tirsdag den 29. november 2011

At værne om sit barne sind

Jeg har 3 voksne børn.
Voksne i betydningen, rette alder, ansvarlighed for deres eget liv , evnen til at fungere i vores moderne samfund med alle dets udfordringer og muligheder ,omsorg for andre mennesker, kan forsørge sig selv og ved, i store træk, hvad de vil og hvorfor de vil det.
Voksne og deres mors store stolthed og glæde.
Og heldigvis er de vildt barnlige !
ÆldsteDatter har købt sig en julekalender. Med smarties !
I 24 dage, skal hun begynde sin dag med en dosis sukker og farvestoffer- hun er bare skøn :-)

16 kommentarer:

  1. Tja, jeg forstår hende godt.
    Børneslik smager nu altså bedre end voksenslik. Jeg kommer aldrig til at spise overtrukne mandler ìg den slags. Næeh, stik mig for en tier blandet fra tanken, og jeg er lykkelig.
    Så sent som igår stod jeg nede i centeret og overvejede at købe chokoladejulekalendere til os allesammmen. Den eneste grund til at vo ikke har fået det endnu er, at jeg glemte alt om det igen...... Hm.......

    SvarSlet
  2. Kære Fru Fox- så synes jeg indkøb af chokolade julekalender skal skrives på din indkøbs seddel :-)

    SvarSlet
  3. Hun er da bare for skøn, dejlig beslutning hun har taget :o)

    SvarSlet
  4. Hurra, for at bevare sin barnlige kerne. Gid det aldrig holder op :-) For nogen af os :-)

    SvarSlet
  5. :-) hils hende og sig hun skal nyde de.
    Kh.

    SvarSlet
  6. Og hvorfor er det så at jeg ikke allerede har købt de to fjernsynskalendere, som oveni købet giver overskuddet til gode formål? Jeg må fluks ha dem købt, tak for påmindelsen om barnesindet :-)

    SvarSlet
  7. Barnechokolade, jeps, den er jeg med på. Sidse

    SvarSlet
  8. Selvom man er voksen, så er det vigtigt, at man stadig også har et barnligt sind, som en dimension til det voksne sind :)


    Hilsen

    Henning
    iphone 4 reparation
    http://iphonereparationer.dk/

    SvarSlet
  9. Kære Karina; Dét er hun ! Og klog og meget voksen, men heldigvis også vildt barnlig :-)

    Kære Sonnie; Jeg synes også det var en god ide, man skal udleve sine drømme, med mindre de skader andre :-)

    Kære Perler på en snor, det er nemlig rigtigt ! Vi skal nurse vores barnlighed:-)

    Kære Margith, det skal jeg gøre :-)

    Kære Lene, ja, hvorfor har vi ikke det ? Det er også hyggeligt at skulle åbne en ny låge hver dag :-)

    Kære Sidse, :-) Gad nu godt ha en fra Summerbird :-)

    Kære Datter- jeps og mange sjove slags :-)!

    Kære Henning, det er jeg helt enig i. Tænk, hvis vi var vildt fornuftige og rationelle hele tiden...Gab !

    SvarSlet
  10. Jeg har også købt chokolade kalender til mine store unger, for det kan de ikke undværre mener de!!!
    Dejligt med et barne sind, det må gerne bevares længe endnu.

    Stort kram

    Marlene

    SvarSlet
  11. Jeg forstår hende så godt - her i juletiden er det vigtigt at have barnesindet i behold :-)

    SvarSlet
  12. Det er da en julekalender som kan gøre glæde.
    Mine unger plejer at få chokoladekalendere, men i år springer vi over. Det kan være det er en dum ide...
    Glædelig sidst i november, Miri.

    SvarSlet
  13. Kære Marlene, :-) Nej, det kan åbenbart være svært at undværre, her i December:-) Men barnesindet skal jo passes !

    Kære MAdame, Det skal det og nu bliver det det- det har hun selv sørget for :-)

    Kære Kari, ja, du skal nok passe på....Traditioner er svære at bryde- især for dem med et barnligt sind :-) Tak og i lige måde !

    Kære Hanne, tja..:-) Hun glæder sig !

    SvarSlet