lørdag den 10. september 2011

Man haver et standpunkt.....

Her er vores hjemme kontor.
Ved spisebordet.
Meget af vores tid i hjemmet, tilbringes faktisk hér.
Jeg sidder og skriver mine blogindlæg her.
Lige nu sidder jeg desuden også at drikker en tår kaffe. Med chokolade. Og nogle vindruer.
Og væver lidt i ord.
Og tanker.
"Burde" være kreativ. I det andet værelse, hvor ideer og  projekter ligger i bunker.
Falder i staver foran Acer.
Kigger op og ser mine voksne døtre, nyde at være sammen og se Disney film- lige nu ser de Herkules:-)
Men jeg væver.. Altså ord..
For jeg har taget et standpunkt, givet et løfte, som jeg må ændre og tage til mig igen.
Jeg gider ikke være positiv hele September !!!
Det hæmmer mig!
Det passer ikke til mig og den jeg er!
Så ved I det.
Jeg er mig, med et overvejende positivt livssyn.
Men jeg har brug for at brokke mig.
Brug for at være lidt sur, engang imellem.
For det varer aldrig særlig lang tid af gangen- altså surheden og brokkeriet.
Og hermed har jeg brudt mit løfte til jer og mig selv- og det har jeg det godt med.
God Lørdag:-)

10 kommentarer:

  1. Det er bare i orden! Du har min fulde støtte. Brokkeri engang imellem er sundt ;-)
    Dyrker det også selv....

    Fortsat god lørdag.

    KH

    SvarSlet
  2. Det er helt okay for mig. Set fra mit perspektiv er både det positive og lidt brok en del af livet og det ene skal da ikke blokere for det andet:)
    God lørdag.

    SvarSlet
  3. Kære Karina; Åh, hvilket herligt udtryk- "jeg dyrker det selv" :-)
    You made my day :-)

    Kære Olines; Nemlig ! Jeg skabte blokeringer for mig selv :-)

    SvarSlet
  4. Hvis jeg husker rigtigt (jeg har ikke gidet kigge efter....), så var det også det, der stod i de fleste kommentarer, - at vi faktisk godt allesammen kan lide at besøge din blog og tage det sure med alt det søde og dejlige. Velkommen tilbage til dit sande jeg. Jeg læser stadig med!
    God lørdag.

    SvarSlet
  5. Hehe, livet er begge dele. Jeg har en tendens at brokke mig på facebook og glædes på bloggen, måske lidt skizofrent. Jeg nyder din blog - med både det sure og det søde.

    SvarSlet
  6. Kære Eva, Du var rigtig god til at sige det til mig :-)
    Og jeg er meget glad for, at du hænger på- stadigvæk :-)

    Kære Dorit, jeg er ikke på facebook- så I må få det hele her på bloggen :-)

    SvarSlet
  7. Det er bare i orden søde. Har jo skrevet at det er bedre at få det ud så man ikke bliver en sur gammel k......

    Fortsat god lørdag.

    Kram

    Marlene

    SvarSlet
  8. hæ hæ.. havde ikke bemærket at du er et brokke hovede.. Jeg syntes du har et lyst og realistiskt syn på livet.

    SvarSlet
  9. Men det är ju så, kära fina! ibland är det himelens massa surighet här! fast jag tänker de vet att det är kärlek i grund och botten. man är ju bara som man är..och det må vara ok. så bra ord, så sanna, och kramar i lördagsnatten till dig..

    ~Lycke

    SvarSlet
  10. Kære Marlene, dét skræmte mig nemlig lidt, at jeg kunne blive til en gammel og sur kælling :-)

    Kære Mette Lykke, Tak :-) Jeg synes bare jeg kunne ane nogle tendensser :-)

    Kære Lycke; sikke sent, du skriver smukke ord til mig !
    Jeg er glad for dine ord :-)

    SvarSlet