lørdag den 3. september 2011

Hvor forkælet er jeg ikke lige !

 Dette syn mødte mig, da jeg vente hjem fra en lang Fredag.
 Flødeskum i min nye , jeg-fatter-ikke-hvordan-jeg-har-kunne-leve-foruden-den- skål.
 De var ÆldsteDatter, der havde bagt kringle og lavet varm chokolade.
 Og vi fik letpisket flødeskum på toppen.
 Kringlen var fyldt med mandler og rosiner.
Måske lidt smør.
Eller meget smør.
Og megen velsmag .
 ÆldsteDatter elsker blomster.
Da vi havde have, gik hun og sammensatte de smukkeste buketter.
Hun skabte også lige en lille yndig samling af, hvad Altanen nu kunne byde på.
Og hun strøg dugen!
Hvilken fryd og glæde at komme hjem til.
Hun skulle da have nogle flere fridage fra sit arbejde, når hun bruger den så fornuftigt :-)

32 kommentarer:

  1. Hej! Vilket härligt bord att komma hem till! Vad fint! Kram

    SvarSlet
  2. Hvor dejligt for jer.. Det kan jeg godt forstå kan fremkalde en fantastisk lykkelig/taknemmeligheds følelse.. :)
    Hav en dejlig dag idag også.. :)

    SvarSlet
  3. Kære HannasHörna, Ja, jeg er en heldig kartoffel :-)

    Kære Wundebar, jeg holder frygtelig meget af forkælelse :-)

    SvarSlet
  4. Kære Miri.
    Igen må jeg sige, at du har nogle skønne børn! :-)
    Dejligt at komme hjem til kringlebord med nystrøget dug.
    Hav en dejlig lørdag :-)

    KH

    SvarSlet
  5. Kære Karina, jeg vil ikke modsige dig :-)
    Jeg har nogle meget dejlige børn:-)

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig overraskelse, fyldt med kærlighed og smør :o)
    - og jeg kan da godt forstå at dit liv har manglet noget, før skålen :o)
    God lørdag.

    SvarSlet
  7. Kære Sonnie, ja- ikke sandt- den skål er bare perfekt! Og så er den købt hos Margith, min gode ven fra Emilies Hjørne :-)

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Man skulle have en datter - suk, hvor dejligt ...

    Miri, der er blogtræf den 24/9 kl. 13 i Tivoli, hvor blandt andre Siffe og Hege kommer. Det kunne være skønt at se dig igen.

    SvarSlet
  10. Kære Miri!
    Giv din datter et kys fordi hun er så sød ved sin Mor :-)
    Lækkert ser det ud. Skålen passer på dit bord.
    Knus.

    SvarSlet
  11. Næsten dekadent...dejlig datter!

    SvarSlet
  12. Åh hvor dejligt. Det er godt at blive forkælet med stil. Heldige Miri! :)

    Og god lørdag!

    SvarSlet
  13. Der er en af de virkelige smukke eftermiddag. Gud hvor er det en smuk gestus af din datter.

    SvarSlet
  14. Uhhh, det ser dejligt ud og nok også lige hvad du trængte til. Håber også at arbejdsdagen trods alt var OK.
    Tak for sidst, der var fred og smil i min lejr da jeg kom hjem :-)

    SvarSlet
  15. sikke en sød datter du har!!!

    SvarSlet
  16. Heldige dig. Det ser virkelig, virkelig hyggeligt ud. Hun er da en pige der er værd at kende.
    Dorte.

    SvarSlet
  17. Heldige dig. Det ser virkelig, virkelig hyggeligt ud. Hun er da en pige der er værd at kende.
    Dorte.

    SvarSlet
  18. ....DEN datter, må ha´en sød mor......

    SvarSlet
  19. Hej Miri

    sikken en velkomst du fik efterjobbet skønt, det fortjener du knuzz winnie

    SvarSlet
  20. Kære madame- jeg er i hvertilfælde ret glad for min :-)
    Og skam også den anden- datter!
    Og Sønnen !
    Ang. den 24- har jeg anden aftale, som jeg forsøger at ændre..

    Kære Margith, de ting jeg købte hos dig, er bare i brug konstant :-)
    Og jeg vil med glæde kysse lidt på min blåøjede skønne datter :-)

    Kære Lavendel- ja, det var næsten dekadent- og vi elskede det :-)

    Kære Megan, jeg er nemlig en heldig pamfilius :-)

    Kære Sidse, hun er et menneske fyldt med omsorg og kærlighed- og jeg er heldig :-)

    Kære Fluesvampen, godt at høre :-) Tænkte nemlig på dig. Og tak for en meget berigende aften.

    Kære Gaia, det kan vi ikke blive uenige om :-)

    Kære Dorte, det var så hyggeligt ! Og hun er meget spændende at kende :-)

    Kære bruunsbolig, :-) Tak :-)

    Kære Winnie- jeg nød det i stor stil! Jeg holder så meget af kager bagt med kærlighed og nydt godt selskab :-)

    SvarSlet
  21. Åh, det der - dét er ikke held - det er rendyrket omsorg og kærlighed som hun har lært et ganske bestemt sted fra... ååååhhh hvor du dog fortjener det, Miri - sikke en herlighed! Og naturligvis er u glad for alle dine børn - også uden kaffebord af denne kaliber men altså... det der, det er superskøøøønt at få lov til at nyde! Dejlig lørdag til dig og alle dine... uhmmmm... og ku der mon følge en lille opskrift med - jeg bliver ret så sulten efter at sætte tænderne i sådan en lækkerbisken af en kringle....

    SvarSlet
  22. Åh, du er heldig. Sikke en yndig lille buket. Dejlig datter du har der.
    Så er det jo ikke så svært at være positiv:)

    SvarSlet
  23. Ihhhhhhh!!!! :-) Hvor kærligt, hvor smukt!!!! :-)

    SvarSlet
  24. Kære hjemmemortil9, Tak , mange tak for dine altid opmuntrende og kærlige ord:-)
    Jeg ved opskriften er fra Irmas gratis blad "Krydderiet".

    Kære Eva, nej, så er det ikke svært at se lyst på tilværelsen :-)

    Kære Lotte, og de ord beskriver faktisk også hende- min store voksne datter :-)

    SvarSlet
  25. MEGET forkælet er du. Sikke en sød omtanke. Der er tænkt så mange fine tanker - gjort stor umage. Hvor dejligt. Kan godt forstå at du føler dig heldig... Nyd weekenden - den fik i hvert tilfælde en skøn start

    SvarSlet
  26. Det var dog nogle elskelige børn, du har dig. Og jeg tror på, at de overrasker dig igen, for du er sådan en, som er taknemlig og værdsætter det. !!
    .... men nu må jeg videre ud og se, om vi har ingredienser hjemme til sådan en kringle. Så vil jeg forkælde de andre i dag :)

    SvarSlet
  27. Kære unikarina; hun er en svedske og jeg er heldig :-)

    Kære Frøskuffen, forstår din lækkersult:-)
    Og jeg har nemlige elskelige børn, og det er jeg vildt taknemmelig for!

    SvarSlet
  28. Og så du som skulle være positiv på bloggen framover. Det var vel ikke akkurat en vanskelig oppgave denne dagen? Noe så lekker, - og den bollen!!! Jeg vet ikke om jeg kan fortsette uten en sånn.

    SvarSlet
  29. Vad underbart kära du, vilken underbar dotter du har! kärlek! tror min kommer bli sådan också..är redan :) fast det vet man ju inte vad tonåren ställer till med (ler)..jag var själv ett enda mörker mest vad jag minns i allafall. men tänk ändå vad lyckligt lottade vi är. med familj, kärlek och barn som dukar till fest ***

    kramar en lördag, Lycke

    SvarSlet
  30. Kære Hege; :-) Nej, det er ikke svært at være meget positiv, når man bliver SÅ forkælet :-)

    Kære Lycke; Du har ret- vi er heldige, med familie, kærlighed og børn, der kan dække op til en syndig fest :-)

    SvarSlet
  31. wauw et lækkert bord at komme hjem til ... liige hvad man trænger til efter en laaaang sej uge ...
    skønne ældstedatter :o)
    kram♥
    ps heeelt vildt fantastsiske billeder :o)

    SvarSlet
  32. Kære Marianne, det var nemlig den bedste afslutning på en ret hård uge !
    Hun er bare den dejligste :-)
    Tak for ros af billederne :-)

    SvarSlet