fredag den 25. november 2011

Så blev det faktisk weekend

Selv om, dagen aldrig så solen.
Selv om, skoletiden føltes uendelig l a n g s o m.
Selv om, jeg stresser helt vildt over kommende eksamener i de næste 3 uger.
Så er det Fredag og jeg har nu fri- helt indtil mandag morgen kl 7.55
Tiltrængt.
Weekenden skal bruges på julerier- vi skal vælte os i dem!
Julemarkeder, adventskrans, guf og knas, gaver og tid og lyst til at nyde det hele.
Jeg får set alle mine 3 børn- dog ikke på een og samme gang, men dog set dem og få klappet og kysset lidt på dem. Det trænger en hudløs, tyndslidt mor til- bare en gang imellem.
Den fine stjerne.
Har I set den?
Hænger der i mit køkken vindue og minder mig om en lille dreng, jeg var så heldig at kende da han gik i "min" børnehave og senere kom jeg til at være på "hans" SFO.
Jeg fik denne stjerne af ham.
Det er mange år siden- men Max´s stjerne skal op hvert eneste år- til jul.

16 kommentarer:

  1. Kære Miri.

    Det lyder til at du får en skøn weekend.
    Din stjerne er rigtig fin! Kan godt forstå den betyder noget særligt, og skal frem hvert år.

    God weekend

    KH

    SvarSlet
  2. Dejligt med gode minder.

    Det lyder som en dejlig weekend du skal have, og som du trænger til!!!

    Her kan jeg både se sol og himmel, men vist også første gang i meget lang tid, ved faktisk ikke lige hvad der sker, men tænk himlen er stadig blå!!!

    Rigtig god weekend søde og nyd den endelig og kys og klap på de tre dejlige unger.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  3. Kære Karina, ja-den lyder da ret dejlig- for en halv gammel mor, ikke sandt :-)
    Det bliver ikke jul uden den :-)
    Og i lige måde- ha en skøn weekend :-)

    Kære Datter- nemlig :-) Dejlige, skønne og kloge og finurlige børn :-)

    Kære Marlene; Jeg trænger, det har du helt ret i .
    Sol og blå himmel kan snart ikke huske hvordan det ser ud :-)
    Tak og jeg ønsker dig det samme:-)

    SvarSlet
  4. Ønsker dig en dejlig weekend med juleriet og ungerne :-)

    Knus
    Dorthe

    SvarSlet
  5. Hej søde
    Mange og dejlige planer for en tiltrængt weekend
    Jeg er sikker på at du får ladet op til de måske lidt trælse næste 3 uger :0)
    Så fin og smuk en stjerne ....med historie
    Kæmpe kram fra Marianne

    SvarSlet
  6. Kære Miri

    Ha en rigtig dejlig weekend

    Kh Siffe

    SvarSlet
  7. Det er en fin stjerne med en dejlig historie.
    God weekend med dejlige julesysler.

    SvarSlet
  8. De juleting, som vi kan sammenkoble med tanker om bestemte mennesker, bliver altid de, som betyder mest for os.

    Eksamen :O GOdt, at den tid er ovre - det bliver din også engang.

    Hyg dig med ungerne.

    SvarSlet
  9. Kære Perler på en snor, Dorthe; mange tak og jeg vil ønske dig og dine det samme:-)

    Kære Marianne, hvis ikke det lykkes at få ny energi, så er det vist min helt egen skyld:-)
    Tak og i lige måde :-)

    Kære Siffe, mange tak og i lige måde :-)

    Kære Eva, ja, den har en særlig betydning og jeg holder meget af den :-)

    Kære Frøskuffen; ja- ting eller steder med en personlig historie, er ganske særlige.
    Jeg har aldrig været god omkring eksamener og det er ikke blevet bedre med alderen !

    SvarSlet
  10. .....julen er traditionernes tid.....så stjernen skal op og alt det andet der minder os om......elsker at julen kommer med lys og varme, her hvor dagene er så mørk korte.....har lige været til bazar på min yngstes steiner skole.....det er så smukt, poetisk og rørende.....ih, hvor jeg nyder.....

    SvarSlet
  11. Kære bruunsbolig, er der nogen , der forstår at belive traditioner, så er det steiner skoler, børnehaver.
    En meget smuk tid, vi er midt i:-)

    SvarSlet
  12. julepynt med en historie er det bedste, hvis du spørger mig. Det hygger langt mere end det, man har væltet med i en kurv i Kvickly.
    har faktisk mest hjemmelavet julepynt med masser af historier at fortælle.

    SvarSlet
  13. Jeg er ikke helt hoppet på juletoget endnu. Men gaver fra "mine" børn, som jeg har modtaget gennem tiderne som pædagog, kommer jeg lige til at tænke på. Mange, mange tegninger, perleplader, perlekæder og så "guldringen" som En helt særlig dreng netop havde fået hos tandlægen. Lige meget hvad gaven har bestået i, så er det tilkendegivelser, der har ramt mig. Håber, du får nogle gode oplevelser med dine eksamener og ønsker dig al mulig held og lykke...

    SvarSlet
  14. Kære Munter, du har ret:-) Vi holder mest af det, der fortæller sin egen historie.

    Kære Charlotte, Tak :-) At få et barns guldring- det er stort:-)

    SvarSlet
  15. Har også nydt weekenden på mine, nu voksne, børns Steinerskole - i selskab med silkestjerner, filtnisser, uldengle - og de skønneste dekorationer og adventskranse fra det "grønne værksted".

    Faktisk er traditionen i den grad gået mig "i blodet", at jeg gerne stiller op og binder kranse både lørdag og søndag, for på den måde at opleve stemningen...

    Vel hjemme igen (mør men glad - og med hovedet summende af indtryk og mange mennesker) SÅ er det bare med at få sine egne juletting ned fra loftet!

    SvarSlet