mandag den 28. november 2011

Genbrug

De fine glas som min far arvede og jeg arvede fra ham..
De har haft det hårdt.
Først vaskede Sønnen dem i opvaskemaskinen, så al guld faldt af.
Må dog lige undskylde ham, han var ung, alene hjemme, fest for alle vennerne, mens resten af familien var i Slottet i Sverige, skynde sig at rydde op, så familien ikke skulle se ødelæggelserne efter festen..
 Forleden, stødte jeg til glasset, mens det stod og passede sig selv..
Dunk, faldt foden af!
I samarbejde, med min kreative direktør, ÆldsteDatter, fik jeg nørklet et par kugler og et lille bånd.
Nu mangler vi bare, en fin lille tallerken, det kan stå på- så har vi en mini "oste"klokke, til alverdens dims og nips.
Genbrug med fornyelse:-)

18 kommentarer:

  1. Du er heldig at have din egen kreative direktør - hvor er glasset blevet fint! Jeg elsker genbrug ...

    SvarSlet
  2. Kære Madame, dét er jeg nemlig :-) Og har jo også min egen IT-ansvarlige:-)

    SvarSlet
  3. Hej i er godt nok kreative hjemme hos jer... ha en dejlig dag.

    SvarSlet
  4. Super-fin måde at lave glasset "leve" videre på.

    SvarSlet
  5. Hatten af jeres kreativitet :-)

    SvarSlet
  6. Kære Louise, det tror jeg du har ret i- tror bare vi ikke kan lade være :-) Tak og det samme til dig :-)

    Kære datter, nemlig ja :-)

    Kære perler- ja, og jeg er jo en dimse person, selv om jeg drømmer om at være minimalisktis :-)

    Lene;Tak :-)

    SvarSlet
  7. Gad vide hvordan det kan være at jeg ikke kan sende en kommentar til dig. Kan se igår, at der ikke kom noget ud af mine intentioner. Nu prøver jeg igen.
    Der er mange måder at finde en løsning på noget som er gået ind i en anden form end den oprindelige.

    SvarSlet
  8. Kære sidse, det var da mystisk..Men nu lykkedes det ! :-)
    Jeg bliver altid glad for ord fra dig :-)

    SvarSlet
  9. Det er vel nok Genbrug når det er bedst :o)
    med affektionsværdien også, super nice...

    ha en dejlig mandag Miri

    SvarSlet
  10. Det er da bare sådan, at det skal gøres. Det bliver familiens højst elskede pynt fremover :)

    SvarSlet
  11. Skøn skøn ide - det er genbrug når det er bedst :)

    SvarSlet
  12. Kære FamilenG; Tak- dejligt at andre også synes den er fin jeg er nemlig ret vild med hele konceptet :-)Og jeg ønsker dig det samme :-)

    Kære Frøskuffen, hi hi- jeg er i hvert tilfælde , ganske tilfreds :-)

    Kære uglemors verden, tak- genbrug med et tvist :-)

    SvarSlet
  13. I er da fyldt med gode ideer :-) hvad er diameteren på glasset?
    Kh.

    SvarSlet
  14. Kære Margith, det er bare os- ha ha :-) Det er et bette glas- ikke mere end 5 cm. Tænker jeg vil lede efter noget dukkestel, eller noget helt andet, der bare passer til :-)

    SvarSlet
  15. Dejligt at glasset fik ny funktion, så man stadig kan mindes ...

    SvarSlet
  16. Så sødt. Du kan da også bruge det til et lille nisse-bur:)

    SvarSlet
  17. Kære Pia, ja :-) Og bruge det til noget helt andet.

    Kære Eva, det er da det det skal bruges til ! Må så lige fange en nisse i rette størrelse:-)

    SvarSlet