søndag den 23. oktober 2011

Mig og min blog

Flere har sagt til mig, at jeg er som min blog.
Eller min blog er som mig.
I disse dage, er vi lidt kedelige og små fornærmet på livet, og hvad det ikke tilbyder os.
Lidt uklædelig misundelse på andres lykke og  ditto spændende og udviklende liv.
Lidt opgivende i forhold til at alt, alt, er op til os selv, er vort eget ansvar.
At, vi selv skal skabe os det liv, vi drømmer om..Nogengange ville lidt hjælp og opmuntring være dejligt,at nogen tog føringen og vi bare kunne føle med, med et smil og lidt kriller i maven.
Vi og Os, er bloggen og jeg.
Vi afspejler åbenbart hinanden.
Heldigvis, byder livet også på dejlige timer i De Dejligste Døtres selskab.
En lang dag i Roskilde,i selskab med disse 2, er ikke det værste vi har:-)

17 kommentarer:

  1. det kender jeg godt at græsset er grønner hos de andre ,men er det det ?? nix jeg tror det ikke :)

    du er velsignet med 3 raske dejlig børn og du bor i danmark hvor ingen krig er og her er heller ikke hungersnød ,så vi ,du og jeg er super heldige :) men ud over det ,ja så er der ønsker vi godt kunne ønske os var anderledes :)

    en god dag til dig til vi ses en torsdag :)

    SvarSlet
  2. Godt, at der er stjernestunder ind imellem.
    Jeg synes bestemt, at du har fortjent lidt opmuntring og medgang. Jeg ved bare ikke lige, hvordan man linker til det....
    (Psst..., hvis du finder ud af det, så giv mig lige et praj.)

    God solskinssøndag til dig.

    SvarSlet
  3. Sådan er livet vist engang imellem, men som altid formår du at vende det til det positive!
    Dejlig søndag til dig og dine.

    SvarSlet
  4. Pssst. Hej. Måske er det årstiden? Lige nu synes jeg også det er lidt nede i en bakkedal. Livet. Tungere.
    Jeg tror sgu det er årstiden! Blame it on the weather. Spøg til side:

    Hvad er medgang for dig?
    Hvordan ville du have det, hvis du mærkede medgang? Kan du sætte nogle ord på? Hvad ville være anderledes? Og hvordan?

    Knus

    SvarSlet
  5. Jeg er nok en af de underligste mennesker, for tænk!! Jeg er lykkelig!! Fortæller også tit min mand det, jeg ønsker mig ikke så meget mere end alt det jeg har, de ting jeg måske drømmer om, de betyder jo ikke det store, hvis jeg ikke får dem, jeg er stadig lykkelig, tilfreds, jeg har en dejlig mand, to dejlige børn, jamen jeg ønsker virkelig ikke mere!!

    Måske jeg bare er overstadig efter en dejlig uge i det sydtyske, og dog!!! Nej jeg er lykkelig.

    Nu er kunsten så om jeg kan give dig lidt lykke også!! Videre bringe lykken?? Måske, måske ikke, jeg kan prøve at give nogle gode dage til dig også.

    Håber det allerbedste for dig, og at du må få den lykke du søger, og ønsker. Nogle gange er det op af bakke, men tro mig, lige pludselig er man nået toppen, kan skue ud over det hele og selv vælger vejen frem.

    Stort kram

    Marlene

    SvarSlet
  6. Åh hvor jeg bare ved hvad du mener...og det er så nemt sagt, det der med at man selv er med til at skabe sit liv..ja ja, men hvis rammerne pludselig ikke er så vide som de var engang... Ja så tager det både tid og kræter at finde sig til rette indenfor de nye rammer, før man kan begynde at tænke ud af boksen, indenforrammerne... :o)
    Du får lige et knuss og et kram og et ønske om at du må finde de veje der gør dig mere tilfreds... :o)

    SvarSlet
  7. kære søde dejlige Miri ...
    Du og din blog er et skønt par ...kedelige - glæ(a)de -triste - medgang - modgang -
    travle -gavmilde - osv osv...jeg kunne blive ved ... jeg holder sååå meget af jer begge to ... og er virkelig glad for at kende dig IRL .... Du er det skønneste menneske ...Du har helt klart mange drømme og ønsker ... og formår at leve en del af dem ud ... men fortjener helt sikkert at mange flere at dem bliver ....
    og du "arbejder" jo for alt det positive :o)
    kæmpe søndagskram♥

    SvarSlet
  8. Kære Miri.

    Du og bloggen er et skønt par! - Og de følelser du beskriver, kender jeg ihvertfald også til. Mon ikke vi alle har det sådan indimellem?
    Godt at du har de dejligste døtre (og sønnike), som beriger dit liv så meget...

    Nyd din søndag!

    KH

    SvarSlet
  9. Kære Helle, jeg ved og tror ikke græsset er grønnere hos jer andre :-)
    Og jeg ved godt, hvor heldig jeg er og synes også jeg udviser en dyb taknemmelighed for det jeg har og er.
    Derfor, kan der godt være områder, der har brug for noget udvikling og ændring.
    Og ja, jeg glæder mig til vi ses igen :-)

    Kære Eva, Tak for ønsker om gode link :-) Og jeg ønsker dig det samme :-)

    Kære Olines ; Tak og jeg ønsker dig den bedste Søndag :-)

    Kære Lene; Jeg har en ret klar viden- mere end en fornemmelse, af hvad jeg mangler/ søger.
    Men tak for nogle gode søgeord :-)
    Og ja, jeg er frisk på at give noget skylden, så jeg kan være lidt ansvarsfri :-)

    Kære Marlene, hvor er det vidunderligt at læse ! Du er et heldigt menneske. Tak for at fortælle :-)

    Kære Pi Andrea, tak for dine ord. Det er godt at læse, :-)

    Kære Marianne, jeg kender få mennesker, som kan røre mig på afstand, som du kan.. Tak- søde , dejlige Marianne:-)

    Kære Karina, tak for dine ord :-)
    Og jeg nyder min Søndag og håber du nyder din sidste ferie dag- solen er i hvert tilfælde med dig :-)

    SvarSlet
  10. Kære Miri. kan det overraske at JEG ofte (med en kærlig understregning) misunder dig din evne til mildt at formulere og illustrere dine stemninger. Du og bloggen har så smukt et udtryk. DET gad jeg godt besidde selv.

    Kære Miri, hver gang jeg kører op til Bettina i Frederikssund, tænker jeg på dig når jeg passerer din by. Jeg sender dig en kærlig hilsen, og drømmer om igen at sidde på din bænk, og nyde din kogekunst, din langsomme griben verden an, og jeg tænker med glæde tilbage på vores dag sammen den sommer.. :)

    Du og bloggen sætter jeres aftryk hos mig og mange mange andre. DET er værd at huske på.

    Mange søndagsknus
    Henriette :-)))

    SvarSlet
  11. Søde kære Miri. For lidt tid siden læste jeg dette citat for første gang. Måske kender du det allerede? Da jeg læste det kom jeg med det samme til at tænke på dig, og det synes jeg var lidt for meget at belemre dig med, jeg mener, vi kender jo ikke "rigtigt" hinanden. Men nu får du det altså i dag:

    "One day the sun admitted,
    I am just a shadow.
    I wish I could show you
    the Infinite Incandescence
    I wish I could show you,
    when you are lonely or in darkness,
    the Astonishing Light of your own Being!"
    -Hafiz

    Store knus og en masse ekstra lys til dig.

    SvarSlet
  12. Søde Miri,

    Jeg kender dig kun via bloggen, og endnu har det kun været et kort bekendtskab, men hvilket et, elsker din måde at skrive på, dine ord rør altid ved et eller andet indeni, og som regel på den gode måde - du er god til at glædes over de små ting i hverdagen, og de nære du omgiver dig med - det er stærke sider af dig og din blog.

    Modgang tror jeg de fleste kender til, og om græsset er grønnere hos naboen, og om de har det meget sjovere/lettere, det ved jeg ikke - men jeg ved, at selvom tunnelen kan føles lang og bakken stejl, så møder man altid lyset for enden, og udsigten på toppen er som regel fantastisk - Så grib de små glæder, og glæd dig over at hver dag er lig med en dag tættere på den gode udsigt :)

    kh
    Karina

    SvarSlet
  13. Jag kan känna precis som du många gånger och det måste vara lov till det också. Så plötsligt händer det något som gör att man blir glad och kanske rent av lycklig.
    En klapp på kinden, en kram eller när någon säger: "Vad duktig du är!" kan vara hela skillnaden.
    Därför kommer här lite uppmuntran från mig:
    * Din blogg är verkligen läsvärd.
    * Du har en underbar kreativ gåva.
    *Du kan glädjas åt det vackra i det lilla
    * Du är väldigt duktig på att sy och sticka och att göra din tillvaro vacker.
    *Utan dig hade världen varit en mycket tråkigare plats

    Kempestora kramar

    SvarSlet
  14. Kære Henriette, jeg ved sket ikke hvad jeg skal svare dig.. så derfor siger jeg bare et simpelt tak- men det kommer fra mit hjerte.
    :-)

    Kære Anja, Øj, hvor du ramte mig med det citat ! Og det ramte ekstra fordi det kommer fra dig, der havde tænkt på mig. Og nej, vi kender ikke rigtigt hinanden..Men , hvor er jeg glad for at kende til dig !
    Tak :-)
    Og ps- jeg kan ikke forestille mig at blive belemret med dig !

    Kære Karina Uglemor, 1000 , 1000 tak! At du har så stort et hjerte at du fortæller mig disse ord- det gør mig glad og ydmyg- mange tak.
    :-)

    Kære Ann, jeg vil gemme dine ord, tæt på mig, så jeg kan læse dem, når tvivlen nager. Mange mange tak. Du er et overskudsmenneske, som jeg er glad for at kende til.

    SvarSlet
  15. Jeg synes jeg lærer så mye av å lese bloggen din. Jeg synes du og din blogg er to kloke damer. Takk for at du deler stemningene og tankene dine med oss.

    SvarSlet
  16. Kære Fuglemamma, mange tak for de flotte ord om os :-)
    Jeg ønsker at dele og jeg ønsker at være ærlig.

    SvarSlet
  17. Måske er du og din blog stille og kedelige - jeg og min er tavse og ikke-deltagende. Hvis af samme grunde som dem du lister op. Ca. i hvert fald.
    Heldigvis er der ting som DDD, der giver lidt farve og grund til smil!

    SvarSlet