fredag den 7. oktober 2011

Denne Fredag..

Kaffen er  lun og god.
Næsen kold.
Sidder og tænker store tanker, efter inspiration fra Anja
Forandringer er på vej.
Sidste arbejdsdag i 2 måneder. Begynder på skole på Mandag- bestemt også arbejde, bare en anden slags
Tænker på,hvordan mine rytmer vil blive.
Tænker stort og småt.
Fylder kaffekoppen og slynger et sjal om skuldrene. Her er lidt koldt. Skal jeg tænde for varmen..
Skole- tidligere op- togtur.
Nye vaner skal måske til, hvilket også vil være godt, da jeg har det bedst med at ryste mine vaner i ny og næ.
Føler mig en anelse- " åh jeg gider ikke, det er koldt og blæsende, jeg er tyk og grim, alting er så hååårdt i dag"- agtig.
Kommer så til at tænke på Anja , hendes ord om, at vi bare er til låns..
Smil og grib så den Fredag ved kraven og knus elsk den !
God Fredag :-)

16 kommentarer:

  1. Bliver det ikke meget rart at skifte rytme for en tid og begynde på skole? Jeg tror vi har godt af rytmeskift ind imellem :-)
    Jeg har lige tændt for varmen - nu blev det altså for koldt!

    SvarSlet
  2. Kære Miri.

    Jeg tror også det bliver godt for dig, at skifte rytme lidt. Også selvom det indebærer togtur..
    Smukke og kloge ord fra Anja, tak for den deler. Hun har ufattelig ret!

    Håber du får en dejlig weekend.. :-)

    KH

    SvarSlet
  3. Sikke en masse tanker....godt at få dem ned på tryk, og du er da modig....at kaste dig ud i noget nyt!
    Ønsker dig held og lykke!

    Håber du får det rigtige greb på fredagen!

    SvarSlet
  4. Godmorgen Miri!
    Nu får jeg lige den stramme mine på, du er ikke for tyk. Du er smuk og dejlig, som du er, færdig.
    Så til noget helt andet :-) at tænke store tanker om bl.a. liv og død kan ikke undgås og skal vel heller ikke. Engang imellem kan det være godt at sætte tingene lidt i relief.
    Tror det er godt du skal i skole og få ny inspiration og nye vaner for en tid.
    Kærlige tanker.
    Margith

    SvarSlet
  5. Ja, det er pludselig ved at blive koldere. Her i huset klarer vi den - indtil videre - med varm te, tændte stearinlys og et uldent sjal om livet! Prøver om vi kan nå hen til efterårsferien. Det er sådan en lille milepæl - opg der går lidt sport i den ...

    NB. Godt indlæg og tanker om livet til låns hos din bloggerkollega!

    SvarSlet
  6. Miri, jeg har læst indlægget, du henviser til. Nu sidder jeg og er tankevækket og rørt...
    Tak fordi du deler, og jeg tar ordene med mig ud i min dag.

    Jeg håber din dag bliver dejlig, god og smuk!
    Knus!

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde, jeg skal også starte i skole om to uger. Det bliver skønt at skulle møde til direktørtid (kl 9), og jeg har korte dage på skolen. Til gengæld ved jeg så fra de andre diplommoduler at der bliver meget læsning og opgaveskrivning, men jeg glæder mig.
    Knuselsk fredagen, et herligt udtryk, det vil jeg gøre :-)

    SvarSlet
  8. Jeg vil også knus-elske fredagen og holde om mine kære.
    God fredag til dig.

    SvarSlet
  9. Tak for det... :)
    Jeg har også lige tændt for varmen i brændeovnen nu bliver det også koldt her.. Ting skifter nu, og jeg er sikker på du nok skal klare skiftet rigtigt fint.. :) Go´weekend...

    SvarSlet
  10. Ændrede rytmer sætter sig i hele familien. Kæresten min startede skole sidste uge, med mere tid om morgenen til følge.
    Jeg glæder mig over at kunne nå at kramme farvel i hele ti uger, inden han igen er tilbage ved de store grumme maskiner han holder meget af :)


    God fredag til dig :)

    SvarSlet
  11. Jag blir ofta lite rädd när det är nya saker i livet..vill gömma mig under täcket och blunda. brukar tänka..." äsch, ta det med en klackspark" så brukar det blir lättare. skickar värme till dig..

    kramar Lycke

    SvarSlet
  12. Spændende med skole, tror helt sikkert det vil være godt med lidt luft forandring en gang imellem.

    Nyd weekenden og glæd dig til det som kommer.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  13. Det vil jeg gøre, Miri. Eller okay: Gør det faktisk allerede. Knuselsker fredag :-))
    Rigtig god weekend i det hele taget!

    SvarSlet
  14. Kære Madame; Det bliver godt at komme på skole:-)
    Jeg synes faktisk også her er lidt koldt nu...

    Kære Karina; Enig:-) Faktisk helt enig med alt du skriver :-)
    Og i lige måde :-)

    Kære Betty; Jeps:-) Jeg er en speed tænker :-)
    Jeg fik grebet den:-)

    Kære Margith- tak fru stram :-) Og hvorfor skal jeg dog spilde min og jeres tid med det pjat !
    Anja skriver , jeg tænker og føler :-)

    Kære ihanne, jeg tror ikke jeg får de andre med på den sport ! De er nogle tynde frosne pinde :-)
    Anja skriver om mange mange ting, der får mig til at tænke dybe tanker.

    Kære Lotte, Jeg er glad for du læste det- for det er godt at læse hendes ord!
    Og tak- jeg vil også ønske dig den dejligste weekend.

    Kære Lene, du er en af de flittigste mennesker jeg kender til og du besidder en nysgerrighed og et gå-på mod, jeg tager hatten af for.

    Kære Sonnie; Og det burde vi gøre hver eneste dag ! Men jeg ved, du også er en kvinde med hang til weekend:-)

    Kære Rakel- åh ville gerne sidde og lytte til knitrende ild og føle den varme :-)
    Tak:-)

    Kære Pernille, jeg kan godt forstå det bliver dejligt at I får lidt morgen tid sammen. Og ja, ændrede rytmer for en person, påvirker alle.

    Kære Lycka, Tak for et kærligt spark:-) Det bliver godt:-)

    Kære Marlene, helt sikkert og nu er den her - altså weekenden :-)

    Kære Glade blogger, ja- du er igang med et helt nyt liv :-)

    SvarSlet
  15. kære Miri

    nu er weekenden i gang og forhåbentlig én af de go'e
    så sande ord Annja skriver ... og ganske rigtigt skal vi tænke tnaker om stort og småt ondt i livet ... bare det ikke overskygger ....
    nyd din weekend
    din lækre sild ;o)
    kram♥
    og godt med lidt forandring fra mandag ...

    SvarSlet
  16. Kære Marianne, Weekend styrer for vildt :-) !

    SvarSlet