lørdag den 29. oktober 2011

En lørdags vemodige tanker

 Weekend. Jeg holder af weekend. Holder af den frihed, den tilbyder. Holder af at kunne trisser ud og sætte boller i ovnen og smutte ind under dynen og læse, indtil bollerne er bagte og parat til ost og marmelade.

Jeg holder også af hverdagens travlhed. Når jeg har travlt kan jeg endnu mere nyde, når travlheden udebliver og giver rum for friheden til at følge min lyst. 
Det er bedst at have travlt, med noget jeg brænder for. Noget jeg bare gøre, noget som har en form for betydning for mig og helst også for andre.
At brænde, for det jeg gør. Det være sig på alle områder i mit liv. At jeg ønsker at brænde for det. At være tilstede, med begejstring og glæde i mit arbejdsliv, i den måde jeg, vælger at bo på, i venskaber og i kærlighed.
Synes jeg mangler lidt brænde til det bål.
Er ikke trist eller depri, har bare lagt mærke til at der sgu ikke er meget ild i mig.
Savner udfordringer, overraskelser, nye indput, lidt spænding og uforsigelighed.
Og nu vil jeg spise en af de småkager med 2 slags chokolade, nødder og frisk ingefær !
Bare fordi, det er Lørdag :-)


11 kommentarer:

  1. Lidt chokolade er altid godt....og bare du ikke brænder ud...en lille ild kan ulme længe og SÅ....god lørdag fra bænken.

    SvarSlet
  2. er det de småkager du ikke kunne finde opskriften på til mig?

    SvarSlet
  3. Kære Lone, jeg brænder ikke ud:-) mangler vist bare noget at brænde for :-)

    Kære 3.sal- nej- kan slet ikke huske, hvor jeg har den der opskrift !

    SvarSlet
  4. Jeg må nok indrømme, at jeg holder mere af weekenden end af hverdagens travlhed...

    - Og klart at det er bedst, at have travlt med noget, du/man brænder for.
    I mine øjne lykkes det altså meget godt for dig, men selvfølgelig er der ikke altid nok brænde til bålet. Sådan er det bare for os alle. Tror jeg nok?

    Småkager er meget tilladte om lørdagen! Jeg har selv lige fortæret 3 snebolde, havde desværre ingen småkager! ;-)

    Nyd din weekend.

    KH

    SvarSlet
  5. Dine tanker rammer lige ned i mit lørdagshjerte.

    Jeg har ingen småkager. Men en god kop kaffe og et par overspringshandlinger kan måske gøre det. Vi får se:)

    SvarSlet
  6. Måske er det ikke så vedmodigt endda? Måske er det at kunne mærke at man savner ilden, præcis den gnist der skal til for at man kan tænde den (igen)?

    SvarSlet
  7. Guf de småkager ser gode ud, og mig som ELSKER småkager!!!

    Tror vi alle har det som du skriver ind imellem, årstiden, alt det mørke, tror vi går lidt i dvale, men det skal nok komme igen, det er jeg sikker på!!!

    Rigtig god weekend og nyd den!!! Småkageopskriften må gerne lægges på bloggen!!

    Stort stort kram

    Marlene

    SvarSlet
  8. Kære Karina; Snebolde !! Åh, jeg elsker snebolde :-)
    Og tak for dine ord.

    Kære Eva, Jeg er sikker på det hjælper :-) Og ellers må du bage :-)

    Kære Janne, det kan være. Måske. Forhåbentlig. Jeg må se. Tak :-)

    Kære Marlene, det kan være du har ret. Jeg takker for dine ord:-)

    SvarSlet
  9. Får lyst til at skrive et lille citat til dig, som jeg ofte tyr til, når jeg rammes af vemodighed;
    »Nogle dage er det gråvejr, og andre dage skinner solen. Nogle dage er luften blid, og andre dage er den kold og voldsom. Det svarer til en cyklus inde i os mennesker. Der er dage, hvor vi er triste, og dage, hvor vi er jublende glade. Det er naturligt.« Katrine Gro Hansen KH Charlotte

    SvarSlet
  10. At spise småkager er en god løsning. Jeg tror faktisk at jeg spiser for få småkager :-)
    Du er altid så stærk i din reflektion og til at få sat ord på. Det kan jeg godt misunde dig. Men jeg må jo bare igang med at øve mig. Go søndag. Kh Dorthe

    SvarSlet
  11. Kære Charlotte, tak ! Tak for de fine ord- dem vil jeg tage til mig.
    :-)

    Kære Dorthe; Tak fordi, du fortalte mig det- er faktisk glad for, at det er det du oplever hos mig.
    :-) Du er bare for smækker lækker til at spise småkager :-)

    SvarSlet