søndag den 25. september 2011

Søndags skygger

Søndag, sol og stilhed.
Så skulle jeg mene, en stille glæde, ville være passende.
Men nej..
Jeg sidder her, i Søndagen, med solen og i stilhed, og er lidt trist, lidt sur, lidt opgivende og ret træt.
Jeg vil anerkende alle følelser.
Jeg ved godt, hvorfor nogle af disse følelser er der.
Eller faktisk, jeg godt hvorfor de alle er der.
Bagateller i et langt liv.
Fylder det hele nu.
Spild af liv, spild af tid, spild af Søndag.
Skal jeg gribe dem og lade dem fare..
Skal jeg pakke dem ind og kaste dem væk..
Skal jeg bare leve dem ud..
Måske jeg bare skal sidde og se solen kaste skygger.

17 kommentarer:

  1. Vend tingene til glæder, find så ting at glædes over, at du stadig kan trække vejret, at solen skinner, at du havde en dejlig dag med børnene igår osv. Find glæden!!

    Du ved - smil til verden og verden smiler til dig.

    Stort kærligt kram

    Marlene

    SvarSlet
  2. De lange skygger er en del af efteråret og af livet. Jeg har også skrevet lidt om dem - og det i dag. Tror vi må acceptere sådanne stunder, men ingen tid er spildt. Sid lidt i skyggerne, rejs dig så, mærk solen på den anden siden af skyggerne og gå ud i efteråret.

    Løb en tur måske? Eller bare vær. Ingen tid er spildt.

    SvarSlet
  3. Kære Miri, jeg håber, du får en dejlig søndag, selv om du føler dig lidt trist lige nu. Anbefaler varmt at gå en tur i det smukke vejr. Vi savnede dig i Tivoli, og jeg skal hilse mange gange! Der var helt vidunderligt i det smukke sensommervejr. Klem :-)

    SvarSlet
  4. Kære Miri

    Man har lov til at have dage hvor alt er noget øv! Har du prøvet at skrive dine tanker ned på et papir- altså alt hvad du gerne vil ud med?
    Derefter rive det i stykker/ brænde det m.m -
    Håber du kommer ud og gå i solen og at søndag bliver lysere op af dagen
    Knus og tanker herfra

    SvarSlet
  5. Søde Marlene, jeg kender godt mine glæder og kan sagtens anerkende dem.
    Imens jeg har det sådan:-)
    Tak.

    Kære Megan;Ingen tid er spildt..Tak- vil prøve at overbevise mig selv o sandheden i det :-)

    Kære Madame, jeg tænkt også på jer :-)
    Ud i naturen- det er også min plan, lige om lidt. Tak- søde du :-)

    Kære Heidi, jeg har prøvet det før- engang brændte jeg dem også på et lille bål i haven !
    I dag tror jeg de får lov til at være i mig..Og så vil jeg ud i skoven :-)

    SvarSlet
  6. Søndags tanker fra en reflekterende kvinde.

    SvarSlet
  7. Søde Miri - håber du trods tunge tanker fra morgenstunden har haft en dejlig søndag og været ude at mærke solen og den lune vind.

    SvarSlet
  8. Kære Dorthe, det kan du tro jeg har- gik-løb i skoven :-) Og tak :-)

    SvarSlet
  9. Kære Miri.

    Ingen kloge ord herfra.
    Vil bare gerne sende varme tanker i din retning, og måske et lille knus..
    Glæder mig til torsdag!

    KH

    SvarSlet
  10. ...et kram til dig, med sol og skygge... Jeg bliver rigtig glad af at kigge på dit billede! :-)
    Knus!
    :-)

    SvarSlet
  11. Et stort søndags-kram til dig fra mig..
    KH hanne

    SvarSlet
  12. Kære Miri,

    Kunsten må være at kunne give slip på alle de triste bagateller, som har sneget sig ind i ens tilværelse på den ene eller den anden måde... og i stedet fokusere på den umådelige skønhed, som livet også byder på. Jeg nyder hvert eneste af dine indlæg og er sikker på, at dit liv ikke er spildt - i hvert fald spreder du stor glæde i denne cyber verden...

    Mange tanker i din retning.

    SvarSlet
  13. Tack så mycket! Ha en fin kväll!

    SvarSlet
  14. Kære Karina, jeg glæder mig også- og takker for tanker og knus :-)

    Kære Lotte, Det er jeg glad for :-)
    Hver eneste dag-flere gange om dagen- kan jeg nyde jeres malerier. Jeg er heldig. Og taknemmelig.

    Kære Hanne- jeg takker, for nogen gange har man brug for et kram :-)

    Kære Glade blogger- jeg mener HELT sikkert IKKE mit liv er spildt.
    Og jeg jeg glad for at være her og dele med jer. Tak :-)

    Kære HannasHörna; Velbekomme :-)
    Og i lige måde :-)

    SvarSlet
  15. Åh, altså... vi skal anerkende alle vores følelser og fornemmelser OG være i dem! Så er vi ærlige overfor os selv.
    Tænker jeg...
    Og nogle gange er det nemmere end andre gange, ikk´?

    SvarSlet
  16. Kære Kirsten, det har du ret i ! Det tror jeg ..:-)
    Men det var faktisk det jeg prøvede på- at være i dem, se hvor det bar hen..Lod være med at fare rundt og være positiv. bare være i dem.
    Og det kunne jer sørme:-)

    SvarSlet