fredag den 2. september 2011

Blog løfte- i September

Jeg sidder her ved kaffen. Træt og uoplagt. Hovedpine og sure mundvige.
Tænker negative tanker og er ganske gammeldags møg sur.
Grunden til alt dette- er ikke en, men mange.
Ikke noget nyt eller spændende, bare de sædvanlige årsager som, penge, arbejde, muligheder, begrænsninger osv.
Da slog det mig!
Jeg gider ikke spilde min blogtid med jammer og negativitet !
Jeg har derfor givet mig selv ( og dem der læser med ) et løfte, et (for)mål- hele September er jeg positiv på bloggen. Vælger at  vende alt, hvad der rammer mig, til noget positivt. Vælger at anskue alt, fra den positive vinkel.Om det så er hovedpinen.
Bare så I ved det.

Jeg er i ført min nyeste sommerkjole, der falder ned over mine skuldre- men det giver mig en fantastisk mulighed for at bruge en broche, til at holde sammen på det hele.

Jeg trækker de lange rosa over knee strømper på og vil kaste mig på min cykel og kører ud i den klare, kølige morgen.
God Fredag til jer alle !

21 kommentarer:

  1. Godmorgen Miri!
    Sikke en god idé, overordnet synes jeg nu ikke du er negativ :-)
    Din nyeste sommerkjole passer helt sikkert perfekt til en fredag i september.
    God dag. Kh.

    SvarSlet
  2. Og den kjole og det skilt kan kun vække glæde blandt dine medmennesker, må du få en god dag Miri :-)

    SvarSlet
  3. God ide, det tager så meget energi at være negativ.
    Accepter vilkårene som de er, og kan du ikke det, så gør noget ved det :o)

    God fredag og positiv september.

    SvarSlet
  4. Sommerkjole og cykelvejr. Du er heldig :) Jeg bruger også bloggen til at få øje på det gode midt i alt det andet.

    SvarSlet
  5. uf .. for en snart start på weekend ...
    heldigvis fik du den vendt og jeg tror med positive tanker -lækker sommerkjole(med broche og overknee lyserøde sock's)kan i hvertfald hovedpinen fordrives :o) ....
    Ved jo at hende Miri derinde bag skærmen er et ellers normalt positivt varmt og glad og dejligt menneske ...med de muligheder/begrænsninger som vi jo desværre alle støder på ...

    kæmpe fredags snart weekendkram ♥

    SvarSlet
  6. Tjae, de tanker styrer vors liv og handlinger.
    Et muligt valgslogan!
    Giv os magten tilbage?

    Giv os tankerne tilbage?

    SvarSlet
  7. Sikke en fin broche - du må have nogle flere kjoler der ikke er helt perfekte over skulderen, så du kan bruge den ofte :-)!

    SvarSlet
  8. tak for i går :)

    den er jeg med på ,det med at vende tingen til det positive i hele september ,så når jeg bliver negativ så skynder jeg mig at tænke glad tanker :)

    kram og ha en dejlig dag :)

    SvarSlet
  9. En dejlig ide.... jeg er vild med din broche :-)
    og
    når du en sjælden gang brokker dig, er det altid med et stort twist af livsglæde :O)
    (altså, jeg synes i det hele taget ikke du brokker dig!!!)

    SvarSlet
  10. Lad os gøre det til septembers mantra...for der er da ...rigeligt at brokke over - og i det glemmer man ofte glæderne, der trods alt kan følge med...:-))

    Store kram ladet med positive energier fra mig til dig..:-))

    SvarSlet
  11. Lyder som en fantastisk idé. Negativ energi er sgu så træls og drænende... idag skinner solen, så det er da en lille ting at glæde sig over :-). Håber du får en lækker weekend..

    SvarSlet
  12. Sikke et løfte! Men det har du helt ret i...surhed genererer mere surhed.knus

    SvarSlet
  13. Rigtig god dag til dig Miri!
    Jeg synes nu ikke din blog er negativ - og man har da lov til at skrive hvordan man har det lige nu og her- det viser da bare man er et menneske!
    Smuk kjole du har købt og fin broche
    Håber du får en rigtig dejlig weekend med sol, varme og energi
    KNUS herfra

    SvarSlet
  14. Kære Miri, vil glæde mig til at følge med og bakke op om dit løfte :-)KH Charlotte

    SvarSlet
  15. Kære Margith- det synes jeg faktisk heller ikke jeg er, men kunne mærke en lyst til at være det :-)

    Kære Lene; :-) Tak

    Kære Sonnie;Viise ord - tak :-)

    Kære Dorit, jeg var nemlig heldig og jeg værdsatte det også :-)

    Kære Marianne- øj, der fik du mig til at blive helt forlegen og med røde kinder:-) Tak for de fine ord- din søde veninde :-)

    Kære Sidse, holder meget af slogans og mottoer :-) Men valgkamp er jeg allerede træt af..Men ved godt hvad jeg stemmer :-)

    Kære Janne, hi hi- jeg må generelt bare have flere kjoler :-)
    Men er vild med budskabet i den lille badge.

    Kære Helle, så holder vi hinanden op på det September løfte !
    Og selv tak- dejligt du kom:-)

    Kære søde Lotte, glad for at høre- for jeg ønsker ikke at være et brokkehoved :-)
    Men kunne mærke jeg byggede op til lidt for meget gnavenhed, brok og andet energislugende :-)

    Kære Camilla, Dét er jo nemlig det der er !- masser at være utilfreds med og brokke sig over !
    :-)
    Men griber det i starten og vender det :-)

    Kære Bettina, det er nemt at se negativt på det hele, det kræver lidt mere opmærksomhed at se positivt på det hele- men det giver så megen mere glæde :-)

    Kære Lavendel- og glæde mere glæde :-)

    Kære Heidi- tak :-) Jeg kan godt gå og brokke mig, men livsglæden og glæden ved de små oplevelser vinder heldigvis altid:-)

    Kære Charlotte, det er jeg glad for :-)

    SvarSlet
  16. Jeg synes, det er et fint løfte - det tager så meget energi at være negativ.
    Solskimsklem og rigtig god weekend til dig!

    SvarSlet
  17. Jeg vil følge med og er spændt på, hvordan du klarer din udfordring. Men jeg falder nu ikke fra, hvis du "falder i". Jeg besøger og tager det hele med. Med glæde:)

    SvarSlet
  18. You go girl :-) Bare med dette indlæg er du jo kommet langt. Jeg er blevet inspireret og vil prøve at give min september en positiv vinkel - kan mærke presset med at skulle igang med det mere alvorlige efter min selvvalgte lange sommerferie!!!!
    Kh Dorthe

    SvarSlet
  19. Kære Madame; Måske løftet også skulle gælde uden for bloggen....
    Er ellers ikke negativ, kan bare falde i brokke mood når jeg er presset.

    Kære Eva; Jeg lader bare være med at skrive indlæg. Ha ha - fis med mig :-)
    Dejligt du er her :-)

    Kære Dårde, du er tilbage ! Dejligt- du var savnet i Torsdags.

    SvarSlet
  20. kære Losarinas Mor

    Læser jævnlig din blog - ikke af anden grund end det er svært at lade være...det gode at sige om hovedpine er den grundlæggende lettelse det er når den er væk igen. Mernnesker der har alt det du ikke lige synes du har flere penge, mere tid, mulighder til bestemte drømme - tænk sig de kan også drømme om mere tid, flere penge, osv.
    rigtig god weekend
    Suannepron

    SvarSlet
  21. Det er et godt sted at starte med at vende de negative tanker om. Et lille sted ad gangen. Jeg er sikker på det smitter af på resten af din dag.
    Klem

    SvarSlet