onsdag den 7. september 2011

Det der løfte...

Jeg havde jo lovet mig selv - og jer- at September skulle være positiv.
På bloggen.
Forleden dag, besluttede jeg mig så, for at prøve at lade være med at brokke mig, alle andre steder også.
Det går ikke så fantastisk..
I går, gik det ud over min sambo, min ÆldsteDatter.
Jeg var sur med sur på, da jeg kom hjem fra arbejde!
Rigtig indebrændt sur!
Der skulle ca 12 mandler til, før mavesyren holdt op med at boble.
Og stakkels ÆldsteDatter måtte lægge øre til alt mit brok!
Og det jeg brokkede mig over?
Jeg brokkede mig over mit arbejde! Brokkede mig over uretfærdigheder, uforståeligheder,og meget andet.
Og da jeg var igang, fortsatte jeg med at brokke mig over min vægt, mit hår, vejret og hvad der ellers lige fandt mig ind.
Og så lidt mere fra arbejdet!
Stakkels ÆldsteDatter.
Hun tog det i stiv arm. Lyttede og sagde opmuntrende ord og jeg- kan-godt-forstå-dig-lyde.
Resten af September må være brokfri måned- alle steder og på alle områder af mit liv.
Hmm.
Jeg forsøger.
Men det er svært !
Der er sgu så meget at brokke sig over :-) !

Men billedet- det brokker jeg mig ikke over. Min lille figur i aften lys.

15 kommentarer:

  1. Du skal gøre som snobben på billedet; stikke næbet i vejret og lade alt andet prelle af på dig - for du er så skide lækker!

    SvarSlet
  2. Ak ja de løfter, de er vel kun til for at brydes...
    Må smile lidt over dit indlæg - for ud skal det jo, ellers ender man jo som en tikkende bombe,- godt at ældsten kunne rumme det...hun skulle vel egentlig også blot "containe", så du kunne få luft,- og der igen kunne blive fred i det lille hjem.
    Håber dagen idag giver mindre anledning til brok og frustrationer...her er den indledt med at sende unger og en yderst stresset mand ud af døren kl.06.50.
    Glæder mig nu bare til at hente ungerne i eftermiddag - og vil trods alle vores grunde til stress og frustration bare nyde min fridag.
    Kram fra Camilla

    SvarSlet
  3. Du er ikke den eneste der er i brokkemood.

    Jeg havde en timelang samtale med en veninde i går og den stod på 45 min brok og 15 min alt er godt.

    Der er forandringer i luften, folketingsvalg, ny finanskrise, meget besynderligt vejr i hele verden.

    Jeg tror blot, du er et følsomt menneske som mærker alle disse forandringer og tager dem på din kappe;-), stå op for dig selv og sig nej, hvis der er brug for det.

    Smuk dag til dig

    SvarSlet
  4. Ja...ind imellem er arbejdet kuns at betragte som ukrudt i Livets store græsplæne.....du - dit udseende er der sgu ikke noget i vejen med!

    SvarSlet
  5. sødeste ..
    agressionerne skal jo ud ...
    sååå det ER ok at brokke .... bare det ikke overskygge dit ellers glade dejlige og smilende væsen ...
    ( man skulle jo nødigt kaldes en sur kæ.... ... vel :o)
    kæ,pe onsdagskram

    SvarSlet
  6. Ventilen skal jo piftes - ellers kan det gå rivende galt til sidst. Men når bare man er opmærksom på, at man indimellem er et brokkehoved, så kan det altså ikke gå helt galt. Og det er du jo i allerhøjeste grad. Og prøv så at lægge mærke til at andre også af og til bruger dig til at få læsset brok af. Det synes du vel overvejende er OK....
    Thumbs up for en brokfri dag :-)
    Kh Dorthe

    SvarSlet
  7. Jeg vil sige som din gode yngstedaatter siger i sin kommentar i dag: Lad det prelle af! Vær en gås. Vælg det positive og gå ud og find det. Dyrk det. Øg det. Styrk det. Det vokser, hvis du har fokus dér.

    Mærk det! :)

    SvarSlet
  8. Kan anbefale at smække med køkkenlågerne. Dejligt befriende :-)

    SvarSlet
  9. Kære Datter, du får et ekstra stykke kage på Fredag :-)

    Kære Camilla, Godt du kunne smile lidt af mig:-) det kunne jeg selv, i morges, da jeg skrev dette indlæg.
    Dagen har været fin- tak. Jeg håber du har en skøn fridag, hvor du kan nyde og holde hastværk fra døren.

    Kære Rikke, stakkels dig, først telefonsamtale og så mit brokke indlæg !
    ;.)
    Men du har ret, der er ligesom noget i luften...
    Men i dag, har jeg ikke brokket mig ( særlig meget)..
    Og I morgen har jeg taget fri !

    Kære Lavendel- det var det i hvert tilfælde i går !
    Tak :-)(men det er laaang tid siden du har set mig...:-) )

    Kære Marianne, Jeg var næsten en sur kælling i går ! Men ikke i dag :-)
    Det hjælp at brokke igennem :-)
    Og i morgen har jeg taget FRI :-)

    Kære Dårde, Du har ret !
    Og i dag, har jeg (næsten) ikke brokket mig :-)
    Og i morgen vil jeg SLET ikke brokke mig, for der har jeg taget fri :-)
    Og ja, der er mange der læsser af på mig..Så, jeg må godt læsse lidt af også :-)

    Kære Megan, I er så kloge :-)
    Og jeg forsøger at gøre som du siger. I går slog det bare lidt fejl :-)

    Kære Bettina; Og trampe i trappen :-) Og så løb jeg en tur.

    SvarSlet
  10. Tænk, nu sidder jeg her og fniser lidt (undskyld), for jeg kan lige se dig fnyse.....
    Og jeg synes altså det er godt at være positiv, men brok må der til ind imellem. Det er så dejligt med denne blanding her på din blog.

    Tak for det, og god fridag i morgen.

    SvarSlet
  11. Kære søde Miri.

    Det skal jo ud ind imellem, ellers bliver man som Marianne skriver en sur k.....
    Ud med det, for så kunne dagen idag jo netop blive god.

    Næste gang lægger du dej til et af dine gode brød og så banker du godt i brødet og får alt brokken ud der, bagefter kan du nyde et dejligt brød, en latte eller et glas rødvin ;-)

    Stort kram

    Marlene

    SvarSlet
  12. Det kan jo smutte ;-) Op på hesten igen.

    SvarSlet
  13. Nådadadada...du er i hverfald ikke for tyk. (C;

    SvarSlet
  14. Kære Eva, åh, hvor godt, du griner lidt :-)
    Og tak- livet er jo en blanding :-)

    Kære Marlene- så var det jo faktisk godt jeg gik i brokke amok :-)
    Dine ideer er noteret til næste gang :-)

    Kære Lærke, jeg er på vej ud over stepperne :-)

    Kære Sidse, jo ! men jeg brokker mig ikke over det - ha ha :-)

    SvarSlet
  15. Kære Miri.

    Der er nogle løfter som skal og må brydes. Jeg synes brokkeri er tilladt, og kan fungere som en ventil. ;-)
    Men altså søde, du vejer overhovedet ikke for meget!
    Det var da godt, at det kun var 12 mandler, og ikke 12 glas vin eller 12 flødeboller der skulle til :-)

    Håber solen skinner på dig i dag.

    KH

    SvarSlet