mandag den 5. september 2011

Lidt fra Altanen

 Billederne fra Altanen, er taget i dag- her for et øjeblik siden, på en grå Mandag eftermiddag.
Solsikken lyser op, trods den hænger lidt med snuden.
 I får ingen Altan nyt, uden Stjerneskærm!
Hun er Dronning af Altanen.
Hun trives, stor trives, i en krukke på min Altan- nu i gang med 2. blomstring.
 ChokoladeBlomst. Cosmos et eller andet.. Chokolade, fordi den vitterlig dufter af chokolade.
Den er slæbt med i toget fra Jylland. Måtte eje den. Og derovre kostede den kun 12,50 !
 Dims.
 Mere dims.
Jeg er en dimse kvinde. Elsker pynt, ude så vel som inde.
Labyrint, spiral- den er fascinerende. At gå ind og ind mod det inderste..
 Mynten har taget pusten fra mig i år- aldrig havde jeg troet den ville trives i en ussel, grim plast altankasse...
- Men det gør den :-)
 Mariehønen bor her skam også.
Dims:-)
Altanen er god at have, for mig som savner haven.
Jeg kan trods alt få jord under neglene og se noget gro.
Følge med i årstidernes skifte.
Og jeg kan faktisk fotografer frygtelig meget derude !

14 kommentarer:

  1. Imponerende meget på din altan :-) Det ser hyggeligt ud.
    Knus.

    SvarSlet
  2. Der er så hyggeligt på din altan, og får så dårlig samvittighed over hvor dårligt vi passer vores have, som er så heldig at have en.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  3. Så skønne billeder Miri.......og ja for den der har sans for detaljen som du, er der altid noget for linsen at finde.

    Elsker bare din dronning.......utrolig sart og smuk - må vist på jagt efter den......de jeg har er mere røde og en enkelt helt hvid :0)

    Knus

    SvarSlet
  4. Kære Margith, den er vand i forhold til dit paradis- men du er altid, ALTID velkommen :-)

    Kære Marlene; Dårlig samvittighed er no go!
    Husk det !
    Du er kreativ på SÅ mange andre områder- man kan ikke nå det hele.

    SvarSlet
  5. Kære Solhat; Sans for detaljen- det vil jeg tage med mig i min rygsæk- tak :-)
    Jeg elsker hende også :-)
    Og hendes historie.Boede oprindelig i min børns børnehave.
    Jeg vil gerne have en af de helt mørke- på et tidspunkt.

    SvarSlet
  6. Din altan er en drøm! Elsker alle dine blomster på de begrænsede m2. Kan godt forstå, du måtte slæbe cosmos et eller andet hjem fra Jylland, det kunne jeg også have fundet på ;-)
    Og så er det altså hyggeligt at mariehønen stadig bor på din altan.. :-)
    Er de blomster overhovedet blevet til andet end siv?

    KH

    SvarSlet
  7. Kære Karina; Nej, det bliver ikke rigtigt til mere med dem ! Men jeg giver ikke op :-)
    Er sikker på Mariehønen passer på dem og hjælper til :-)
    Jeg havde en kæmpe kuffert, en taske og så også en kæmpe chokolade blomst :-)

    SvarSlet
  8. Hihi kan lige se det for mig... :-)
    Håber du fik mange smil med på vejen...

    SvarSlet
  9. ......din ydmyghed og glæde ved alt det der gro.........gør mig glad.....dine altan billeder giver mig altid lyst til at gå ud i haven og kikke til rødbederne, roserne, georginerne, og æblerne........ som falder ned i det lange regnvådegræs.......

    SvarSlet
  10. Du har den hyggeligste altan ! Og imponerende at chokoladeblomsten klarede togturen - den står jo så flot
    kh hanne

    SvarSlet
  11. Glæder mig til at se den (og jer) på fredag ! :D

    SvarSlet
  12. Stjerneskærm er så yndig. Jeg har den også i mørk rød, men den hvide er nu pænest.

    SvarSlet
  13. søde søde ven :o)

    DU er OSSE :o) en fantastisk fotograf....

    en fantastisk gartner
    en fantastisk Q....
    en dejlig dims hihi...
    og mynten .... har barberet min ned flere gange i år ... og forsøger at "udrydde" den til te :o)
    kram♥

    SvarSlet
  14. Kære Karina, der var faktisk flere, der tilbød at hjælpe mig :-)

    Kære bruunsbolig, hvis mine billeder og ord, kan skabe den stemning i dig, så bliver jeg stolt og glad :-)

    Kære Hanne, den klarede rejsen i fin stil og ser sørme ud til den trives på Sjæland :-)

    Kære Datter og vi glæder os !! Sindsygt meget , kan dårligt huske, hvordan du ser ud :-)

    Kære Eva, jeg synes også bedst om den lyse, men den mørke er nu også fin- jeg vil gerne have en mørk på Altanen :-)

    Kære Marianne, den trives bedre, jo mere du barbere :-)
    Og takker, med røde kinder, for alle dine smukke ord- du gør mig ganske genert :-)

    SvarSlet