torsdag den 6. oktober 2011

Aftensmad den 5-10

Vi er en anelse matte i sokkeholderne herhjemme.
Vi skal vist lige vænne os til mørket og kulden- det tærer på overskud og kræfter.
Ofte lyder det , når vi mødes -" Har du tænkt på aftensmaden"?
Og - næsten- lige så ofte er svaret- " Næ, har du " ?
Tænke tænke og hurra for hvad køleskabe kan gemme.
Salat af en stump agurk, lidt kogte kolde grønne bønner, iceberg rest, avocado, feta, persille og god olie/eddike dressing.
Dertil eller ved siden af, diverse rodfrugter, ingen kartofler, i ovn- bare med lidt god olie, salt og et velment drys spidskommen.
En skive godt brød.
Velbekomme :-)

11 kommentarer:

  1. Det må være lidt sjovt, at være to om maden.

    SvarSlet
  2. Det er da ret sejt bare lige at kunne trylle det der frem fra køleren :)

    SvarSlet
  3. Kære Sidse; det er det også , og dejligt at der nogen gange er en anden der laver maden :-)

    Kære Datter; bestemt :-)

    SvarSlet
  4. tryllekunstner Miri ...
    ser super lækker(t) ud ...(som altid) ;o)
    kram♥

    SvarSlet
  5. Uuhhhmmmmm - det serlækkert ud :-)
    Lader mig lige inspirere til sådan engang "væltet køleskab" ;-)

    SvarSlet
  6. Nogen gange bliver jeg overrasket over hvad der kan blive ud af det, som køleskabet nu indeholder.
    Du og din datter er meget gode til det :-)
    Knus.

    SvarSlet
  7. Lækkert ser det ud, det gad jeg da godt have!!!

    Kram

    Marlene

    SvarSlet
  8. Mums det lyder godt og ser også sådan ud.... utroligt at det ikke var en planlagt måltid :)Bare sådan trylle,trylle :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  9. Ser lækkert ud, jeg vil finde et marked og få noget grønt....varm hilsen

    SvarSlet
  10. Kære Marianne, trylleri- tja - det lyder bedre end, Træt kone tømmer køleskabet :-)

    Kære Perler på snor, væltet køleskab- hihi:-) Dejligt at kunne inspirere :-)

    Kære Camilla, det smagte faktisk ret så godt :-)

    Kære Margith, ja- et , troede jeg, halvtomt køleskab :-)

    Kære Marlene, du kunne bare været kommet forbi, jeg havde faktisk lavet en portion for meget :-)

    kære Elfepigen, Jeg er faktisk rigtig dårlig til at planlægge måltider efterhånden..Må vist lige stramme op :-)

    Kære Lavendel- øj, hilsen fra Frankrig !

    SvarSlet