mandag den 17. oktober 2011

At leve glæden

Livet venter ikke på, at jeg har overskud eller råd til at leve den slags liv, jeg helst vil.
Livet vælter bare afsted og det gælder om at hoppe på og få det bedste ud af det.
 Der er mange områder i mit liv, der slet slet slet ikke er, som jeg gerne vil have de skal være.
Jeg prøver,selvfølgelig, at ændre på dem, men det er ikke altid det lykkes.
Langt fra.
 Så prøver jeg at få det bedste ud af det liv, jeg nu engang har.
At leve det i en form for glæde og leg.
At huske at livet ikke bare er hårdt og anstrengenede, men også magisk og bestemt ikke noget vi kan tage forgivet.
At leve hver dag, som den var den sidste.. Dét er nok lidt for anstrengende for en halvgammel kone, som mig.
Men jeg forsøger virkelig, at nyde min tid.
At bringe glæden ind i min hverdag.
At bevare min nysgerrighed.

Det lykkes bestemt ikke altid, men jeg gør mit bedste.
Og øvelse, gør jo mester :-)

20 kommentarer:

  1. Jeg synes altid du har været god til at finde og leve glæden :)

    SvarSlet
  2. Bliver glad af både billeder og tekst :-) Lige mine ord!
    TAK for det!

    SvarSlet
  3. Så kan det vist ikke siges meget flottere. Håber du får en skøn dag ! :-)

    Ps. Synes din frugtpose er cute..

    SvarSlet
  4. Enig, samme tanker jeg ofte har... :)
    Jeg elsker mariebær, som du så fint har brugt... Har selv sat en rose i haven for nogle år tilbage, men hold op hvor den vokser... Men små hvide blomster i foråret og masser af røde bær i efteråret, det er det fine.. :)

    SvarSlet
  5. Ja det er også den vogn jeg til tider kører med, når man da ikke kommer til at ligge for længe i overhalingsbanen.
    Det gælder om at holde ind en gang i mellem og nyde dagen for det den nu bringer og det synes jeg du beskriver ganske flot :o)

    SvarSlet
  6. Jeg synes, du klarer det helt godt...sød krans

    SvarSlet
  7. Jeg synes nu det går ret godt for dig med at leve det gode liv. Det er i hvert tilfælde det jeg fornemmer, når jeg besøger dig i din hyggelige stue. Dejlige billeder. Håber du får en herlig uge - og tusind tak for sidst.
    Kh Dorthe

    SvarSlet
  8. Takk for fine ord og vakre bilder.

    SvarSlet
  9. Livet er "umage-arbejde". Du er vist bedre til det, end du tror:)

    SvarSlet
  10. Jeg synes også, du virker til at være ret god til, at leve livet med glæde... Og du ser ud til at være god til det! :-)

    Fornuftige og smukke tanker du skriver, dem kan vi alle gøre gavn af...

    KH

    SvarSlet
  11. Jeg synes, du gør det helt godt ;-)
    Min søster sagde til mig i går, at hun synes jeg er sej, fordi jeg kan holde til "al det depressionshalløj" og jeg føler mig absolut ikke sej! Hvis du ser på dit liv uderfra, ser det helt anderledes ud end du selv oplever det.

    Jeg tænker tit over, hvordan det ville være at være i en andens hoved (og nogengange også møde mig selv...) ;-)

    SvarSlet
  12. Kære 3.sal, tak- det er jeg glad for at høre- især fordi du jo kender mig ret godt:-) Og det gør mig glad, at jeg måske har givet dig en god glædes ballast :-)

    Kære Perler; Selv tak- jeg bliver sørme så glad, hvis du kan få noget som helst med hjem fra denne blog :-)

    Kære Bettina; Jeg var ret stolt, da jeg trak min æblepose frem i skolen i dag :-)
    Tak- har faktisk haft en ret skøn dag :-)

    Kære Wunderbar; Tanker vi nok alle gør os og jeg tror vi skal genopfriske dem med jævne mellemrum :-)
    Mariebær- det var det de hed ! Tak :-)
    Og ja, den kan gro højt og længere end højt !

    Kære FamilienG; At leve sit liv med bevidsthed. Det er nok det det handler om- at være bevidst om sine valg.
    Tak :-)

    Kære Lone, tak :-)

    Kære Dorthe, jeg bliver glad for at du fornemmer det ved mig og i min stue ! Det må betyde noget at du kan mærke det. Og selv tak ! Jeg er så glad for de Torsdage :-)

    Kære Fuglemamma; selv tak- holder af at dele og bliver så glad for at få en kommentar:-)

    Kære Eva, umage arbejde- ja, det kan vi vist godt kalde det liv :-)
    Tak- måske du har ret, men der er altid plads til forbedringer :-)

    Kære Karina, mange tak for dine søde ord. Åh, du var savnet i Torsdags !

    Kære Polka, at være på besøg hos/i en andens hoved- den tanke kender jeg godt :-) At kunne se og mærke og opleve verden gennem en anden..
    Men kun på besøg ! Vil helst være mig :-)

    SvarSlet
  13. kære søde dejlige ven :o)
    livet er desværre ikke altid en dans på roser ...men at leve i nu'et - med og på de vilkår man har (til rådighed og øjeblikket's nu) synes jeg du er helt fantastisk til ....
    kæmpe mandagskram ♥

    SvarSlet
  14. Kære Miri,

    Kender den følelse... men bliver på forunderlig vis glad for at høre/læse, at jeg åbenbart ikke er den eneste. Ikke forstået sådan, at det også skal føles hårdt for andre også - mere bare sådan at... tjaaa, sådan er livet måske bare. Selvom jeg nu er glad og tilfreds for det meste! Og jeg bliver bestemt ikke i dårligere humør af at læse dine skønne indlæg. Tværtimod.

    Masser af god karma fra Nørrebro til dig :-D

    SvarSlet
  15. Kære Marianne, jeg vil simpelthen bare tage dine ord til mig og sige tak.
    Og lige tilføje, at jeg er ret taknemmelig over at kende dig:-)

    Kære Glade Blogger, gud ja, nu bor du jo her ! :-)
    Og jeg forstår hvad du mener - og det er bla derfor jeg er glad for dette bloggeri, vi kan dele vores tanker og ideer og erfaringer.

    SvarSlet
  16. Elsker dine ord, du forstår altid at få essensen frem - og ud fra dine billeder at dømme, så ser det ud som om du i dag er lykkedes ret godt med at nyde livet - det ser rigtig hyggeligt ud :)

    Knus

    SvarSlet
  17. Uh du er dejlig. Jeg sender dig et kæmpe stort kram lige fra hjertet.

    SvarSlet
  18. Kære Uglemor- mange tak ! Synes selv , jeg ofte famler efter ordene, så det er dejligt at du synes , jeg rammer plet.
    Og Søndagen var en god dag :-)


    Kære Anja, mange tak- du ved jeg holder ret meget af knus :-)

    SvarSlet
  19. Som altid smukt skrevet - og med smukke billeder. Jeg synes godt om dine livsanskuelser. Meget sunde og sande - måske man skulle adoptere dem...

    SvarSlet
  20. Kære unikarina; Tak :-) Hvis mine ord kan skabe inspiration, så bliver jeg glad :-)

    SvarSlet