onsdag den 23. november 2011

Skørt

Denne engelske skønhed, har bestemt sig for at blomstre, her i slutningen af November.
En gang boede den i et lille, men smuk drivhus i Jylland.
Så kom jeg forbi og sad i det lille smukke drivhus, sammen med dets ejer, Margith.
Jeg beundrede den smukke pelargonie, sippede lidt the og spurgte om lov til en stikling.
Jeg fik lov- med glæde, og nu bor den engelske skønhed i mit køkkenvindue på Sjælland og det har hun vist ikke noget i mod. Blomstrer i November.
Planter med en historie, er bare det bedste!

12 kommentarer:

  1. Sådan har jeg det også - planter med en historie er det bedste, og hvor er den dog smuk :-)

    SvarSlet
  2. Kære Madame- da jeg havde have, var den også fyldt med vækster og sten med hver deres historie- det giver altså lidt ekstra kærlighed og omsorg:-)

    SvarSlet
  3. Planter med historie. Dejligt. Og så tænker jeg; alle planter har i grunden en historie. Vi kender den bare ikke! :)

    Din er meget smuk!

    SvarSlet
  4. du har glemt at fortælle din plante at det er vinter men skøn er den :)

    er der krea-aften på torsdag ?

    SvarSlet
  5. Hvor har du ret, blomster med historie er bare lidt sjovere. Utroligt det blomstre nu, men ok den er jo julerød :o)

    SvarSlet
  6. Blomster med en historie er klart de bedste! Og din er meget smuk.

    Mine roser i haven har også besluttet sig for at sprede sol og sommer her i november.

    Skørt

    SvarSlet
  7. Hvor herligt at den slet ikke ved at den ikke skal blomstre nu :-)
    Dejligt at læse om den's historie.

    SvarSlet
  8. Kære Megan, du har ret- alt har en historie,men det er ikkke altid vi kender til den :-)

    Kære Helle, ja, det ER skørt :-)
    Jeg håber da I kommer !

    Kære Sonnie, gud ja, det havde jeg slet ikke tænkt på, at den er JULErød :-)

    Kære Munter, det er altså en skør November !
    Tænk, du stadig har roser.
    Dejligt, men skørt :-)

    Kære Perler på en snor, jeg er også lidt pjattet med, at den blomstrer når den vil og ikke når den burde :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er det en smuk pelargonie! Skørt, men skønt med blomster nu :-)

    PS: ordet, jeg skal bekræfte for at få kommentar er "Blesses" :-)

    SvarSlet
  10. Kære Miri!
    Jeg er glad for den trives i dit vindue. Jeg tror den blomstrer nu fordi det var en sent plukket stikling.
    Uanset hvad er den smuk julerød.
    Knus.

    SvarSlet
  11. Kære Stine, ja- ikke sandt, det var også den der greb mig, den sommer dag i Margiths drivhus:-)

    Kære Anne, de der ord, bekræftelsesord, rummer ofte deres helt egen poesi og mening!

    Kære Margith, ok- så den er bare en forvirret lille fyr og slet ikke en autonom bisse :-)

    SvarSlet