torsdag den 1. september 2011

Ok, så.

- Billede fra 2010, fra min have-


Ok- jeg opgiver, at kæmpe for sommeren.
Nu har jeg indset, at det er efterår.
Jeg har taget lange strømper på, beholder dog et stykke med bart og mine elskede røde sandaler.
Men , mentalt, har jeg overgivet mig til efteråret.
Efteråret er smukt.
Klare morgener med mosekonebryg og dug i spindelvæv.
Bladendes smukke rød/gule farver.
Stearinlys og lune striksager.
Drømme om nye støvler og smukke frakker.
Bestemt- jeg går efteråret i møde med positivt sind.
( Vil slet ikke tænke på mørke morgner, øsregnvejr, storme.. )

17 kommentarer:

  1. 1. september og dermed første efterårsdag. Den ser da ikke værst ud her i roskilde :) Have en dejlig dag og kys min søster fra mig (og dig selv) :)

    SvarSlet
  2. Kære Smukke Datter- Her skinner solen også ! Jeg kysser alle fra dig :-)

    SvarSlet
  3. Vi skal nemlig bare glide med og nyde årstiderne - de har jo egentlig hver sin charme :-)
    Solskinsklem fra Nordsjælland!

    SvarSlet
  4. Kære Miri!
    Jeg vil prøve at gøre ligesom dig :-) Overgive mig og kun fokusere på det dejlige hyggelige og smukke.
    God dag til dig.
    Kh.

    SvarSlet
  5. Kære Madame, helt enig ! Har bare altid en mindre krise ved overgangen fra Sommer til Efterår:-)

    Kære Margith; Så har vi en aftale! Og vi hjælper og støtter hinanden :-)

    SvarSlet
  6. Efteråret er jo også vidunderligt. Uden det kom vinteren og foråret og sommeren, ikke.

    SvarSlet
  7. Ja, det kommer til os det hele ...med tiden.

    SvarSlet
  8. Okay Miri, jeg overgiver mig også til efteråret, ihvertfald med stearinlys og lidt lunere på fødderne :-) Ha en dejlig første efterårsdag!
    Kram

    SvarSlet
  9. Dejligt du kan se så lyst på det.

    Jeg håber på en varmt og solrigt efterår, så vil vinteren være nemmere at komme igennem, trods alt.

    God dag søde Miri

    Marlene

    SvarSlet
  10. En god indstilling:) Jeg har det på samme måde..føler ikke rigtig sommeren har været der..men det tager vi så med...og efteråret er også smukt ;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  11. Sikken et fint foto! Langsom snegl nyder livet...
    Efteråret er smukt og hyggeligt. Jeg drømmer om en pejs. :O)
    (og så er det som om blogland bliver lidt mere livlig i de mørke årstider. Det er altså også lidt hyggeligt! :-) )

    SvarSlet
  12. Sikke et fint sneglefoto :)

    Jeg er bange for at jeg også er kommet dertil, selvom der stadig er dage med solskin, hvor jeg ikke behøver så meget overtøj. I aftes var det endda lunt ved 22-tiden hvor jeg tog hjem fra kor.

    Men, i de seneste dage har jeg haft uldundertrøje og ragsokker i gummistøvlerne, når jeg har været i haven. Og fuldt regnudstyr rigtig meget af tiden.

    Klem og god dag!

    SvarSlet
  13. Åh jeg ved lige hvordan du har det. Det er lidt vemodigt at sige farvel til de lyse sommeraftener, bare tæer og grill på terassen, men bestemt også hyggeligt at gå efteråret i møde med strikketøj, varm the, ny jakke og støvler og så de der fantastiske September himmeler. Ik så ringe endda faktisk (:

    Smukke billeder

    SvarSlet
  14. Kære Sidse, du har så ret, så ret :-)

    Kære Lavendel; Så kan vi lige så godt få det bedste ud af det :-)

    Kære Gitte, Sådan og nemlig og tak :-)

    Kære Marlene, og denne første dag har været så smuk og solrig:-)

    Kære Elfepigen- næ, sommeren kom aldrig rigtig igang..Men nu tager vi imod efteråret med åbne arme :-)

    Kære Lotte, åh ja- tænk at have en brændeovn- det ville jeg også gerne- så ville man næsten længes efter efterår :-)

    Kære metteb, i dag er det faktisk også lunt her og solen skinner så smukt.
    Måske vi er så heldige at få en Indian summer :-)

    Kære Iben- vemodigt- det er faktisk det helt rigtige ord. Vemodig- det er det jeg er :-)

    SvarSlet
  15. Åh, nei, .- jeg gir meg ikke så lett. Sommeren varer helt til høstferien i uke 40. I morgen tar jeg de to små med ut på hytta, og så skal vi svømme i havet og være ute.

    Høst? Hmfp!!!

    SvarSlet
  16. Kära du! Jag gav upp om sommaren för ungefär två veckor sedan. men så tycker jag mycket om hösten ändå, tillochmed stormarna :) hoppas du får in den hela känslan, den goda med mörkret också, raggsockorna på och en god bok under läslampan. skickar goda höstkänslor och kramar....

    Lycke

    SvarSlet
  17. Kære Hege- ha ha :-) Åh, jeg elsker at du ikke giver op :-)

    Kære Lycke; :-) - jeg kæmpede også indædt og længe for at bede sommeren om at komme/vare ved :-)
    Du har ret, der er meget dejligt med efteråret !
    Jeg skal bare life vænne mig.... :-)

    SvarSlet