torsdag den 3. november 2011

365

 Siden 2008, har jeg, hver dag taget et billede og lagt i en mappe, der kaldes 365.
Hver dag, ét billede.
Ofte tager jeg masser af billeder, i løbet af en dag, men ét af dem, skal i 365.
Dette billede er fra 2010- 365

Dette billede er fra 2009- 365. Kan faktisk huske det billede. sad på skovvej og ventede på bussen.
Og det sidste billede er fra 2008- 365.
365 gør at jeg ser min hverdag.
365 er mit år.
Og jeg tænker ikke dybt over hvilke billede, der skal i 365. Der skal bare være et nyt billede, 365 gange om året.
Gadvidst, hvilke billede der bliver 3.November 2011..

15 kommentarer:

  1. Det gi'r mening, det du skriver med at "se" din hverdag. Kommer til at tænke på Lotte Svendesen, og hvordan hun som helt ung brugte en omslaget fra en tændstiksæske som linse til at se sit liv igennem. Der var svære ting i hendes barndom, men når hun valgte at kiggen igennem tændstiksæsken kunne hun filtre i det der gjorde godt og ikke godt. Sætte fokus på noget og lade noget andet træde i baggrunden. Der sker noget med fokus, opmærksomhed. Sådan noget....;-)
    - Og så er det dejlige fotos, som også vækker mine historier. God dag, Miri...

    SvarSlet
  2. Hvor er det altså en god ide. Måske man skulle snuppe ideen?
    Ha en dejlig torsdag.
    Kram hanne

    SvarSlet
  3. Sikken en genial ide. Den vil jeg prøve at gøre til min 2012 ambition, for som lettere perodisk tosset i hovedet, er der mange mange dage der forsvinder i tågerne af tristhed og træthed.

    Rigtig god dag nummer... øhh hvad nummer har dagen egentlig i dag??? ;)

    Knus
    Henriette

    SvarSlet
  4. Hvor skønt Miri! Hvor er det fint. Hvor rummer du dog meget eventyrligt. Det er dejligt at lære dig bedre at kende her igennem din blog. Kram til dig.

    SvarSlet
  5. Du er altid god til at fange de små og dejlige detaljer i livet! Der er ALTID noget at være taknemmelig for!

    SvarSlet
  6. Jeg kan huske, du har fortalt om det før.Da tænkte jeg: ja det er en fortryllende ide, det vil jeg også prøve... blev ikke rigtig til det store...måske ligesom Henriette 2012?
    God dag og tak for kigget.

    SvarSlet
  7. Kære Charlotte, Tak for dine ord. Fokus og opmærksomhed. Historien om Lotte Svendesen. Tak ! :-)

    Kære Hanne, du snupper bare :-)

    Kære Henriette, Projektet er i hvert tilfælde en daglig glæde for mig. Noget jeg bare troede var et sjovt forsøg- et projekt, er blevet en naturlig del af mit liv.

    Kære Anja, der er altså noget med dig.. Det er et stykke tid siden, vi har skrevet hos hinanden og så skriver du lige i dag..I dag, hvor lige de ord du skriver, er så gode og nødvendige for mig. Tak :-)

    Kære Kirsten, tak ! Tak fordi, du kan se det og også kan se det hos mig :-)

    Kære Lavendel- " fortryllende ide " - hæhæ, der er sgu ikke meget fortryllende over hverken mig eller mit liv- men 365, det virker ! :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare en SUPER god idé :)

    SvarSlet
  9. Det er en dejlig idé at sætte fokus på sit liv i de helt almindelige dage, som jo ellers bare flyder afsted. Lige nu tænker jeg, at 2011 ikke rigtig har været mit år, så det var godt jeg ikke gemte et billede fra hver dag, men måske havde det alligevel været godt....
    Nu er det for sent, men 2012 kunne jo godt bruges. Måske.
    God aften.

    SvarSlet
  10. Kære Trine, er ad for du måske kan bruge det til noget :-)

    kære Eva, det lyder faktisk rigtig øv, at 2011 ikke har været dit år..Tænker lidt, at hvis du delte året op i timer, minutter, så har det måske været rigtig gode stunder.
    Og heldigvis, er der lidt år tilbage :-)

    SvarSlet
  11. Genial idé og specielt at det bare er glimt fra en almindelig hverdag :-)

    SvarSlet
  12. Det er da en fantastisk god idé, netop dét at sætte fokus på ens hverdag

    SvarSlet
  13. super fed idé
    jeg går ud fra at du gerne deler ...
    åbner straks en ny mappe : 365 ♥

    kram og tak ♥

    SvarSlet
  14. Kære Bettina, jeg væger bevidst, ikke at stille billeder op/tænke for meget over dem. Tager bare et billede:-)

    Kære Lydert; ja- og det er ganske fint at se tilbage på de mangle øjeblikke, året har bestået af.

    Kære Marianne, :-) Ja, selvfølgelig deler jeg:-)

    SvarSlet
  15. Synes det er en fantastisk måde at visualisere sit liv, hverdag, små og store øjeblikke gennem året der går...en måde at fasteholde livets gang, mening og fastfryse små øjebliksbilleder - minder fra det brogede liv.

    Store kram, tanker og bare overflod af positive følelser fra mig til mig.

    SvarSlet