tirsdag den 13. september 2011

Gul og lidt om tomatsuppen fra Plan Ø

Hende, den dejlige blogger, har jo bestemt, at farvelegens 2. udfordring er gul.
Gul, som klistermærket , på min Salvie.

Gul, som min gamle lampe, der har fulgt mig siden min tidligste barndom.
Den hang ved min seng og var tændt hele natten, da jeg var meget meget mørkeræd.
Noget jeg først er sluppet af med, som voksen.
Altså, det at være ræd for mørket.
Lampen har jeg stadig og den er blevet forfremmet til en plads i stuen, hvor den spreder sit gylden lys.


Og så til noget helt andet - mad og Plan Ø.
Kan I huske Plan Ø ?
Økologisk, nem hverdagsmad, vi kan gribe til, når det skal gå lidt stærkt.
Vi kogte Tomatsuppen med fuldkornsnudler igår.
For der var vi trætte og gad faktisk ikke lave mad..Men vi gad godt at spise.
Den er god. Og hyggelig. Og varm.
Som en god suppe, jo skal være.
Tjek iøvrigt Plan Øs facebook, hvis du vil vide mere.
Og hvem vil ikke gerne udvide sine horisonter.

12 kommentarer:

  1. Tomatsuppe - kunne jeg lige tænke mig i dag, tak for det!

    SvarSlet
  2. Gul som solen der desværre nok ikke rigtig finder vej frem blandt skyerne i dag.Men så er det jo skønt at kigge med her ;0)

    SvarSlet
  3. Jeg følger med på sidelinien i din udfordring og nyder hvad der kommer.

    SvarSlet
  4. ... der kommer lige lidt mere... Det spændende er andres perspektiver, at man ikke ved hvad der kommer, hvilken vinkel. Det giver stof til eftertanke og små smil. Rigtig god dag.

    SvarSlet
  5. Kære Lavendel, her stormer det ! Så suppetid, det er det blevet :-)

    Kære Frøken Solhat; Tror desværre du har ret- solen hilser ikke på i dag.
    En rask storm fejer over himlen!

    Kære Fluesvampen; dejligt :-) Og håber vi ses i morgen til krea aften- OVERmorgen, mener jeg :-)
    Jeg synes også denne leg er sjov og ret spændende- netop pga det du skriver.

    SvarSlet
  6. Kære Miri.

    Kiggede længe på billedet af..... Synes ikke det lignede tomatsuppe, kiggede længe, synes det lignede ..... alt muligt ...... til sidst efter at have læst ..... åh en grov paste smurt ind i tomatsupppe ;-) Ja, ja, der kom tankerne tilbage til noget mere anstændigt ;-).

    Jeg har været på facebook og læst, men synes ikke man bliver klogere, og desværre ingen opskrifter.

    Stort kram og god dag i blæsten.

    Marlene

    SvarSlet
  7. Dejlige solskinsglimt i regnen af efterår.

    SvarSlet
  8. Den lampe forsvinder ligepludselig en dag og dukker frem igen i en lille bitte lejlighed i roskilde - tror jeg :)

    SvarSlet
  9. Kære Marlene, nu fik du mig til at kigge og se og kigge på det billede- og min fantasi strækker åbenbart ikke til at se andet en pasta:-)
    Hmm- troede, der stod opskrifter osv.. Beklager.
    Og hold på hat og briller- for det stormer godt nok !

    Kære Sidse, det var godt:-) For tju hej, hvor efteråret kommer blæsende !

    Kære Datter- in your dreams- min kære :-)

    SvarSlet
  10. Jeg har taget denne udfordring til mig, på den hårde måde, for det er svært at finde farver hos mig, åbenbart, MEN.... Når jeg så ser hvad du og i andre finder på, er det jo bare om at være kreativ..

    Den lampe er GULd værd!!!

    Og det er sikkert og vist at det er suppe vejr ;o)

    SvarSlet
  11. Snyggt med gula kulan som man tänder lampan med.

    SvarSlet
  12. Kære FamilenG; Ja, det gælder nemlig bare om at se efter farven, for så er den der ! Også selv om vi tror vores hjem ikke indeholder den :-)
    Jeg er også ret glad i den gamle lampe-

    Kære Maria, ja, den er så sød og helt enkel :-)

    SvarSlet