onsdag den 28. september 2011

Stemninger og følelser

Jeg var nød til at bruge min gåben, da jeg skulle på arbejde i går.
Hvilket var noget irreterende for mig, da jeg så ville komme lidt forsent.
Jeg bryder mig ikke om at komme forsent.
Sur stemning- i mig.
Så kun forurening og biler.
Tvang mig selv til at løfte blikket   og se den fantastiske himmel.
Jeg fik også øvet mig i en sej hilsen, jeg så i Star Trek filmen.
Jeg sagde , øve- jeg mestrer det langt fra :-)
Den anderledes begyndelse på min dag, gav anledning til at tage tingene som de kom. Bare være i dem.
Jeg fik skam løbet min tur, det blev bare sent på dagen, fordi jeg tillod mig selv at være " jeg skal liige " agtig.
Og da jeg endelig kom afsted mødte jeg en lille dreng med Harry Potter briller, der var ude at gå tur med den mest nuttede lille hundehvalp- jeg måtte stoppe op og klappe - hunden, ikke drengen- Luna hed hun og var 12 uger. Han så så stolt og glad ud og ønskede mig skam en god tur.
I skoven mødte jeg en mand, der også var ude at løbe. Der er mange, der løber i "min" skov , men ham bed jeg mærke i, fordi jeg faktisk løb forbi ham. Normalt er jeg den, der bliver løbet forbi.
Manden løb - mandens venstre ben var kunstigt- en protege- det vi i min barndom kaldte et træben.
Hvor sej er han ikke lige !
Senere løb jeg mod en ældre rund kvinde, der løb i ført pink kappe. Troede jeg..- hun havde bare sat løbe jakken fast , så den lignede en kappe, når hun løb. Jeg var ellers vildt imponeret- en pink kappe !
Nå, det var mange ord.
Om "ingenting" og dog alting.
Om stemninger og føleser.
Om at tage det valg, at være tilstede uden at forcere noget som helst.

21 kommentarer:

  1. Dejlige stemningsbilleder.
    Rigtig god onsdag til dig:-)

    SvarSlet
  2. Fantasisk beskrivelse af oplevelserne på din vej - og så må jeg smile lidt, du har løbet forbi en mand med træben, sejt!

    SvarSlet
  3. Magiske oplevelser! Man skal jo bare have blik for dem... og du gjorde det! Løftede blikket -og så magien. ;o)

    SvarSlet
  4. Det kan jeg li, den der modtagen af hvad der kommer og vende det til ens egen oplevelse.

    SvarSlet
  5. Jeg laver djævlehorn eller rock on tegnet eller hvad filen det hedder og det var da svært nok... ; )

    SvarSlet
  6. Tak for de ord, kære Miri, tak for den historie og de billeder, du gav mig. Damen med den pink kappe, manden med træbenet, drengen med hunden, Luna, Miri med ringen. Du løftede blikket, du så og du fortalte. Jeg lyttede, jeg så og jeg mærkede. :)

    SvarSlet
  7. Sikke mange skønne mennesker du mødte :)det gælder om at være tilstede som du skriver, så er alting lidt lettere

    SvarSlet
  8. Skøn beskrivelse af din dag, og dit ændrede fokus, næsten som at være der selv :-) KH Charlotte

    SvarSlet
  9. Sikke en begivenhedsrig løbetur. At løbe med kappe har jeg nu aldrig overvejet... snarere burka, så ingen kunne kende mig ;)

    SvarSlet
  10. Skönt..låter så gott att du tog dagen på det viset! Livet är magiskt, det bara är det ***

    kramar Lycke

    SvarSlet
  11. Tænk at løbe med pink cape... Hvor sejt ville det ikke lige være. Måske det ville indbyde lidt "power"?
    Malende beskrivelser, i hvert fald.

    SvarSlet
  12. Lapper stemningsbillederne i mig og smiler...! sikke en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  13. ......og der sidder en kanin i skyerne på dit billede :-).....skønt at være til stede.......godt gået :-)

    SvarSlet
  14. fin dagbog ;o) ....

    skuer mit øje cowboybux og smuk gul ring ... :o)

    SvarSlet
  15. Du er så god til at se de små detaljer så vi andre får glæde af dem. Tak for det:)

    SvarSlet
  16. Kære Ravheksen, Mange tak :-)

    Kære Olines; Jeg er glad for at kunne få smilet frem os dig :-)

    Kære Datter, jamen tak :-)

    Kære Rina; Ja, det lykkedes, for en gang skyld :-)

    Kære Sidse; Det er i hvert tilfælde noget der fungerer for mig, når det lykkes :-)

    Kære Rikke, det er vildt svært ! :-)

    Kære Lene, tak.

    Kære Pernille på 1.; Ja, tror der er en hel verden fyldt af dem :-)

    Kære Charlotte, mange tak :-)

    Kære Frøskuffen, åh- haha, så så jeg lige en lille film bag mine øjne :-)

    Kære Lycka, Og hvorfor kan jeg dog ikke gøre sådan, hver eneste dag ?! :-)

    Kære Anne; Ja- jeg må indrømme jeg blev fristet..Det må nemlig give power og indre latter :-)

    Kære Glade blogger, det er jeg glad for :-)

    Kære bruunsbolig, ej- gør der! Må tilbage og se! Tak :-)

    Kære Marianne; Ja, de bukser er ret behagelige og praktiske :-)

    Kære Eva, det gør mig rigtig glad at du fortæller mig det ! Mange tak :-)

    SvarSlet
  17. Det var smukt fortalt, Miri! At lægge mærke til, hvad vi møder på vores vej, giver store glæder - en nærmest buddhistisk magi :-)

    SvarSlet
  18. Du inspirerer, som alltid. Jeg skal ut og løpe om ikke så lenge. Da skal jeg se meg godt om, selv om det vanligvis ikke er så mange andre som løper i min skog.

    SvarSlet
  19. Kære madame, det er mærkeligt, men det kræver øvelse og overskud. Men det kan blive en vane :-)


    Kære Fuglemamma; Jeg er glad for at jeg kan inspirere dig med mine iagttagelser. Håber du får en magisk tur :-)

    SvarSlet
  20. Det fikk jeg, selv om jeg ikke møtte en levende sjel, men derimot mange minner. Ta gjerne en titt innom, jeg har blogget turen min også.

    SvarSlet