torsdag den 8. september 2011

Plan Ø

Jeg har været så heldig, at få lov til at teste et par opskrifter i Urtekram og Kohbergs  Plan Ø.
De 2 firmaer er gået sammen for at skabe en plan for travle mennesker. Der hvor vi ville ringe til pizza manden, skal vi nu gribe til Plan Ø.
Plan Ø er sunde, økologiske, hurtige, hverdags favoritter.
Læs mere her  på Plan Ø´s facebook.
I går stod den så på Burger.
Burger.
Ikke noget vi spiser så tit, så gæster måtte inviteres - Sønnen og Veninden måtte bistå med deres meninger og selskab.
 Jeg gjorde mig virkelig umage, for at følge opskriften.
Jeg er jo ikke voldsomt god til at følge opskrifter, bruger dem mere som inspiration.
Men i går, gjorde jeg som der stod- næsten.
 Der blev anbefalet en råkost af gulerod og rosiner.
Det magter jeg ikke !
Så her blev det en råkost af gulerødder og peberfrugt og en krads dressing.
Det færdige resultat !!
Udskiftede okse med kylling. Og salat med hvidkål. Men ellers fulgte jeg opskriften til punkt og prikke.
Der indgik blandt andet Lene Hanson grillkrydderi og Urtekrams sandwich spread.
Især det der sandwich spread kunne godt blive en fast ingrediens i mit køleskab- mums !
Nå men, maden blev lavet og gæsterne sad spændt og ventede.
Jeg læste op for dem, hvordan denne Plan Ø burger skulle samles..
Og det var en god burger !
Let at lave og god at spise.
Kan anbefales.

18 kommentarer:

  1. Du er godt klar over at du må gentage hele molivitten når jeg kommer hjem i morgen ikke? Både med gæster og burger..... - jeg mener det! ;)

    SvarSlet
  2. Yum, yum - kan folderen hentes i Brugsen eller lign??

    SvarSlet
  3. Jeg kan nemt sætte mig ind i, at en opskrift kun er til inspiration. Jeg synes i øvrigt at det er en god idé at bruge kål i stedet for salat, da kål er så fiberrigt. Jeg ville vælge spidskål, som jeg holder meget af :)

    Klem og nyd din dag,
    mette

    SvarSlet
  4. Den ser härlig och nyttig ut!

    SvarSlet
  5. Kære Datter- jeg ved du mener det...Men gode oplevelser kan ikke altid gentages :-)

    Kære Camilla; Det tror jeg...Men ellers kig på den der Facebook side:-)

    Kære mette b; Spidskål er godt !
    Men jeg havde lige en nyhøstet sprød og lysende svagt grøn hvidkål :-)

    Kære Maria; Det gør det og heldigvis smagte det også ret så dejligt :-)

    SvarSlet
  6. Tak nu ved jeg hvad vores aftensmad skal være :-)
    God dag.
    Kh.

    SvarSlet
  7. Kære Margith, hvor dejligt ville det så ikke være, hvis jeg lige kunne smutte forbi og give en hjælpende hånd:-)

    SvarSlet
  8. Det ser godt ud og lyder sundt. Gad vide om jeg skal overnatte endnu en nat her i Kirke Værløse. I så fald kunne jeg jo lave sunde burgere til bror og svigerinde i aften! :) God plan Ø.

    Og ja, jeg er jo helt tæt på. Har du mon fri?

    SvarSlet
  9. Mums...den ser også rigtig lækker ud:)

    Kanu og kram herfra

    SvarSlet
  10. godmorgen søde fridagsMiri :O)
    håber du får en dejlig dag :o)
    troede først liige at den havde stået på okseburger .... nu er jeg mere rolig .... din ser også meget lækrere ( mere lækker :o)) ud ...
    men super skønt initiv... med plan Ø :o)
    kæmpe regnvejrspåfynkram ♥

    SvarSlet
  11. Jeg må vist lige på facebook og kigge lidt der.

    Burgeren ser lækker ud, familien ville blive så glad for mig hvis....

    Men hvad skal jeg så spise, jeg spiser jo ikke stivelse :-( Bøf mellem to stykker knækbrød går det?? ;-).

    Rigtig god fridag til dig, så dejligt!!!!

    Kæmpe kram

    Marlene

    SvarSlet
  12. Kære Miri.
    Nu ved jeg hvad jeg skal servere i weekenden - tak for ideen.
    Ha en dejlig dag
    Knus hanne

    SvarSlet
  13. Kære Megan; jeg har fri ! Og jeg nyder det. Dagen er besat med aftaler- både for og med andre og ikke mindst mig selv- og jeg n y d e r det :-)

    Kære elfepigen- den var faktisk også ret så lækker :-)

    Kære Marianne, jeg egner mig ret godt til at være fridagsmiri :-)
    Vi spiser som du jo ved, ikke okse, så kylling måtte bruges og det blev sørme ret godt- måske også pga af osten..

    Kære Marlene,der tager en rolig dag...Ikke ?!
    :-)
    Jeg tror faktisk det ville virke med knækbrødet ! Jov- lyt nu, det knasende til den bløde bøf- ikke dårligt :-)

    Kære Lotte, nemlig :-)
    Og så kage til dessert :-)

    Kære Hanne, ej, hvor er det godt at vi kan inspirere hinanden :-)

    SvarSlet
  14. Uhm, vi fik også burgeren igår... her var den bare helt traditionel, manden havde lavet den.. Vi havde også thumbs up.. Mayoen var vi helt vilde med, sandwich spread ikke helt så meget, og grill krydderiet til kødet helt i top.. :) Tomatsuppe venter iaften el? :)

    SvarSlet
  15. Oj du! önskar så mycket att vi vore grannar, att du bodde här bredvid, så kunde du ha mig som smakproverska..det skulle jag tycka om ***

    kramar Lycke

    SvarSlet
  16. det ser lækkert ud mums.. :)

    SvarSlet
  17. Kære Wunderbar, mayoen har jeg spist i flere år- altså når jeg giver mig selv lov :-)
    Tomatsuppen kommer nok i weekenden.
    I aften står den på let graved lange:-)

    Kære Lycke, søde du, jeg ville elske at have dig som nabo ! :-)

    Kære Helle, det var også godt ! Og enkelt. Velsmagende.

    SvarSlet