjsglas.

    Tak fordi du deler.

    SvarSlet
  12. Kære Miri
    Du er altså en sød en !

    Knus herfra

    SvarSlet
  13. Kære Eva, nogen gange kan det indlysende være nyt for andre :-)

    Kære Heidi; det er sikkert fordi du ikke kender mig , men tak :-)

    SvarSlet
  14. Næh, det er svært at forholde sig til hvordan bloggen slet ikke er så privat, som man let tror... At dele er godt.

    SvarSlet
  15. Sikke en god idé med syltetøjsglasset - det har jeg aldrig tænkt på :-) Her hos os bruger Monsieur dem gerne til surdej, men jeg vil skynde mig og gemme et til mig selv!

    SvarSlet
  16. Kære Anne, jeg må indrømme, at det forskrækker mig med jævne mellemrum..
    At dele er godt:-)

    Kære Madame; De er nemlig gode til SÅ meget :-) Så gem du bare et par stykker til dig selv :-)

    SvarSlet
  17. Ja, at dele gør glæden større og sorger lettere at bære :D
    Jeg nyder dine indlæg, tak for det.

    SvarSlet